Egyre drágábban köthetünk csak cascót

Bár a casco biztosítások árai nőnek, továbbra is érdemes lehet átszerződni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt évben 10 százalékkal nőtt az átlagos casco-díj, ám az évfordulós kötések a három évvel ezelőtti szinten maradtak, a drágulás leginkább az új belépőknél jelentkezik.


A Netrisk.hu adatai szerint az autósok az idei év első öt hónapjában átlagosan 76 500 forintért kötöttek teljes körű casco-szerződést, ami csaknem 10 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (69 300 Ft). A vezető online biztosításközvetítő portál statisztikái azt mutatják, hogy a casco-szerződések csaknem fele legalább hétéves autóhoz kapcsolódik, a szerződők pedig évről évre egyre nagyobb arányban vállalnak a kedvezőbb díjért magasabb önrészt. „Az átlagdíj tíz százalékos emelkedése több okra vezethető vissza. Egyrészt a biztosítók a kárinflációhoz igazították a díjaikat, másrészt a tavalyi első öt hónaphoz képest huszonkét százalékkal több új autó jelent meg az utakon, ezekre pedig eleve magasabb díjon köthető casco, ami érthetően felfelé húzza az átlagot” – magyarázza Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.
Hirdetés
Az új autók átlagos casco-díja jelenleg 92 ezer forint, ami több mint 70 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 53 600 forintos éves összege. Érdekes jelenség az is, hogy az évfordulós váltók esetében a díjszint az elmúlt három évben gyakorlatilag stagnált.
Aki meglévő cascójával szerződik át, az sokkal kedvezőbb díjakra számíthat, mint az új belépők. Igaz, ez a megszerzett bónuszfokozat miatt is lehetséges Aki meglévő cascójával szerződik át, az sokkal kedvezőbb díjakra számíthat, mint az új belépők. Igaz, ez a megszerzett bónuszfokozat miatt is lehetséges
Az elmúlt három évben a legnagyobb mértékben a használt autók azonnali casco-kötéseinek átlagdíja nőtt: ez a kör idén átlagosan 86 500 forintért kötött szerződést a Netrisk.hu oldalán, ami 18 százalékkal haladja meg 2013 hasonló körben mért 73 500 forintos díjátlagát.
Nagy a félelem: az idősebb autókra is kötnek cascót
Bár a közvélekedés szerint a casco-szerződéseket többnyire 5 évnél fiatalabb autókra kötik, a Netrisk.hu statisztikája egészen más megoszlást mutat: a szerződések 49 százaléka minimum 7 éves autókra vonatkozik. „Ebben egyrészt szerepe van annak, hogy a biztosítók folyamatosan emelik a biztosítható gépjárművek korhatárát, másrészt az évekkel ezelőtt hitelre vásárolt, és még mindig törlesztés alatt álló autók esetében a hitelező megköveteli a casco fenntartását.” – teszi hozzá Sebestyén László. Mi pedig azt: hogy továbbra is több használt autót regisztrálnak hazánkban, mint újat.
Nő az autók átlagos életkora, logikus, hogy tolódik az idősebbek felé a casco-kötések gyakorisága is Nő az autók átlagos életkora, logikus, hogy tolódik az idősebbek felé a casco-kötések gyakorisága is
Egyre jobban spórolunk az önrésszel
Immár fél évtizede tartó negatív tendencia, hogy a korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék, de minimum 50 ezer forint önrész mellé fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék, de minimum 100 ezer forintos verzió, amelynek a választása mintegy 10 százaléknyi diszkontot jelent a díjban. Idén mindössze a casco-szerződések 43 százalékát kötötték a magasabb fedezetet jelentő 10 százalék/50 ezer forint önrésszel, amelyet már szinte beért a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt tartalmazó konstrukció (41 százalék). Ez az arány 2013-ban még 52 illetve29 százalék volt.
Egyre többen vállalnak a korábbiaknál nagyobb, jellemzően legalább 100 ezer forintos önrészt a díjak csökkentéséért Egyre többen vállalnak a korábbiaknál nagyobb, jellemzően legalább 100 ezer forintos önrészt a díjak csökkentéséért
Fontos mérlegelni, hogy bár a magasabb önrésszel valóban megspórolhatunk évi néhány ezer forintot, de cserébe kisebb (félmillió forint alatti) károknál kétszer akkorra önerőt vállalunk, és így csak a nagyobb káresemények esetén kapunk valódi védelmet. Persze már az is nagy szó, ha van bármilyen casco az autónkon. Ne feledjük, a teljes körű mellett számos egyéb verziót is választhatunk, például csak lopásra vagy csak törésre vonatkozót, de akár olyat is, ami a parkolóban magára hagyott autón "keletkezett" károkat téríti (természetesen csak egy bizonyos határig). Érdemes megnézni, hogy mit kaphatunk, nekünk mi éri meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:14
    Permalink

    Horvátország, Bosznia, Montenegro….ezekben az országokban mind elterjedt a mai napig.
    Földrajzhoz sem értesz. nem megy ez neked, csalfa, aki 3-4 nick-en is írsz. Ettől nem leszel ám okosabb és erősebb sem. H. vagy fiam.

Vélemény, hozzászólás?