Egyre drágábban köthetünk csak cascót
Bár a casco biztosítások árai nőnek, továbbra is érdemes lehet átszerződni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elmúlt évben 10 százalékkal nőtt az átlagos casco-díj, ám az évfordulós kötések a három évvel ezelőtti szinten maradtak, a drágulás leginkább az új belépőknél jelentkezik.
Használt autóra is mind többen kötnek cascót, ám az új szerződéseknél egyre magasabb díjakkal kell számolni
A Netrisk.hu adatai szerint az autósok az idei év első öt hónapjában átlagosan 76 500 forintért kötöttek teljes körű casco-szerződést, ami csaknem 10 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (69 300 Ft). A vezető online biztosításközvetítő portál statisztikái azt mutatják, hogy a casco-szerződések csaknem fele legalább hétéves autóhoz kapcsolódik, a szerződők pedig évről évre egyre nagyobb arányban vállalnak a kedvezőbb díjért magasabb önrészt. „Az átlagdíj tíz százalékos emelkedése több okra vezethető vissza. Egyrészt a biztosítók a kárinflációhoz igazították a díjaikat, másrészt a tavalyi első öt hónaphoz képest huszonkét százalékkal több új autó jelent meg az utakon, ezekre pedig eleve magasabb díjon köthető casco, ami érthetően felfelé húzza az átlagot” – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. [BANNER type="1"] Az új autók átlagos casco-díja jelenleg 92 ezer forint, ami több mint 70 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 53 600 forintos éves összege. Érdekes jelenség az is, hogy az évfordulós váltók esetében a díjszint az elmúlt három évben gyakorlatilag stagnált.
Aki meglévő cascójával szerződik át, az sokkal kedvezőbb díjakra számíthat, mint az új belépők. Igaz, ez a megszerzett bónuszfokozat miatt is lehetséges
Nagy a félelem: az idősebb autókra is kötnek cascót
Bár a közvélekedés szerint a casco-szerződéseket többnyire 5 évnél fiatalabb autókra kötik, a Netrisk.hu statisztikája egészen más megoszlást mutat: a szerződések 49 százaléka minimum 7 éves autókra vonatkozik. „Ebben egyrészt szerepe van annak, hogy a biztosítók folyamatosan emelik a biztosítható gépjárművek korhatárát, másrészt az évekkel ezelőtt hitelre vásárolt, és még mindig törlesztés alatt álló autók esetében a hitelező megköveteli a casco fenntartását.” – teszi hozzá Sebestyén László. Mi pedig azt: hogy továbbra is több használt autót regisztrálnak hazánkban, mint újat.
Nő az autók átlagos életkora, logikus, hogy tolódik az idősebbek felé a casco-kötések gyakorisága is
Immár fél évtizede tartó negatív tendencia, hogy a korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék, de minimum 50 ezer forint önrész mellé fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék, de minimum 100 ezer forintos verzió, amelynek a választása mintegy 10 százaléknyi diszkontot jelent a díjban. Idén mindössze a casco-szerződések 43 százalékát kötötték a magasabb fedezetet jelentő 10 százalék/50 ezer forint önrésszel, amelyet már szinte beért a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt tartalmazó konstrukció (41 százalék). Ez az arány 2013-ban még 52 illetve29 százalék volt.
Egyre többen vállalnak a korábbiaknál nagyobb, jellemzően legalább 100 ezer forintos önrészt a díjak csökkentéséért

Horvátország, Bosznia, Montenegro….ezekben az országokban mind elterjedt a mai napig.
Földrajzhoz sem értesz. nem megy ez neked, csalfa, aki 3-4 nick-en is írsz. Ettől nem leszel ám okosabb és erősebb sem. H. vagy fiam.
Egy Yugo Koral In van a Corsával szemben? Ezek szerint valószínűleg Szerbiában készülhetett a fotó:)