Megint villamosít a Toyota, itt a zéró emissziós Hilux

A konnektoros teherhordó gyártása jövőre indul a thaiföldi üzemben

A Toyota nem igazán hisz a villanyautókban, ezért csak óvatosan lépked ezen az úton, a bZ4x után jön a kipufogómentes Hilux.

Bizonytalannak látja a villanyautók jövőjét a Toyota, a szkeptikus hozzáállás a cég modellpolitikáján is meglátszik. A hibridektől hemzsegnek a szalonok, de elektromosból csak egyetlen típust kínálnak, a második ilyen autó a villany Hilux lehet. Az mindenesetre bátor húzás, hogy egy pickupból dobják ki a hagyományos erőforrást, ami gyakran távol az infrastruktúrától, mostoha körülmények között dolgozik. A Ford F-150 hasonlóan szép reményekkel indult, aztán földbe álltak az eladások Amerikában, ám ez lehet országspecifikus hozzáállás, a japánok egyelőre csak Thaifölddel kalkulálnak. A Toyota már 2022-ben bejelentette az elektromos Hilux érkezését, de csak a távlati célok között szerepelt, a jövő évi premier az Isuzunak köszönhető. Az elektromos D-MAX szintén 2025-ben debütál, amit a Toyota nem hagyhat szó nélkül. Nem véletlen, hogy az Isuzu is Thaiföldön gyártja platós modelljét, az ázsiai országban az eladások felét a pickupok teszik ki, tavaly 300 ezer ilyen jármű kulcsát adták át.
Hirdetés
A Toyota most semmit sem közölt a paraméterektől, korábban viszont néhány adatot közzétettek. A várható hatótáv 200 kilométer, a fülke csak szimpla lehet, villanymotor esetén az összkerékhajtást is el kell engedni. A nem túl nagy hatótáv kényszer szülte kompromisszum, minél nagyobb az akku, annál kisebb a terhelhetőség, ami egy pickup esetén kulcsfontosságú. A japánok nem fejlesztenek új platformot, hanem a jelenlegi Hiluxot alakítják át, ezzel meghosszabbítva a kilenc éves típus élettartamát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?