Feszültségteljes pillanatok – Suzuki Vitara Hybrid teszt
Hibrid, vagy sem? Majdnem, épp emiatt nem kell félni tőle - Suzuki Vitara Hybrid GL+ AllGrip
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A világ most egyként várja feszülten, hogy véget érjen a koronavírus járvány, mi az autóiparra is különösen erősen fókuszálunk, pláne a hazai autópiacra, ahol a Vitara szinte mindent visz. Vajon ezután is így lesz?
A Suzuki esztergomi gyártósora is áll, az elkészült autókat sorra pakolják föl a kamionokra, de a gyártás szünetel.
Hazánk legnépszerűbb új autóit gyártják itt, a Vitarát és az S-Crosst, melyek lényegében már csak külsőre hasonlítanak arra, ahogyan megismertük őket. A Vitara 2015-ben debütált, 1,6-os szívó benzines és dízelmotorral is készült, a két népszerű modell azonban már régóta nem kapható. A turbós benzinmotorok korszaka a Suzukit is egészen korán elérte, és egy szakasz már le is zajlott, az 1,0 literes turbó jött és hirtelen ment is, egyetlen lehetőség marad, amit most egy olyan megoldással fejeltek meg, amitől a célközönség hátán feláll a szőr. Vagy mégsem?Külsőre aligha venni észre rajta a változást
A vízszintes osztású ledes lámpák újak és mindenképp járnak a Vitarához, ami már csak hibrid lehet
Hogy ne legyen szükséges elkaszálni a modellt, de mégse kelljen érdemben hozzányúlni, most szinte minden gyártó egy és azonos trükköt használ; a 48 voltos hibrid rendszert.
A hibrid elnevezés hangzatos, de ezekre a rendszerekre szinte semmi nem igaz abból, amire először asszociálunk egy hibrid autó kapcsán. Bár semmi félnivaló nincs egy Toyota-féle öntöltő hibrid rendszerrel szemben, mégis sokaknak még ez a technika egyelőre veszélyesnek tűnik. Őket most megnyugtatnám, a 48 voltos rendszerek, mint amit a Vitara is kapott, köszönőviszonyban sincs egy hagyományos hibriddel. A 48 voltos rendszer egy olyan apró trükk, ami nem elsősorban a felhasználó javát szolgálja, bár bizonyos mértékű fogyasztáscsökkenés érzékelhető, legfőbb szerepe azonban a tisztább üzem elérése.Az Esztergomban készülő Vitarából tavaly több mint 12 000 darab fogyott itthon
Renováláson esett át, ami leginkább a hajtást érintette, de a radaros tempomat és a ráfutásgátló alapáras felszereltséggé vált
Ez a kis motor annyit csinál, hogy amikor a benzinmotor erőlködne, indulásnál, vagy intenzív gyorsításnál, akkor meghajtja a főtengelyt.
Ezzel terhet vesz le a motorról, ami így kevesebb üzemanyaggal fogja beérni és értékes grammokat fog megspórolni kilométerenként CO2-ből. Ezek laboratóriumban mérhető változások, talán fontosabb, mit érez ebből a sofőr. Ha ügyes, akkor néhány forinttal több marad a zsebében tankolásonként, rövid távokon használva nálam 7,0 literre alakult a vegyes fogyasztás, ennél jóval kevesebbet is tud a Vitara. Vezetésbeli különbség és fizikailag is érezhető változás az erősebb motorfék, mivel ilyenkor visszatermel az indítógenerátor, valamint a stop-startos újraindítás.Puha műanyag a műszerfal teteje, jobb helyet is találhattak volna ennek az anyagnak
GL+-nál még nem jár középre óra, de kap kijelzőt a műszeregység és menetmódválasztót az AllGrip kivitel
Jó a kormányzás, a futómű is feszesebb, mint a kategóriában szokás, így amennyire a tapadás engedi, egész jót lehet vele autózni.
A rugózással már érkeznek kellemetlen élmények, a karosszéria nagyokat dörren úthibákon és fekvőrendőrökön. Az AllGrip összkerékhajtás plusz súlyát is érezni, általában csak plusz teher, de határozottan érezni, mikor segít be, például kanyarban, ahol már épp sodródni kezdenénk a téligumikon. Vannak menetmódjai is, hóra, vagy épp sportos autózásra, ám ezek leginkább a gázreakción változtatnak csupán. Összességében a hajtás és a vezethetőség eléggé rendben van. Bár az új motor határozottan gyengébbnek érződik, még mindig épp elég fürge vele a Vitara.Elég jók az ülései, a helykínálatra továbbra sem lehet panasz
375 liter a kategóriában már nem mondható annyira jónak (A fotón Eneos termékmegjelenítés látható)
Változóak a felületek és az anyagok, van festett ezüst és zongoralakk felület is, a biztonság kedvéért.
A minőségérzeten még volna mit javítani, sajnos az nem annyira kerek, mint a hajtás és a vezethetőség, ez a láncszem még hiányzik. Az ergonómia annyira nem rossz, de a műszeregység kijelzőjét illene a kormányra helyezett kapcsolóval irányíthatóvá tenni, vezetés közben nyúlkálni a kormány mögé nem a legszebb megoldás. A szövet kárpitok is egyszerűek, az ülések tömései viszont egész jók, nem esünk ki belőle, de nem is kényelmetlen. Magasan ülünk, a vezetési pozíció elég jól beállítható, miután a kormány is tág keretek között állítható.A 48 voltos rendszer a motornak kis mértékben segít, fogyasztást és károsanyag-kibocsátást csökkent
Magasabb árral, de magasabb felszereltséggel is kezdte 2020-at a Suzuki Vitara




























A gyorsulási adat honnan van? Még a Suzuki.hu-n sincs fent.
Egyébként elég sokat drágult, ráadásul azok az extrák amik nekem fontosak, csak a fullosban vannak benne. 6,11M-ért meg azért már van választék.
A motor szimpatikus pedig, de ez a mild-hibrid zsákutca..
És ette az olajat? Vagy csak megnyugtató, hogy van nálatok?
Akkor inkább 1.6 szívó még ha nem is új.
Aki már megszokta a turbo benzinest, annak óriási visszalépés egy szívó benzines. Tavalyelőtt két céges autó között egy ideig sajáttal kellett járnom, vettem egy használt – akkor 10 éves – szívó benzines autót. Mondhatom, hogy szenvedtem vele, pedig az egy Euro 2-es volt, ami még valamennyire ment is. Egy Euro 6-os szívó benzines elég halott. Az a baj, hogy a Suzuki nem ad választási lehetőséget, mindenképpen ezt a hibridet kell venned, ráadásul drágábban.
Tegnap napfelkelte helyett a Suzuki gyárat néztem meg fentről, tele az udvar, már a füvön is áll egy pár legyártott autó…
A logisztikát is világszerte érzékenyen érintette a koronavírus… Nálunk Győrben az Audinál is sok autó áll az udvaron, pedig csak megrendelésre gyártunk, de jelenleg a késztermékek kiszállítása is akadozik szerte a világon.
T. Autónavigátor!
Mindegyik hibrid megoldást ár érték arányban a saját helyén kell kezelni.
Igaz-e a következő kérdés a Suzuki 48 voltos rendszerénél:
100 km-en minnél több motorfék használat esetén több a visszatöltés és így csökken a fogyasztás?
A visszatermelt energiát a motor a következő gyorsításoknál hasznosítja és a belsőégésű motor kevesebb benzint fogyaszt a gyorsítási szakaszban?