Taxisokat versenyeztet a Toyota
Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különleges versenyt hirdetett a németországi taxisok körében a Toyota: arra kÃváncsiak, ki tudja a legalacsonyabbra leszorÃtani a taxiként is népszerű Prius+ átlagfogyasztását.
A hazai taxisok körében is egyre népszerűbb a kizárólag hétüléses hibridként kapható, s a piacon egyedülállónak számÃtó Toyota Prius , ám a hazai személyszállÃtók kimaradnak a Toyota, pontosabban annak németországi fiókcége által szervezett játékból. A Toyota Deutschland egyedülálló kihÃvásán nyolc német nagyváros taxisai mérik össze képességeiket. Feladatuk, hogy a lehetÅ‘ legalacsonyabb átlagfogyasztást érjék el a hétszemélyes Toyota Prius+ hibriddel. Az autókat a márka magyarországi tesztautó-parkjában is sikerrel alkalmazott Driveco diagnosztikai eszközzel szerelték fel, amely méri a járművek által megtett távolságot, az átlagfogyasztást, valamint a tisztán elektromos üzemben megtett távolságot és idÅ‘t. Az eredményhirdetésre a november elsÅ‘ hétvégéjén, Kölnben megrendezendÅ‘ Európai Taxis KiállÃtáson, a kontinens elsÅ‘ számú személyfuvarozó szakrendezvényén kerül sor; a három leginkább környezetbarát stÃlusban vezetÅ‘ taxis utazási utalványt kap, valamint meghÃvást nyer a Nürburgringi 24 órás autóversenyre. Nemcsak egyéni szinten zajlik a vetélkedés, az is nagy kérdés, hogy Hamburg, Köln, Berlin, Düsseldorf, München, Duisburg, Frankfurt és Bonn közül melyik nagyváros nyeri el az emissziós trófeát.
A verseny állása a www.driveco.fi/toyotaevent/g3nbvzj cÃmen valós idÅ‘ben is nyomon követhetÅ‘. Az már most látszik, hogy egyesek bámulatosan ráéreztek a hibrid technológiára. Cikkünk Ãrásakor a berlini taxisok remekelnek, akár 3,6 liter/100 kilométerre szorÃtva le a modell kiviteltÅ‘l függÅ‘en 4,1-4,9 l/100 km szabványos átlagfogyasztását. Mindezt taxiüzemben, szolgálatban. A leginkább ólomlábú pilóta hatliteres átlagot ért el 5600 kilométeren Bonnban – ami, tegyük hozzá gyorsan, egy hétszemélyes, 4,65 méter hosszú, másfél tonnás buszlimuzintól Ãgy is elképesztÅ‘en jó érték. A Driveco rendszer méréseibÅ‘l az is jól látható, hogy a takarékosság és az egészséges tempójú autózás nem feltétlenül zárják ki egymást: egy frankfurti taxis 4,5 literes fogyasztással futott 34 km/h-s átlagsebességet – az is igaz viszont, hogy az Å‘ autója üzemelt legrövidebb ideig tisztán elektromos üzemben. Ezen a téren egy düsseldorfi kolléga viszi a prÃmet: autójában négybÅ‘l csupán egy percig jár a benzinmotor, mÃg az emissziómentes távolsági csúcstartó újfent egy berlini taxis, aki a kihÃvás kezdete óta megtett 4291 kilométerbÅ‘l több mint 2100-at utazott kizárólag elektromos meghajtással.
Nem véletlenül választotta a Toyota Prius+ modellt a kihÃvásra a Toyota: a három üléssoros, 136 lóerÅ‘ összteljesÃtményű modell csekély üzemanyag-fogyasztásának, praktikus és tágas belsÅ‘ terének, valamint a hibrid technológiából eredÅ‘ zajkomfortjának, megbÃzhatóságának és minimális karbantartási költségeinek köszönhetÅ‘en 2017-ben elnyerte az Év Taxija (Taxi des Jahres) dÃjat a Taxi Heute szakfolyóirat szakmai szavazásán.