Ugyan a C 63-at is utolérte a villanyosítás, így is az egyik legerősebb AMG lett
Leleplezték a 2024-es C 63 S E Performance modellt, mely első ránézésre nem sokat változott az elődjéhez képest, legalábbis ami a küllemet illeti, ellenben a kasztni alatt jelentősen átalakult a C 63. Az előző generációban még egy ikerturbós, 4,0 literes erőforrás felelt az autó mozgatásáért, ezt most konkrétan megfelezték. A már csupán 2,0 literes, természetesen turbós benzinmotor mellé viszont került egy elektromotor is, mely a hátsó keréken hajt, a teljes hajtáslánc pedig 680 lóerőt és 1020 newtonmétert kínál, ezzel nemcsak a C-osztály tekintetében, de a komplett AMG palettán az egyik legerősebb modellnek mondható a C 63. Mi több, ha a hibrid hajtást levesszük, a négyhengeres motor önmagában is tud 476 lóerőt, ezzel pedig a valaha készített legerősebb négyhengeres erőforrás a Mercedes M139-ese.
A formavilág a már megszokott alapokon nyugszik
Az apró részletek teszik igazán sportossá a C 63 AMG-t
A gyári adatok szerint a szedán és a kombi is 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, ami közel fél másodperccel jobb eredmény, mint amit a most kifutó C 63 tudott, ellenben a végsebességét az új C 63-nak 250 km/órában korlátozzák, opcióként tud 270 km/órát, míg az elődmodell akár 290 km/h is tudott. A megfelelő gyorsulás érdekében az autóba egy 9 sebességes, duplakuplungos váltó került, de ennél is érdekesebb, hogy a C 63 most először kapott összkerékhajtást, ami persze leginkább a plug-in hibrid hajtásnak köszönhető. Ugyanis a 400 V-os, 6,1 kWh kapacitású hibrid akkumulátor 3,7 kW-tal tölthető is, így 2-3 óra alatt telíthető, utána pedig 13 kilométernyi emissziómentes hatótávot is adhat.
A beltér a megszokott prémium minőséget hozza, Mercedes stílusban
Ami a küllemet illeti, a sima C-osztályhoz képes a C 63 AMG megkapta a sportos megjelenéshez elengedhetetlen szélesítéseket, nagyobb átmérőjű kerekeket, illetve a szolid hátsó szárny is a modell sportosságáról árulkodik, ahogyan a festett féknyergek is. Persze emellett a C 63 le sem tagadhatná, hogy honnan jön, hiszen a sportos elemek ellenére is árad belőle az elegancia, ezt a benyomást pedig tovább erősíti a beltér, amiben nincs semmi különleges, de hozza a Mercedestől elvárt szintet. Persze az AMG kivitel itt is visszaköszön, hiszen a kagylóülések nem a hétköznapi szedánokra jellemzőek, ahogyan a műszerfalon előhívható versenypálya üzemmód sem. A Mercedes-AMG C 63 S E Performance-t jövőre kezdik forgalmazni, egyelőre nem tudni a pontos árat, de 30 millió forint alatt nem valószínű, hogy hazavihetjük.
A kagylóülések egyértelműen elárulják, mire is tervezték a mérnökök a C 63-at