A BMW szerint nem SUV, hanem SAV (Sports Activity Vehicle) az X1, de ez csak játék a szavakkal, ettől még nem lesz kevesebb konkurense a modellnek, ugyanúgy a többi SUV modellel verseng
Tavaly mutatkozott be a BMW X1 harmadik nemzedéke, amelybÅ‘l szintén készül elektromos változat. Az iX1 xDrive30 313 lóerÅ‘vel és 16,8-18,1 kWh-ás fogyasztással bÃr, ezt múlja alul az érkezÅ‘ eDrive20.
A vesék itt is nÅ‘ttek, de már csak dÃszek, a kevéske hűtés a rendszám alatti részen érkezik
A második villany változat 204 lóerÅ‘s, amihez 247 Nm nyomaték társul. Ezzel a konfigurációval nem érdemes gyorsulási versenyekre járni, de a 8,6 szekundumos 0-100 a hétköznapokra bÅ‘ven elég, ahogy 170 km/h-ra korlátozott végsebesség is kielégÃtÅ‘. Az autó fogyasztását 15,4–17,2 kWh/100 kilométerben határozzák meg a bajorok, azaz nagyságrendileg 1,5-2,5 kW közötti értéket lehet spórolni a szerényebb verzió választásával. Szignifikáns kérdés a hatótáv, az iX1 eDrive20 430-475 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
A hosszúság 4,5 méter, a tengelytáv 2,69, de KÃnának készül nyújtott verzió is. A belépÅ‘ változatot egy, a 313 lóerÅ‘s verziót két villanymotor hajtja
Az új kivitel kombinált töltÅ‘egysége alapfelszereltségként 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést kÃnál, amellyel a modell akkumulátora teljesen lemerült állapotból 6,5 óra alatt maximális töltöttségi szintre tölthetÅ‘. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként akár 22 kW töltési kapacitásra képes, háromfázisú AC járműtöltés is elérhetÅ‘, amely ugyanezt a töltési idÅ‘t 3 óra 45 percre csökkenti. Az új BMW iX1 eDrive20 energiatároló egysége akár 130 kW töltési kapacitású DC gyorstöltéssel is feltölthetÅ‘, amellyel az akkumulátor töltöttségi szintje 29 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra növelhetÅ‘.
A forma kellemes és nem tolakodó, a belépÅ‘szinten csak szűken mérik a road presence (külsÅ‘ megÃtélés, kiváltott reakció) faktort
Az alapfelszereltség részét képezi a kétzónás légkondi, a BMW Maps navigáció, a tolatókamerával dolgozó parkolóasszisztenssel és számos vezetéstámogató rendszer, emellett rengeteg online funkcióval és távoli frissÃtési lehetÅ‘séggel kerül a szalonokba az új iX1. Az autó német ára 47 900 euró (18,5 millió forint), ami 7100 euróval kevesebb az iX1 xDrive30 áránál. A gyártás a regensburgi üzemben novemberben indul.