Fogaskerekek a sárban – Citroën C5 Aircross teszt
Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi Shine teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha sár fröccsen a C5 Aircross fogaskerekeket mintázó emblémájára, akkor sem rémül meg az autó, ám valójában vérbeli divatterepjáró a Citroën legnagyobb szabadidő-autója.
Ám a piac diktál, és a merészség ugye nem egyenlő a bolondsággal, és a Citroën természetesen nem hagyhatta ki a magas labdát.
Vigasztaló viszont a tudat, hogy az Aircross nem szürkül bele a SUV-kategóriába. Ha jól emlékszem, akkor talán a C4 Spacetourer (akkor még Picasso) volt az első az „ufóarcú” Citroënek sorában, és rám sokkolóan hatott az a formaterv. Azóta viszont megszoktam, sőt megszerettem ezt a kettéosztott fényszórós dizájnt. Ami ráadásul szélesebbnek láttatja az autót a vízszintesen tagolt „csíkozással”, szóval igazán mokány lett a C5 Aircross. Bár a lökhárítóban a fehér színű díszbetéteket más árnyalatúra cserélném, ahogy az Airbumpban is, összességében sikerült a tervezőknek a masszív terepjáró képzetét elérni.Platformtársaihoz az Opel Grandland X-hez és a Peugeot 3008-hoz hasonlóan csupán fronthajtású, de a Grip Control többféle menetmód kiválasztását teszi lehetővé.
Lényegében a kipörgésgátlóval variál a talajviszonyok függvényében, és működik a dolog. Könnyebb terepen, még ha az sár, vagy süppedős homok is, át lehet vele jutni gond nélkül (megfelelő lendülettel). Az erőt hatfokozatú manuális sebességváltó továbbítja az első kerekek felé, és úgy tűnik korral jár, de jobban örültem volna egy automata szerkezetnek, hiszen akkor lett volna igazán tökéletes a kényelem. Persze a manuális váltóval sincs baj, könnyen jár a kulisszában, de nincs főzelékben kavargató érzés sem, igazából csak a lustaságom miatt kívánnék automatát.A futómű hangolásáért felelős szakemberek boszorkányos módon találták meg az arany középutat, szóval a C5 Aircross vezetése minden téren kellemes élmény.
Még városban is könnyű boldogulni vele, ahol a parkolás is egyszerű a radarnak és a tolatókamerának köszönhetően. Bár továbbra sem tartom a szabadidő-autókat az emberiség legokosabb találmányának, a Citroën olyan autót alkotott, amely a kategórián belül nagyon is érdemes a figyelemre.Árak
Tesztmodell alapára
7 090 000 Ft (2019.05.23.)
Tesztautó ára
10 590 000 Ft (2019.05.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
Végsebesség:
189 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4500 mm
Szélesség:
1969 mm
Magasság:
1689 mm
Saját tömeg:
1430 kg
Össztömeg:
2000 kg
Terhelhetőség:
580 kg
Tengelytáv:
2730 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
580-1630 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
880-900 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
120-280 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1160 mm
Csomagtér magassága:
900 mm
Csomagtér hossza:
940 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1760 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
930 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
189 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
CO2-kibocsátás:
112 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)