Megszégyenítő videón egy összkerekes Lexus

Téli gumi nélkül a 4x4 is tehetetlen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Oroszországi sztori, hogy az összkerekes Lexus sofőrje nem tud mit kezdeni a jégbordával, míg a kisebb személyautósok röhögve küzdik le a nem vészes akadályt.

Az alábbi videó "természetesen" Oroszországban készült, s arról szól, hogy terepjáró ide, összkerékhajtás oda, a Toyota Land Cruisernek megfelelő Lexus GX-en (mármint a feltehetőleg béna sofőrjén) egy kis jégborda is csúnyán ki tud fogni. Hogy operatőrünk milyen kocsi volánja mögött idiótázza le a kitekert kormánnyal szenvedőt, nem tudni, de a felvételen látszik, hogy egy Hyundai Matrix lazán leküzdötte a nem túl vészes akadályt. Csak a sofőr volt tényleg béna? Esetleg nyári gumikkal annulálta a 4x4-ből származó hajtási előnyt?
Hirdetés

Utóbbira szavazunk, s egyben megjegyezzük, a videó akár itthon, tegnap vagy ma délelőtt is készülhetett volna, hiszen a mostani hóesés is temérdek autóson kifogott, mi pedig csak halkan mondtuk magunkban az ügyetlenkedők által szerencsére nem összetörve, de erősen feltartva: bizony a koros téli gumi is ugyanúgy lehet rossz hóban, mint a nyári.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:20
    Permalink

    i helyett l mint László! Vagyis lrob, Sokan eltévesztik.

    Az, hogy nyári gumi van az autón, egy feltételezés, reklám a téli guminak!
    Jégen a téli gumi épp úgy csúszik mint a nyári!

    A probléma továbbra is az ember, nem a kerék!

  • 2017.10.30. at 07:20
    Permalink

    Lehet maga az autó is hibás! Én jól ismerem ezeket a nagyméretü luxus terepjárókat(?), pl a cikkben említett Toyota Land Cruisert(Lexust), vagy a nálink gyakoribb Nissan Navarát is. Nagyon esetlenek tudnak lenni hóban, még téli gumival is. Nos ezek alapban csak hátsó kerekesek, lehet, hogy be sem volt kapcsolva az eleje. De ha be is volt kapcsolva, maga a hajtáslánc nem az összkerékhajtás csúcsa! Az első hajtás kapcsolható vagy osztómű-karral, vagy pl a Navarában elektromos forgató gombbal. Ha bekapcsoljuk az elejét, akkor direktben hajtja az első ill. hátsótengelyt , nincs a hajtásláncukban egy 3. köztes diffi, mint pl az Audi Quattroban, vagy a Lada Nívában, ezért tolja az orrát csúszós úton, és a nyomatékelosztás is fix. E miatt viselkedik hóban olyan esetlenül. Erre rásegített a jégborda, meg valószínűleg a bamba sofőr is. Én személy szerint nem indulnék el nagyobb hóban ezekkel a monstrumokkal. Egy Audi Quattronak, vagy egy Lada Nívának százszor jobb a hójáró képessége, amíg fel nem akadnak, addig verhetetlenek.

  • 2017.10.30. at 07:20
    Permalink

    Sokféle variációra utal a cikk, csak ép a valóságot nem veszi észre! Nem az autó, és nem a gumi okozza a problémát, hanem, maga az ember, aki benne ül!

  • 2017.10.30. at 07:20
    Permalink

    1: átkormányzol a másik oldalra, majd vissza és lendületből leküzdöd azt a kis buckát!
    Ez a BMW-nél is működik!:)

    Az autó, amelyikben a kamera volt, ő is ezt a megoldást használta!

  • 2017.10.30. at 07:20
    Permalink

    Tényleg tetszenek ezek az orosz videók, de valljuk be, az összkerék hajtás itt mocskosul nem érvényesül. Sőt, még ebben a helyzetben hihetetlen de hátrány is, mivel letolja az éppen tapadni kívánó első tengely kerekeit a jégbordáról, de ezt így rénézésre egy erős gázfröccs megoldotta volna. Miért is? Várom a az első helyes választ:D

Vélemény, hozzászólás?