Új karosszériaváltozattal bővült a Fiat 500 palettája
Eddig két karosszériaváltozattal képviseltette magát a Fiat a márkakereskedésekben. A kétajtós és a kabrió mellé érkezett a 3+1 modell, amelynek piaci bevezetés a La Prima kiadással, tehát a leggazdagabb felszereltséggel kezdÅ‘dik. Az újdonság kezdetben rozéarany, gleccserkék és ónix fekete szÃnekben rendelhetÅ‘, full LED fényszórókkal, kétszÃnű 17 colos felnikkel és krómozott dÃszbetétekkel a kasztnin.
Az új Fiat 500 kizárólag villanymotorral rendelhető
Az utastérben a műszerfal és a kormánykerék is környezetbarát(nak mondott, azaz szintetikus) bÅ‘rkárpitozást kap, amelyet az üléseken Fiat monogramos varrásminta, a kormánykeréken pedig kétszÃnű kialakÃtás tesz még különlegesebbé. A középkonzolra 11,25 colos érintÅ‘képernyÅ‘ jutott, a vezetÅ‘ elÅ‘tti műszeregység pedig 7 colos. Széria az autóban a 360 fokos kamerarendszer és a kisautók között elsÅ‘ként kÃnál 2-es szintű önvezetÅ‘ képességet. A 42 kilowattórás akksija 11 kW-os AC-töltést tud, vagy akár 85 kW-os DC villámtöltést is, a villanymotorja pedig 118 lóerÅ‘s, ami könnyedén megbirkózik a harmadik ajtó miatt 30 kilogrammal nehezebb autó mozgatásával.
A 118 lóerős változat hatótávja 320 km, végsebessége 150 km/h
Az új 3+1 modell megjelenése mellett bÅ‘vült a felszereltségi lista is. A jelenleg ugyan nem létezÅ‘ állami támogatást elviekben élvezÅ‘, 8 490 000 forintos L’Ungheria, illetve a már emlÃtett La Prima kivitelek mellett ACTION, PASSION és ICON szint is választható. Az alapmodell állami támogatással már 5 490 000 forintért hazavihetÅ‘ (azok számára, akik rendelkeznek elnyert pályázattal), de ez csak kétajtós változatban kapható. Valamint kizárólag a kisebb, 23,8 kilowattórás akksival, 95 lóerÅ‘s villanymotorral, 180 kilométeres hatótávval, maximum 50 kW-os töltéssel. Az Action is ad kulcs nélküli indÃtást és 7 colos digitális műszeregységet, üléseit pedig újrahasznosÃtott fonálból szÅ‘tték.
Városban akár 460 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel az Ãgéretek szerint
A kabrió és a 3+1 modellek a Passion szinttÅ‘l elérhetÅ‘k, ezekben már vezeték nélkül tükrözhetÅ‘ a telefon a UConnect infotainment rendszer 7 colos érintÅ‘képernyÅ‘jén, illetve vezeték nélkül tölthetÅ‘ a telefon. Ezen a szinten már választható világos belsÅ‘ tér is, a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motÃvummal.
Többféle műszerfalkialakÃtás közül lehet választani
Az Icon modellekben már 10,25 colos az infotainment érintÅ‘képernyÅ‘je, de akár hangvezérléssel, a Hey Fiat felszólÃtásra is aktiválható a rendszer. Itt már 16 colos könnyűfém felnik is járnak, továbbá a fekete, folyami kavicsot mintázó, okoseszközként funkcionáló kulcs is, amely biológiai alapú, környezetkÃmélÅ‘ műanyagból készült. A műszerfalat pedig a karosszéria szÃnére fényezik, de opcionálisan fa hatású betétek is kérhetÅ‘k. Végül a szövetkárpitos ülések sötétszürke szÃnben, réz kiegészÃtÅ‘kkel, vagy világosszürke szÃnben, ezüst kiegészÃtÅ‘kkel választhatók.
