A mai Renault modellekre jellemző arcot kap a Kangoo is
Már-már az elsÅ‘ Twingo 15 éves gyártási idejét ostromolja a Kangoo második generációja, ami egyetlen komolyabb, de persze több apróbb köztes frissÃtéssel 2007 óta szerepel a kÃnálatban. Azóta sokat változott a Renault arculata, Ãgy aztán a most megmutatott, de a piacra csak jövÅ‘ tavasszal érkezÅ‘ új széria egyenesen forradalminak hat a mai Renault modellekre jellemzÅ‘ külsÅ‘vel és a Clio/Captur párosból ismerÅ‘s műszerfallal. A Kangoo eddig is létezett elektromosként is, az új szériából is lesz olyan a benzines és a dÃzel mellett, de itt még nincs vége, a szokás szerint egyterűként és kishaszonjárműként is érkezÅ‘ (francia gyártású) Kangoo mellett jön a formailag hozzá nagyon hasonló, de egyszerűbb kivitelű, marokkói gyártású Express, ami haszonjárműként Európában is kÃnálatban lesz, ám személyautóként csak az öreg kontinensen túli fejlÅ‘dÅ‘ piacok kapják majd.
KÃvülrÅ‘l alig különbözik a Kangoo-tól az Express, ám mÃg elÅ‘bb full LED fényszórót kap, utóbbi LED menetfényes halogént
A Kangoo és az Express is kétféle hosszúsággal, haszonjárműként 3,3-3,9, a nyújtott verziónál 4,2-4,9 köbméteres raktérrel, az utasoldalon sÃkba fektethetÅ‘ üléssel és ráccsal elszeparálható sofÅ‘rtérrel érkezik. A Kangoo forradalmi újdonsága (a kishaszon szegmensben) az utasoldali B oszlop elhagyása, amivel 1,42 méteres oldalsó nyÃlás nyerhetÅ‘, Ãgy a raktér oldalról is rendkÃvül egyszerűen pakolható.
A Ford B-MAX mintájára középső tetőoszlop nélküli hátsó tolóajtót kap a Kangoo
A sofÅ‘rt menet közben is elég sok extra, például holttérfigyelÅ‘, digitális visszapillantó és persze tolatókamera is segÃtheti, a Kangoo automata vészfékrendszert és vontatmánystabilizálós ESP-t is kap. A hajtásláncokról egyelÅ‘re nem árult el részleteket a Renault, de vélhetÅ‘en az 1,0 és az 1,33 literes TCe benzinesek mellé az 1.5 Blue dCi turbódÃzel várható, s ahogyan már emlÃtettük, lesz elektromos verzió is.
Két modell, kétféle hossz, elektromos hajtással is érkezik
Hát ez még mindig tök ugyanúgy néz ki, mint a két generációval ezelÅ‘tti Dacia kisáruszállÃtó (talán Dokkernek hÃvták), ami egyébként nem baj, de ha jól értelmezem nem akarnak a drágább Scenic-családnak házon belül konkurenciát állÃtani egy furgon-alapokra épült személyautóval. Csak hát Scenicet lassan már a kutya sem vesz (pedig nekem személy szerint mindig nagyon tetszett a mostani változat), lehet értelmesebb lenne azt elkaszálni és egy modernebb Kangooval kitölteni az űrt.