A kimagaslóan legjobb gyári Cruze-ok eltűnése az ellenfeleknek persze nem rossz hÃr, akár a BMW-vel versenyzÅ‘ Michelisz Norbertnek is komoly esélye lehet a világbajnoki cÃmre...
Motorsportos és marketingstratégiájának átszervezésével indokolja a Chevrolet, hogy a szezon végén kiszáll a túraautó-világbajnoki sorozatból. A sportban ezentúl az IndyCarra és a GT-versenyzésre fókuszálnának. A hÃrt nagy meglepetésre most, a nyári szünet közepén jelentették be - papÃron azért, hogy a programot irányÃtó RML istállónak és a pilótáknak legyen elég idejük kezelni a helyzetet, felkészülni a folytatásra.
Az amerikai gyártó (eleinte a Lacettivel, majd 2009-tÅ‘l a Cruze-zal) 2005 óta van jelen az egyik legnépszerűbb autóverseny-szakágban, a befektetett munka és irgalmatlan mennyiségű pénz eddig 59 futamgyÅ‘zelmet, illetve két-két egyéni és konstruktÅ‘ri vb-cÃmet eredményezett (FIA-szinten elÅ‘ször a General Motorsnak). Idén is a csokornyakkendÅ‘söknek áll a zászló, egyedüli gyári csapatként
fölényesen vezetik a ponttáblákat, mérget lehet venni a triplázásra.
Az is valószÃnű, hogy privátban maradnak majd a gyári támogatást tehát elveszÃtÅ‘ Cruze-ok. Rob Huff, az egyik pilóta úgy nyilatkozott, hogy sokkolta a bejelentés, viszont egyszer ugye minden jónak vége szakad. Marcello Lotti, a WTCC promótere azt mondta, hogy ilyen az autósport, gyárak mennek, gyárak jönnek - utalva ezzel arra is, hogy a privát SEAT-okhoz és BMW-khez - no meg a Fordhoz - csatlakozik a Honda, s csatlakozhat a Lada is. Tény, hogy a gyári ChevyktÅ‘l megszabadulva sokkal több esélyük lesz a jó szereplésre...