Több híres korábbi Lamborghiniből is merítettek ihletet
A luxusautógyártók talán egyik legjobb időszakukat élik, az utóbbi 10 évben gomba módjára szaporodtak a különkiadások és az egyedi darabok, amiket csillagászati összegekért adhatnak el. Bár azt hihetnénk, a sok egyedi modell között elveszik a különlegességük, a tehetős vásárlók mégis szinte azonnal felvásárolnak bármit 200 millió forint feletti összegekért. A tartós kereslet önerősítő folyamat, ami nem engedi a drágán eladott autók használt árainak csökkenését, sőt, sok esetben még növekednek is, így nem csak szórakozásból veszik meg ezeket, hanem akár befektetésként is. A Ferrari nagyon ért az ilyen vevők kiszolgálásához, rendszeresen készítenek autókat egyetlen darabban, egyedi megrendelésre, de a Lamborghini is kezd felszállni a pénzcsináló vonatra. 2018-ban a Squadra Corse versenyrészlegük elkészítette az első ilyen autót, az SC18 Alstont. Az egy elég erősen Aventador alapú versenygép lett, az SC20 viszont teljesen új stílust kapott, ami akár a következő V12-es Lamborghini modell külsejét is előrevetítheti.
Érdemes sisakban vezetni az SC20-at, szélvédő ugyanis nincs
A szerencsés ügyfél már a tervezőasztalon meghúzott első vonásoktól részt vett az autó megálmodásában. Hogy ez mennyibe került neki, arról nincs információ, de bőven 100 millió forint fölötti összegre tippelünk. A külső terén olyan híres modellekből merítettek inspirációt, mint a Diablo VT Roadster, az Aventador J, a Veneno Roadster és a 2006-os, Gallardo alapú Concept S. Természetesen az egész karosszéria szénszálas műanyagból készült, amit kézzel formáztak Sant'Agata Bolognésében. Az agresszíven szögletes elemek tipikusan lamborghinisek, számos bevágás és nyílás segíti a levegő hatékony áramlását, a leszorítóerőt többek közt a hatalmas hátsó szárny termeli, amihez hasonlót láthattunk már az Aventador SVJ-n is.
A hátsó traktus a Siánra és az Aventador SVJ-re hasonlít
Az igazi különlegesség persze a tető nélküli roadster kialakítás (ami szintén divatos mostanában a luxussportautóknál, például az Aston Martinnál, a McLarennél és a Ferrarinál is). Nem túl praktikus, de mindenképpen ütős megjelenést biztosít, és feltehetően sokkal könnyebb így érezni az összeköttetést a versenypályával, ha nem zavar az A-oszlop a kilátásban, miközben a fülünk mögött ordít a szívó V12-es motor. Bár teljesen ki van téve a beltér az időjárás elemeinek, méregdrága anyagokat használtak benne, főleg Alcantarát, bőrt és szénszálas műanyagot - nyilván amúgy sem kell számolni azzal, hogy a tulaj esőben, hóban használná. Nem sütötték el viszont a szövetből készülő ajtóbehúzós poént, egy alumíniumtömbből formázták a kilincseket, a légkondicionáló nyílásait pedig 3D-nyomtatással készítették. Az Aventadorban is használt erőforrás itt 760 lóerőt ad le 8500 fordulat/percnél, a sebváltó pedig továbbra is a korosodó hétsebességes szekvenciális egység. Papíron a versenypályák királyának tűnik az SC20, de valószínűleg nem sok időt fog eltölteni a tulaj garázsán kívül - persze nem hibáztatjuk a vevőt, ha összetörne ez az egyetlen darabban készült Lamborghini, az még szomorúbb lenne.
Finom anyagok fogadnak az utastérben, pedig eső, szél és rovarok is kárt tehetnek benne