0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt ám kétajtós A8, és talán újra lesz!

A BMW-nek és a Mercedesnek is volt nagy kupéja, az Audi is próbálkozott

·

Volt gyártó, akinek bejött, és volt, akinek kevésbé, de az Audi meg sem próbálta eladni az A8 kupét. Érezték, hogy nagy bukta lenne, ezért csak egy darab készült.

%KA%Kacérkodott az Audi is a nagy kupé gondolatával a '90-es években, de össz-vissz egyetlen darabban készült el az A8 kupé%KA%

Kacérkodott az Audi is a nagy kupé gondolatával a '90-es években, de össz-vissz egyetlen darabban készült el az A8 kupé

Aki gerjed a kétajtós kupékra, azt egy 8-as BMW-vel, vagy egy kupé bálna Mercivel kenyérre lehet kenni. Az öncélúság netovábbjai, hatalmasak, praktikumból keveset kaptak stílusból viszont a lehető legtöbbet. A '90-es évek nagyágyúi ma vágyott kincsek, a 8-as BMW kimondottan, mivel azóta nem volt akkora kétajtósa a márkának, na majd most! A Mercedes viszont végig kitartott a bálna kupé mellett, ma is van, ahogy az előző generációk mindegyikéből volt. Az Audinál viszont ilyen szóba se jött, pontosabban szóba jött, de nyuszik voltak ahhoz, hogy meglépjék a sorozatgyártást. Pedig milyen fenségesen mutat az első A8-ből készült kétajtós!

%KA%A hatalmas szedánt a müncheni IVM Automotive építette át, rengeteg karosszériaelemet gyártottak le hozzá%KA%

A hatalmas szedánt a müncheni IVM Automotive építette át, rengeteg karosszériaelemet gyártottak le hozzá

Az, hogy a sorozatgyártást nem merték bevállalni, még nem jelenti azt, hogy nem készült A8 kupé. Kacérkodtak a gondolattal és egészen odáig jutottak, hogy a müncheni IVM Automotive-ot fel is kérték, hogy építsen át egyet a jórészt alumíniumból készült karosszériát hordó limuzinból. 1997-ben be is mutatták a Genfi Autószalonon, a hatalmas túra kupé Ming Blue Perl fényezésben pompázott a standon. Az IVM megküzdött a feladattal, a szedán A8 padlólemezét jócskán megrövidítették, az elején és a farán kívűl lényegében minden karosszéria elem egyedi. Nincs B-oszlop, ami miatt több helyen is merevíteni kellett a karosszérián, valamint emiatt az üléseket is kicserélték az Audi Cabrioletből származókra, azokon ugyanis beépített biztonsági öv van.

%KA%Az arányai szépek, a forma gyönyörűen kiadja, de az Audi nem bízott benne, nem úgy, mint a Mercedes%KA%

Az arányai szépek, a forma gyönyörűen kiadja, de az Audi nem bízott benne, nem úgy, mint a Mercedes

Az Audi megrémült a 8-as BMW eladásait látva és nem akart belebukni egy láthatóan piac mentes modellbe, így elvetették. Az egyetlen A8 kupé azóta is az IVM Automotive tulajdonában van, nem tértek vissza rá többet. Egészen mostanáig, hiszen a Prologue tanulmányautóból − amiből lényegében az A8 készült − mutattak kupét is. Az, hogy a BMW is visszahozza a 8-as sorozatot adhat egy lökést az Audinak és talán végre valahára ebben a szegmensben is megversenyezteti egymást a három nagy német.

%KA%Az egyetlen A8 kupé még mindig az IVM Automotive tulajdonában van, az új A8-ból akár számíthatunk is kétajtósra%KA%

Az egyetlen A8 kupé még mindig az IVM Automotive tulajdonában van, az új A8-ból akár számíthatunk is kétajtósra

Ez is érdekes lehet:
 

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Az új Honda Accord megjelenése megfagyasztja a levegőt

Bemutatkozott az új Honda Accord. A nagy japán szedán a Civicnél is futurisztikusabb és turbós...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Újabb információk szivárogtak ki a VW Golf nyolcadik generációjáról

A Golf jelenleg futó hetedik generációja csupán pár hónapja kapott frissítést, a legfrissebb...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

zold írta: múlt héten

Ez nem "bevállalás" kérdése, az Audi nem Mercedes. Az Audi V8 az első próbálkozás volt a reprezentációs limó terén, és azért nem volt egy sikeres darab. A Mercedes luxuskupája meg sokévtizedes ráadásul siekeres múlttal bírt.

A BMW is csak küzködik ebben a szegmensben

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Hirdetés

AUDI tesztek

Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic teszt

Szabad egy táncra? - Audi A5 Coupé

Egy Audi ezüst, vagy fekete, legalábbis a legtöbb vélemény szerint. Az új A5 Coupé viszont így vadító. Tangóvörös fényezése és az erősebbik kétliteres turbós benzinese együtt ütős párosítás.


Audi Q7 3.0 TDI quattro teszt

A Q-tya fáját! Új Audi Q7 teszt

10 év után lépett második generációjába az ingolstadtiak luxus SUV-ja, a Q7. Szebb és okosabb lett, szinte alig tudtunk belekötni, de vajon megéri-e a közel 28 millió forintos árát?


Audi Q3 2.0 TDI quattro S Tronic teszt

Nem hagy kérdést válasz nélkül - Audi Q3 teszt

Az Audi legkisebb SUV-ja a legerősebb dízelmotorral, összkerékhajtással és automataváltóval lehengerlő egyéniség. Emiatt megkérik az árát.


Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Sokat sokért! Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic teszt

Tavaly ősszel frissítést kapott a hosszában beépített motorokkal szerelt, méretét tekintve nem is annyira kompakt Audi SUV. A Q5-öst második dízelével, izmos ellátmánnyal próbálhattuk.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

52 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A8 quattro 3.0 V6 TDI Tiptronic MAGYAR. ELSŐ TULAJDONOSTÓL

AUDI A8 quattro 3.0 V6...

Ár: 3.999.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A8 quattro 3.0 V6 TDI Tiptronic DPF

AUDI A8 quattro 3.0 V6...

Ár: 6.750.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

AUDI A8 3.0 V6 TDI DPF quattro Tiptronic ic NAVI!TETŐ!BOSE!KAMERA!BŐR!

AUDI A8 3.0 V6 TDI DPF...

Ár: 9.490.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!