Háromkerekű Morgan a vezetési élményért

Visszatérés az ősökhöz - háromkerekű Morgan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autózás hőskorát idézi a Morgan: háromkerekű kétülésesét első tengelyre épített kéthengeres hajtja.


Az 1909 és 1953 között nem kevesebb, mint 30 ezer háromkerekűt gyártó Morgan elsőként 1913-ban, a francia Grand Prix-t is megnyerte és utána is szépen szerepelt a korabeli versenyeken. Háromkerekűje több, mint 160 km/órás tempóra volt képes, miközben fogyasztása 5 l/100 km alatt maradt. Ugyanakkor a Morgan nem csak műszaki paramétereivel, menetdinamikai adataival és sebesség-rekordjaival, hanem csáberejével is emlékezetes maradt, Stirling Moss szerint mágnesként vonzotta a szebnél szebb hölgyeket.
[kepallojobb=449395]Motorkerékpár-oldalkocsit idéző a karosszéria[/kepallojobb] Dicső múltját felemlegetve, az angol márka most ismét háromkerekű modellt állít ki a jövő héten nyíló Genfi Autószalonon. A gyár ígérete szerint az újdonsággal hasonló élmény lesz minden út, mint 100 évvel ezelőtt, ugyanakkor a mintegy fél tonnás, csővázas, nyitott karosszéria a mai biztonsági nívót ígéri, mindkét üléséhez fix bukókeret jár. A háromkerekű első (jobban belegondolva egyetlen) tengelye fölé épített és hátsó kerekét hajtó kéthengeres, 115 lóerős V-motort az amerikai S&S motorkerépár-blokk specialista szállítja, a hozzá társított 5 fokozatú váltót pedig a Mazda adja. A motorindítás gombos, de nem a mai, hanem a múlt század elején megszokott stílusú, a mintegy fél tonnás önsúlyú karosszéria 100 km/órára 4,5 s alatt gyorsulhat. Az alaphelyzetben is történelmi megjelenésű, nettó 25 000 fontért, azaz 8 millió forintért ígért háromkerekűhöz opcióként az angol vagy az amerikai hadsereg jelzéseit ajánlja a Morgan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 19:38
    Permalink

    Ez nagyon komoly!Végre egy igazi múltidéző autó.És meglepő,hogy annyira nem elszállt az ára,mint amennyire különleges.Kár,hogy én nem vagyok abban a helyzetben,hogy ilyenem legyen:-(.Én biztosan vennék belőle pedig.Igazi élmény lehet egy ilyen autót vezetni…

Vélemény, hozzászólás?