A világ harmadik legnagyobb autógyártója lehetnének, a Nissannal és a Mitsubishivel együtt pedig a legnagyobbak
Egyeztetésbe kezdett a Fiat Chrysler Automobiles és a Renault az ügyben, hogy a jövőben együtt folytathassák a fejlesztéseket és a termelést. Az FCA 50-50%-os tulajdon megosztásban reménykedik és így azzal számol, ha a partnerségi megállapodás létrejön, a Renault és az FCA együtt a harmadik legnagyobb autógyártóvá válna. A Renault-hoz viszont stratégiai partnerként kapcsolódik a Nissan és a Mitsubishi is, négyen együtt már a legnagyobb autógyártó lenne az eredmény.
A tárgyalásokat viszont csak most kezdték el, már ami a hivatalos oldalát illeti. Ez azt jelenti, hogy a Renault nyitott az FCA felvetésére, a szükséges tárgyalások azonban akár egy évig is elhúzódhatnak. A két gyártó ötmilliárd eurós megtakarításról beszél, ha összejön az üzlet. Ezzel az FCA alaposan felzárkózhatna a konkurens márkákhoz és kategóriákhoz.
Zöld, hol vagy a “Renault megveszi az FCA-t” című épületes ökörségeddel? Merre bóklászol? 😀
Látom, ha valaki szeretei a hülyeségeket akkor könnyen kattan rá…
Erről egyelőre a Fiat álmodozik (a Renault pedig “érdeklődéssel tanulmányozza”), szvsz aligha lenne értelme a Renault számára.
Más kérdés hogy a Nissannak ez most nem jön valami jól, miközben az elmúlt 20 év (Ghosn éra) legrosszabb éveit produkálja, és valószínűleg nem a csak a főrészvényes Renault lesz türelmetlen, de a többi nagybefektető is bánja hogy arra az idióta japánra hallgatott és nem rúgták ki Saikawát azonnal, ahogy Ghosn javasolta.
Olvass el egy két elemzést, 2 hete adta közre a Nissan a pénzügyi jelentését (kulcsszó: profit warning)…
Nocsak, mostmár “főrészvényes” a Renault(ami igaz), és nem a Nissan tulajdonosa? Olyan vagy öcsém, mint egy szélkakas… Nyugodtan vészmadárkodhatsz, egy Mazda, egy Subaru és egy Isuzu(!) képes önállóan működni, nem valószínű, hogy pont az óriás Nissannal lenne gond. Körülnézhetsz a kis Európádban, mennyi valóban veszélyeztetett márka van errefelé. De ezt szokás szerint a szőnyeg alá söpröd…
Annak idején kevesebb is elég volt ahhoz hogy teljhatalommal kinevezzék a Ghosnt, nem?
Vagy éppen arra hogy nem szavazó részvényt vásároltassanak a Nisannal, ugye?
Guglizz pár hírt, pár hete adták ki a pénzügyi jelentést, még a hazai sajtó sem meri dicsérni: https://www.japantimes.co.jp/news/2019/05/15/business/corporate-business/nissan-faces-mounting-problems-turnaround-path-analysts-say/#.XO2xR7fVK5g
2019-re (2020 Márciusa) elolvad a nyereség, utána meg ugyebár bármit lehet ígérni…
Más nem ennyire diplomatikus: https://www.autoblog.com/2019/05/14/nissan-profit-carlos-ghosn-hiroto-saikawa/
Annyira almodozik a Fiat, hogy jelenleg csa francia kormanyon mulik a szerzodes alairasa.
Kíváncsi leszek mi fog ebből kisülni. Nekem is furcsa, hogy az FCA ajánlatot tesz a Renault-nak. A pontos feltételek nem ismertek, de érdekes, hogy az új fő vállalkozásnak az EXOR lenne a főrészvényese 14,5 %-al; Francia állam 7,5%; Nissan 7,5%, Daimler 1,6%. Ilyen arányokkal hogy működne a döntéshozás…
Az 50-50%-os tulajdonmegosztás jól hangzik, de visszagondolva nem emlékszem egy olyan egyesülésre sem, amik jól működtek volna. Mindig volt erősebb, akinek az akarata érvényesült. Ha nem jött be, akkor szétváltak. Amennyiben nem volt beolvadás, akkor elbukott az egyesülés.
Marchionne-nak volt pár érdekes húzása, de a Chrysler megszerzése pozitívumnak számít. Sok autógyár akar eljutni az USA-ba, így legalább jó a tárgyalási alap. A Marchionne-Ghosn érában nem lett volna esélye Ilyen szintű összeborulásnak.
Talán az FCA-nak most van olyan pozíciója, hogy “egyenrangúan” tárgyalhat, mert lassan beüt mindenféle probléma, ami már körvonalazódik. Kínai piac gyengélkedése, fejlesztések hiánya; kései, vagy elhibázott modellpolitika.
Véleményem szerint az FCA sokkal többet nyerne a szövetséggel, mint a Renault. Nem tudom, hogy egy kínai partner nem lett volna-e jobb globális szinten. Lehet, hogy ott nem tudták kiharcolni az 50-50%-ot. Eladni még nem akarták a céget és nem lett volna közös platform sem. A jövőbeli közös fejlesztéseken való spórolás jól hangzik. Érdeklődve várom az újabb fejleményeket.
Áldásom rájuk – két olyan cég, amely fejleszt is autót, nem csak marketingel. Csak a versengés kárára ne menjen a szűkülő piac.