0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt ám kétajtós A8, és talán újra lesz!

A BMW-nek és a Mercedesnek is volt nagy kupéja, az Audi is próbálkozott

·

Volt gyártó, akinek bejött, és volt, akinek kevésbé, de az Audi meg sem próbálta eladni az A8 kupét. Érezték, hogy nagy bukta lenne, ezért csak egy darab készült.

%KA%Kacérkodott az Audi is a nagy kupé gondolatával a '90-es években, de össz-vissz egyetlen darabban készült el az A8 kupé%KA%

Kacérkodott az Audi is a nagy kupé gondolatával a '90-es években, de össz-vissz egyetlen darabban készült el az A8 kupé

Aki gerjed a kétajtós kupékra, azt egy 8-as BMW-vel, vagy egy kupé bálna Mercivel kenyérre lehet kenni. Az öncélúság netovábbjai, hatalmasak, praktikumból keveset kaptak stílusból viszont a lehető legtöbbet. A '90-es évek nagyágyúi ma vágyott kincsek, a 8-as BMW kimondottan, mivel azóta nem volt akkora kétajtósa a márkának, na majd most! A Mercedes viszont végig kitartott a bálna kupé mellett, ma is van, ahogy az előző generációk mindegyikéből volt. Az Audinál viszont ilyen szóba se jött, pontosabban szóba jött, de nyuszik voltak ahhoz, hogy meglépjék a sorozatgyártást. Pedig milyen fenségesen mutat az első A8-ből készült kétajtós!

%KA%A hatalmas szedánt a müncheni IVM Automotive építette át, rengeteg karosszériaelemet gyártottak le hozzá%KA%

A hatalmas szedánt a müncheni IVM Automotive építette át, rengeteg karosszériaelemet gyártottak le hozzá

Az, hogy a sorozatgyártást nem merték bevállalni, még nem jelenti azt, hogy nem készült A8 kupé. Kacérkodtak a gondolattal és egészen odáig jutottak, hogy a müncheni IVM Automotive-ot fel is kérték, hogy építsen át egyet a jórészt alumíniumból készült karosszériát hordó limuzinból. 1997-ben be is mutatták a Genfi Autószalonon, a hatalmas túra kupé Ming Blue Perl fényezésben pompázott a standon. Az IVM megküzdött a feladattal, a szedán A8 padlólemezét jócskán megrövidítették, az elején és a farán kívűl lényegében minden karosszéria elem egyedi. Nincs B-oszlop, ami miatt több helyen is merevíteni kellett a karosszérián, valamint emiatt az üléseket is kicserélték az Audi Cabrioletből származókra, azokon ugyanis beépített biztonsági öv van.

%KA%Az arányai szépek, a forma gyönyörűen kiadja, de az Audi nem bízott benne, nem úgy, mint a Mercedes%KA%

Az arányai szépek, a forma gyönyörűen kiadja, de az Audi nem bízott benne, nem úgy, mint a Mercedes

Az Audi megrémült a 8-as BMW eladásait látva és nem akart belebukni egy láthatóan piac mentes modellbe, így elvetették. Az egyetlen A8 kupé azóta is az IVM Automotive tulajdonában van, nem tértek vissza rá többet. Egészen mostanáig, hiszen a Prologue tanulmányautóból − amiből lényegében az A8 készült − mutattak kupét is. Az, hogy a BMW is visszahozza a 8-as sorozatot adhat egy lökést az Audinak és talán végre valahára ebben a szegmensben is megversenyezteti egymást a három nagy német.

%KA%Az egyetlen A8 kupé még mindig az IVM Automotive tulajdonában van, az új A8-ból akár számíthatunk is kétajtósra%KA%

Az egyetlen A8 kupé még mindig az IVM Automotive tulajdonában van, az új A8-ból akár számíthatunk is kétajtósra

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

zold írta: 2 hónapja

Ez nem "bevállalás" kérdése, az Audi nem Mercedes. Az Audi V8 az első próbálkozás volt a reprezentációs limó terén, és azért nem volt egy sikeres darab. A Mercedes luxuskupája meg sokévtizedes ráadásul siekeres múlttal bírt.

A BMW is csak küzködik ebben a szegmensben

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A8 quattro 4.2 Tiptronic

AUDI A8 quattro 4.2 Ti...

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 1997 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

AUDI A8 4.2 V8 TDI DPF quattro Tiptronic ic Lang

AUDI A8 4.2 V8 TDI DPF...

Ár: 12.750.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A8 4.2 V8 TDI quattro Tiptronic ic

AUDI A8 4.2 V8 TDI qua...

Ár: 15.400.000 Ft

Évjárat: 2013 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!