Amikor a Type R motorja jó helyre kerül
Fel se tűnik, hogy ez az új Ariel Atom, pedig még a motorja is új
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha nem mondanák, talán fel sem tűnne senkinek, hogy új Ariel Atom érkezett, immáron a negyedik generáció. Pár alkatrészen kívül tényleg mindene új.
Teljesen új a negyedik generációs Ariel Atom, karosszériája acél csőváz és karbonszálas burkolati elemek
Könnyű csőváz karosszéria, minimális burkolati elemek, azok is könnyű karbonszálas műanyagból és egy bivalyerős motor. Ezek egy versenyautó ismérvei nagy vonalakban és a brit Ariel Atom ilyen, csak épp utcán is közlekedhet. Immáron negyedjére érkezett belőle új, teljesen átdolgozott változat, bár a külsőn nem gondolkodtak túl sokat most sem. A csőváz nagyon hasonló az előzőéhet, ahogy a burkolatok és még a színek is, de a gyártó szerint csupán a kuplung és fék pedál, valamint a tanksapka egyezik.
100 darab készül belőle, mindegyiken csak egy munkás dolgozik
Motorja teljesen új, Az Ariel Atom 4-et egy kétliteres turbós benzinmotor hajtja, mely egyenesen a Hondától érkezik. A 320 lóerős motor szerepel a Civic Type R jelenlegi generációjában, ám most kicsit más feladatot kapott, hátra került és a hátsó kerekeket hajtja. Az Ariel saját motorvezérlő elektronikát írt hozzá, mellyel a karosszériához optimalizálva képes leadni a teljesítményét. 2,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t és 261-ig meg sem áll. Összesen 100 példány készül belőle az angliai Crewcrane-ben a Nomad és az Ace motorkerékpár mellett, mindegyiken csak egy összeszerelő dolgozik.
A Honda Civic Type R 320 lóerős motorját kapja, 2,8 másodperc alatt gyorsul százra