A Volvo első villanyautója, az elektromos XC40 Gentben készül - mint ahogy a második is itt fog
Viszonylag jó 2020-as évet zárt a Volvo, hiszen bár a koronavÃrus miatt természetesen összességében kevesebb autót adott el 2019-hez képest, az év második felében nagyot ugrottak az értékesÃtések, a teljes éves visszaesés pedig kisebb mértékű volt a versenytársakénál, piaci részesesédét Ãgy növelni tudta a márka. Bár a kÃnai Geely tulajdonába került a cég néhány évvel ezelÅ‘tt, a tervezési, fejlesztési és sok összeszerelési folyamat is Svédországban és Európa további pontjain történik. Az öreg kontinensen az egyik legfontosabb bázisuk Belgiumban, Gentben található, ami a jövÅ‘ben is stratégiai szerepet tölt majd be a vállalat életében, hiszen itt készülnek a teljesen elektromos és a konnektoros hibrid modellek egy része is - néhány éven belül pedig még többet állÃtanak majd elÅ‘ ezekbÅ‘l.
A stratégiai jelentÅ‘ségű gyár tavaszi leállása után jelentÅ‘s bÅ‘vÃtést kap
FÅ‘leg a teljesen elektromos autókra erÅ‘sÃt a márka, a genti gyár villanyautó-gyártási kapacitását 2022-re megtriplázzák. Az üzemet évtizedekkel ezelÅ‘tt nyitotta a Volvo, ez volt az elsÅ‘ Svédországon kÃvüli gyártási helyszÃn, teljes működése alatt pedig több mint 6 millió autó legördült már a futószalagjairól, köztük a C30, az S60, az XC60 vagy az új XC40. Tavasszal ez a gyár is leállt ideiglenesen, de azóta alaposan kiveszi a részét a cég termelésébÅ‘l, a 2019-es 705 ezres globális értékesÃtések majdnem fele az itt gyártott modelleknek köszönhetÅ‘. Itt indult útjára a hibrid Volvók karrierje is, az XC60 DRIVe is itt készült, csakúgy, mint most az XC40 akkumulátoros változatai, köztük a teljesen elektromos.
Nem csak a genti, hanem a skövdei gyár is bővülni fog
2025-re a Volvo csak villanymotorral szerelt modelleket szeretne értékesÃteni, melyek nagyjából fele teljesen elektromos, másik fele pedig hibrid hajtású autó lesz a tervek szerint.
Ennek fényében nem is csoda, hogy bÅ‘vÃtik a villanyautó-gyártási kapacitásukat, bár talán a megháromszorozás is kevés lehet: 2020-ra ugyan több mint duplájára nÅ‘tt a villanyosÃtott autóik részesedése az összes eladásból az elÅ‘zÅ‘ évhez képest, még mindig csak kevesebb, mint 20%-ot tettek ki a Recharge modellek. A genti gyár bÅ‘vÃtése mellett (ahol egyébként az idén bemutatkozó, második villanymodell is készülni fog) a svédországi Skövdében lévÅ‘ hajtáslánc-gyártó üzemet is átalakÃtják villanymotorok termelésére, néhány éven belül a prémium elektromos autókról ismertté válni kÃvánó Volvo ugyanis villanymotorjait teljesen házon belül szeretné majd készÃteni.