Viszlát Chrysler?

Az utolsókat rúgja az USA egyik legrégebbi autógyártója?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Futótűzként terjed a pletyka, amely szerint a Chrysler a vágóhíd felé tart.


Talán már a mai napon eldől a Chrysler sorsa, ugyanis Sergio Marchionne befektetői találkozót tart Olaszországban. Az Automotive News pedig egy bennfentes információra hivatkozva közölte, hogy az FCA vezére valószínűleg ezen a találkozón közli a befektetőkkel, hogy a C-betű, tehát a Chrysler neve eltűnik a vállalat megnevezéséből, ami azért is szomorú, mert az egyik legidősebb amerikai márkáról van szó.
Hirdetés

A pletykák szerint Marchionne tervei között szerepel, hogy a Fiat márkát kivonja az USA és Kína piacáról (valljuk be ez elég megdöbbentő és logikátlan lépésnek tűnik első hallásra), és csak az európai, a brazil és a feltörekvő piacokon forgalmazza majd.

Ugyanakkor az így felszabadult pénzt a Jeep fejlesztésébe ölhetnék, amely jelenleg az egyik legjobban teljesítő márkája az FCA vállalatnak, és így már nem is hangzik olyan ésszerűtlenül a fentebb vázolt lépés. Állítólag már fejlesztenek egy kicsi szabadidő-autót, amely kisebb, mint a Renegade, a kínálat csúcsára pedig egy luxusfelszereltségú Grand Wagoneer nevű típust álmodtak meg.

Arról pedig már korábban is hallani lehetett szóbeszédet, hogy az Alfa Romeo és a Maserati külön divízióba kerülne, ahol kizárólag nagy teljesítményű, sportos autókat kínálnának. Ezek a lépések egyébként Marchionne hattyúdalaként is felfoghatók, hiszen a vezérigazgató jövőre távozik az FCA éléről.

Marchinne 14 éven át vezette a Fiatot, az ő vezérigazgatósága alatt olvasztották magukba a Chryslert és választották le a Ferrarit. Ha Marchionne valóban kinyírja a Chryslert, akkor egy több mint 90 éves múltra visszatekintő márkától búcsúzhatunk. Ám a Chrysler jelenlegi kínálata csupán két típusból áll. Az ősrégi 300-as limuzin és az egyterű Pacifica közül választhatnak a vásárlók. Azonban a piac épp a szabadidő-autókért őrül meg, így a döntés talán nem is olyan nehéz Marchionne számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.06.01. at 12:32
    Permalink

    Nah nem sok mindent mutattak a hivatalos prezentációs pdf-ekben.

    Az FCA-ra már nem kell úgy tekinteni, hogy FIAT és a többi márka. Chrysler, Jeep, Dodge, RAM, FIAT, ALFA, Lancia, Maserati adja a portfóliót. Mindenkinek meg van az erőssége és már nincsenek átfedések. A FIAT-nak már semmit sem kell mutatnia Kínában és USA-ban. A portfólióban sokkal jobb márkák vannak. A JEEP jóval népszerűbb Kínában, tehát nem érdemes FIAT típusokat oda fejleszteni/küldeni. Az utolsó Viaggio-Ottimo is messze elmaradt az elvárásoktól. Pár éve le is álltak a gyártással. Az 500-as család nem felel meg az ottani igényeknek. Teljesen érthető lépés.

    Kicsit az jön az utolsó pár nap híreiből, hogy a SUV őrületet a JEEP-el akarják lefedni globálisan. Európában FIAT emblémával jobban el lehetne adni az autókat, mint az 500X is mutatja. Értem én, hogy nem Európa a legnagyobb piac, de véleményem szerint többre juthatnának több FIAT emblémás autóval.

    “A Renegade alatt elhelyezkedő típus lehet, hogy egy átemblémázott Fiat 500 X lesz?” – A FIAT 500X már egy átcímkézett Renegade. Egy gyártósoron készülnek és ugyanaz az alap. Korábban egy A-B kategóriás SUV-ról beszéltek. Lehetne Panda Cross változat is…

    Igaz, hogy Marchionne megtöbbszörözte az FCA piaci értékét, de a Európai B kategória elhagyása most őrültségnek tűnik…
    Ami nagyon hiányzik a FIAT portfólióból: B kategória, olcsóbb B-SUV, C-SUV.

  • 2018.06.01. at 16:03
    Permalink

    Az Alfa es a Maserati biztos marad, de a leglogikusabb lepes, ha a nagyon hasonlo markakat, egymas kiegeszitesekent futtatnak.
    D szegmensig Alfa, felette Maserati, valljuk be, egy 166 utodnak nem lenne sok ertelme, ellenben egy versenykepesebb Ghiblinek igen.

    MiTo gyartasa a nyaron leall, utodja nem lesz, ami szinten hatalmas baromsag, ahogy az is, hogy felfele terjeszkednek 8C, GTV utod mellettuk egy X5 meretu SUV-vel.
    C SUV? B SUV?

  • 2018.06.01. at 17:55
    Permalink

    Valaki tud már valamit? Ha igen, nyugodtan lelőheti a poént. Megszűnik valamelyik márka, esetleg egyes piacokról lesz olyan, amelyik kivonul? Egyáltalán mondott valami érdemlegeset Marchionne vagy csak ködösített? 🙂

  • 2018.06.01. at 23:22
    Permalink

    Innen lehet szemezgetni:
    https://www.fcagroup.com/en-US/investors/Pages/capital_markets_day_2018.aspx

    Nem néztem meg őket mélyen, de 2022-ig terveznek ezt azt (Nem évekre lebontva, mint korábban). JEEP-Maserati-RAM-Alfa-ra épít főleg, többi márkából csak szemezni lehetett 1-2 infót. Beígértek önvezető technológiát és elektromos hajtásokat, plusz a dízelek kivezetését.

    Fiat oldalon 500-as teljes elektromos hajtással (BEV) és 500 kombi 🙂 ; Dél Amerikában 3 szabadidő jármű…
    Viszont mintha nem esett volna szó Marchionne nyugdíjazásáról és utódjáról…

Vélemény, hozzászólás?