A Fiat 500e kedvezményes árai az állami támogatással (Ft)
500e ACTION 23,8 kWh, 95 LE |
5 490 000 |
500e PASSION 42 kWh, 118 LE |
7 490 000 |
500e ICON 42 kWh, 118 LE |
8 490 000 |
500e L'UNGHERIA 42 kWh, 118 LE |
8 490 000 |
500e LA PRIMA 42 kWh, 118 LE |
11 199 000 |
500e kabrió PASSION 42 kWh, 118 LE |
8 490 000 |
500e kabrió ICON 42 kWh, 118 LE |
11 490 000 |
500e kabrió LA PRIMA 42 kWh, 118 LE |
12 199 000 |
500e 3+1 PASSION 42 kWh, 118 LE |
8 190 000 |
500e 3+1 ICON 42 kWh, 118 LE |
11 190 000 |
500e 3+1 LA PRIMA 42 kWh, 118 LE |
11 899 000 |
Kedvezménnyel, ami nincs. Aztán meg vagy lesz, vagy nem, vagy ennyi lesz, vagy annyi. Tehát jelenleg 8 millió. Ebből az akksi 1 millió. Mit takar a fennmaradó 7 millió?
A fennmaradó 7 millióból egy fapados Audi A1 (designer VW Polo) vagy közvetlen konkurens Smart forfour (lyánykori nevén Renault Twingo electric) nem jön ki, szóval a vetélytársakhoz képest egy olcsóbb és modernebb autót takar. Úgy lett számon kérve szegény Fiaton, mintha valami Å‘rületes túlárazást hajtottak volna végre, pedig épp úgy tűnik, hogy megszületett az elsÅ‘ szegmens (prémium kisautó) ahol már nem éri meg belsÅ‘ égésű motoros autókkal vacakolni – állami támogatás nélkül sem.
Mondjuk akár a kisebb, akár a nagyobb hatótávú modell érdekel valakit, műszaki szemmel a rengeteg önvezetéses, LED-es és autórádiós extra biztos átugrandó, mert az első okostelefonos generációváltással kuka lesz, szóval ez még mindig csak alapáron ütős ajánlat, de ott már azért eléggé.
…de azt is érdemes megfontolni, hogy az Abarth 595 is ebben az ársávban tanyázik (+-1-2 ezer euró), szóval a Fiat eddig is kÃnált ennyiért 500-ast, csak az egy 14 éves karosszériára épült, idejét múlt konstrukció volt. Persze teljesen más világ fabetétek és újrahasznosÃtott szövet helyett kagylóülésekkel meg sportkipufogóval, de mivel hogy a FIRE motorok gyártása elvileg befejezÅ‘dött 2020-ban, Ãgy a raktárkészlet kifutása után az Abarthok gyártása is le fog állni a közeljövÅ‘ben. Ha tetszik, úgy is fel lehet fogni, hogy árban azok helyére érkezik a villany 500-as.
Mondjuk a hasonlóan népszerű Aygo-ból 2 darabot is adnak a maradék 7 millióból.
Aki eddig az 500 és az Aygo között őrlődött, most mitévő lesz vajon?
Nyugodtan Å‘rlÅ‘dhet még 2-3 évig, addig biztos üzemel a tychi-i gyár a régi 500-asok Firefly hibrid verzióit gyártva amÃg a PSA-val közös Panda utódot gyártásba nem küldik. Aygóból várhatóan a 2021-ben megújuló változat sem lesz versenytársa a New 500-nak, hisz se nem elektromos, se nem prémium termék.
Az Aygo és az 500 egy szegmensben versenyeznek, az európai eladásokban az 500 a második, az Aygo a harmadik. És 2020-ban az Aygo közelebb került az 500-hoz, nem is kevéssel.
Azt azért érdemes megfontolni, mielőtt kijelentjük, hogy ütős ajánlat, hogy az aksija csak 24 kWh-s, ami még nyáron sem éri el a 200 km-s hatótávot, télen meg a 150-t.
Persze városi autónak tökéletes. Csak ennyi pénzért már jó lenne az országot is megjárni vele, ha szükséges. Vagyis ilyen akksival ez nem kivitelezhető, mert az utazás hosszú ideig el fog tartani egy tankolással egybekötve.
Köszönjük a cikk Ãrójának a clickbait cÃmet…. mintha az origot olvasnám 😀
SzÃvesen.
Ne bántsátok hbandit, szegény nem bÃrja a kritikát:)