Egyetlen darab készül ebből az utcai Lamborghini versenyautóból

A Lamborghini egyedi vásárlói igények alapján készülő autóinak sorában az SC20 a második

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyik legvadabb Lamborghini roadster lett az SC20, egy fontos vásárló megrendelésére. Versenypályára készült, utcán is használható, de valószínűleg egy gyűjteményben fog majd pihenni.

A luxusautógyártók talán egyik legjobb időszakukat élik, az utóbbi 10 évben gomba módjára szaporodtak a különkiadások és az egyedi darabok, amiket csillagászati összegekért adhatnak el. Bár azt hihetnénk, a sok egyedi modell között elveszik a különlegességük, a tehetős vásárlók mégis szinte azonnal felvásárolnak bármit 200 millió forint feletti összegekért. A tartós kereslet önerősítő folyamat, ami nem engedi a drágán eladott autók használt árainak csökkenését, sőt, sok esetben még növekednek is, így nem csak szórakozásból veszik meg ezeket, hanem akár befektetésként is. A Ferrari nagyon ért az ilyen vevők kiszolgálásához, rendszeresen készítenek autókat egyetlen darabban, egyedi megrendelésre, de a Lamborghini is kezd felszállni a pénzcsináló vonatra. 2018-ban a Squadra Corse versenyrészlegük elkészítette az első ilyen autót, az SC18 Alstont. Az egy elég erősen Aventador alapú versenygép lett, az SC20 viszont teljesen új stílust kapott, ami akár a következő V12-es Lamborghini modell külsejét is előrevetítheti.
Hirdetés
A szerencsés ügyfél már a tervezőasztalon meghúzott első vonásoktól részt vett az autó megálmodásában. Hogy ez mennyibe került neki, arról nincs információ, de bőven 100 millió forint fölötti összegre tippelünk. A külső terén olyan híres modellekből merítettek inspirációt, mint a Diablo VT Roadster, az Aventador J, a Veneno Roadster és a 2006-os, Gallardo alapú Concept S. Természetesen az egész karosszéria szénszálas műanyagból készült, amit kézzel formáztak Sant'Agata Bolognésében. Az agresszíven szögletes elemek tipikusan lamborghinisek, számos bevágás és nyílás segíti a levegő hatékony áramlását, a leszorítóerőt többek közt a hatalmas hátsó szárny termeli, amihez hasonlót láthattunk már az Aventador SVJ-n is. Az igazi különlegesség persze a tető nélküli roadster kialakítás (ami szintén divatos mostanában a luxussportautóknál, például az Aston Martinnál, a McLarennél és a Ferrarinál is). Nem túl praktikus, de mindenképpen ütős megjelenést biztosít, és feltehetően sokkal könnyebb így érezni az összeköttetést a versenypályával, ha nem zavar az A-oszlop a kilátásban, miközben a fülünk mögött ordít a szívó V12-es motor. Bár teljesen ki van téve a beltér az időjárás elemeinek, méregdrága anyagokat használtak benne, főleg Alcantarát, bőrt és szénszálas műanyagot - nyilván amúgy sem kell számolni azzal, hogy a tulaj esőben, hóban használná. Nem sütötték el viszont a szövetből készülő ajtóbehúzós poént, egy alumíniumtömbből formázták a kilincseket, a légkondicionáló nyílásait pedig 3D-nyomtatással készítették. Az Aventadorban is használt erőforrás itt 760 lóerőt ad le 8500 fordulat/percnél, a sebváltó pedig továbbra is a korosodó hétsebességes szekvenciális egység. Papíron a versenypályák királyának tűnik az SC20, de valószínűleg nem sok időt fog eltölteni a tulaj garázsán kívül - persze nem hibáztatjuk a vevőt, ha összetörne ez az egyetlen darabban készült Lamborghini, az még szomorúbb lenne.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?