Amikor a Type R motorja jó helyre kerül
Fel se tűnik, hogy ez az új Ariel Atom, pedig még a motorja is új
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha nem mondanák, talán fel sem tűnne senkinek, hogy új Ariel Atom érkezett, immáron a negyedik generáció. Pár alkatrészen kívül tényleg mindene új.
Könnyű csőváz karosszéria, minimális burkolati elemek, azok is könnyű karbonszálas műanyagból és egy bivalyerős motor. Ezek egy versenyautó ismérvei nagy vonalakban és a brit Ariel Atom ilyen, csak épp utcán is közlekedhet. Immáron negyedjére érkezett belőle új, teljesen átdolgozott változat, bár a külsőn nem gondolkodtak túl sokat most sem. A csőváz nagyon hasonló az előzőéhet, ahogy a burkolatok és még a színek is, de a gyártó szerint csupán a kuplung és fék pedál, valamint a tanksapka egyezik.
Motorja teljesen új, Az Ariel Atom 4-et egy kétliteres turbós benzinmotor hajtja, mely egyenesen a Hondától érkezik. A 320 lóerős motor szerepel a Civic Type R jelenlegi generációjában, ám most kicsit más feladatot kapott, hátra került és a hátsó kerekeket hajtja. Az Ariel saját motorvezérlő elektronikát írt hozzá, mellyel a karosszériához optimalizálva képes leadni a teljesítményét. 2,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t és 261-ig meg sem áll. Összesen 100 példány készül belőle az angliai Crewcrane-ben a Nomad és az Ace motorkerékpár mellett, mindegyiken csak egy összeszerelő dolgozik.