0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Napsütést követő navigációt fejleszt a Toyota

A Toyota a napból is kiveszi az energiát

·

Napelem hajtású autója ugyan még nincs a Toyotának, de a Prius Plug-in kínál már napelemes tetőt, ami értelmet ad annak a navigációnak, ami arra vezetne, amerre a nap süt.

%KA%A Toyotának már van napenergiával is táplált autója, ezért érthető, hogy olyan navigációt is fejleszt, ami a napsütés felé vezet majd%KA%

A Toyotának már van napenergiával is táplált autója, ezért érthető, hogy olyan navigációt is fejleszt, ami a napsütés felé vezet majd

A legtöbb navigációnál különböző paraméterek alapján terveztethetjük meg az útvonalat, a Prius Plug-in esetén napelemes tetőt is kínáló Toyota most olyan navigációt tervez fejleszteni, ami arra visz, amerre a legtöbb napsütés éri az autót. Mindez csöppet túlzásnak tűnik ahhoz mérten, hogy az idén piacra került második generációs Prius Plug-in jó esetben is csak napi 5 kilométernyi hatótávot tud összegyűjteni napelemeivel, de mint azt Shoichi Kaneko, a Prius vezető tervezője elmondta, az elv már most fontos: az amúgy kárba vesző napsugárzást hasznosítják, s ha a mind olcsóbb napelemekkel fednék az autó minden egyéb − értelmesen hasznosítható − elemét, akkor könnyedén 10 kilométeres hatótáv is összeszedhető lenne.

%KA%Több szenzoron, meg persze interneten keresztül érkező időjárás információkon alapul majd az újfajta navigáció kalkulációja%KA%

Több szenzoron, meg persze interneten keresztül érkező időjárás információkon alapul majd az újfajta navigáció kalkulációja

A navigáció a felhővastagságot, a nap beesési szögét, a domborzati, valamint az épített és a természetes környezeti viszonyokat egyaránt figyelembe fogja venni − az egyéb információk, vagyis az úthálózat és a közlekedési helyzet figyelembe vétele mellett.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós...

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól

Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

zold írta: 2 hónapja
Kaller írta: 2 hónapja

Azért nincs a Toyotának konnektoros hibridje annyi mint a konkurenseknek mert a célpiac USA nem igényli ... az Eu ban meg annyira kevés az ilyen eladott autó hogy nem éri meg a fejlesztést + jóval drágább lenne mint a mostani sima hibrid modellek ... Szerintem inkább a teljesen elektromos autókkal fognak támadni mint sem hogy kamu " 40-50 km et ígérnek és jó ha a fele megvan " növelt hatótávolságú pluginekkel erőlködjenek ...


Előzmények megtekintése

És hogy is áll a villanyautókkal a Toyota?
http://carsalesbase.com/us-sales-2017-q1-alternative-power-segment/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 2 hónapja
zold írta: 2 hónapja

Erről án is hallottam már, de ez a "szakbarbárság" alapjában véve igaz a HSD-re is. Ha sokat dugulsz akkor a HSD nyerő, ha sokat pályázol akkor meg úgyis ésszerűbb a dízel.



A PHEV akkor nyerő pl városi menetben ha hozzáférsz konnektorhoz...


Előzmények megtekintése

Azért nincs a Toyotának konnektoros hibridje annyi mint a konkurenseknek mert a célpiac USA nem igényli ... az Eu ban meg annyira kevés az ilyen eladott autó hogy nem éri meg a fejlesztést + jóval drágább lenne mint a mostani sima hibrid modellek ... Szerintem inkább a teljesen elektromos autókkal fognak támadni mint sem hogy kamu " 40-50 km et ígérnek és jó ha a fele megvan " növelt hatótávolságú pluginekkel erőlködjenek ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2 hónapja
Kaller írta: 2 hónapja

Plugin-hibrid némelykor rosszabb mint pl a sima hibrid ... mert pl ha nem 30 km et akarsz kocsikázni hanem mondjuk 40 km et az utolsó 10 km en megy a benzin motor... na már most 10 km alatt kb bemelegszik üzem melegre ... a sima hibrid meg elmegy kb 5 km et elektromosan a többit meg hibridben ... és ott már rég üzem meleg a motor mire a plugin még csak éppen a szívatót kapcsolta le benzinmotornál ... plugin akkor jó ha töltögeted mint a mobiltelefont hybrid modban hosszabb úton 200km re vagy efeletti km-nél vetített fogyasztása nagyobb mint egy sima hibridé...tekintve hogy jó 200kg val nehezebb a sok akku miatt ... Szóval nem minden tekintetben jobb egy plugin ... ez is használótól függ én ha hibridet vennék simát venném ..tekintve hogy olcsóbb mint a plug in és nem tudom hol tölteni ... így alapból hibridként használnám ...


Előzmények megtekintése

Erről án is hallottam már, de ez a "szakbarbárság" alapjában véve igaz a HSD-re is. Ha sokat dugulsz akkor a HSD nyerő, ha sokat pályázol akkor meg úgyis ésszerűbb a dízel.

A PHEV akkor nyerő pl városi menetben ha hozzáférsz konnektorhoz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kaller írta: 2 hónapja
zold írta: 3 hónapja

Közben a német ötös egy sor plugin hibridet árul évek óta a kontinensen. A BMW kínál plugin-hibrid sportkocsit, városi kisautót range-extenderrel, és hétköznapi autót (X5, 5er) pluginnel.



Hány plugint vehetsz a Toyotától a Priuson kívül, ami most debütált...


Előzmények megtekintése

Plugin-hibrid némelykor rosszabb mint pl a sima hibrid ... mert pl ha nem 30 km et akarsz kocsikázni hanem mondjuk 40 km et az utolsó 10 km en megy a benzin motor... na már most 10 km alatt kb bemelegszik üzem melegre ... a sima hibrid meg elmegy kb 5 km et elektromosan a többit meg hibridben ... és ott már rég üzem meleg a motor mire a plugin még csak éppen a szívatót kapcsolta le benzinmotornál ... plugin akkor jó ha töltögeted mint a mobiltelefont hybrid modban hosszabb úton 200km re vagy efeletti km-nél vetített fogyasztása nagyobb mint egy sima hibridé...tekintve hogy jó 200kg val nehezebb a sok akku miatt ... Szóval nem minden tekintetben jobb egy plugin ... ez is használótól függ én ha hibridet vennék simát venném ..tekintve hogy olcsóbb mint a plug in és nem tudom hol tölteni ... így alapból hibridként használnám ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 2 hónapja

Csak emaitt szerintem nem érdemes a napra menni, mert akármilyen jó is az autóüveg hővisszatartó képessége, a légkondicionáló biztos több energiát fog felhasználni hűtésre, mint amennyit a napelem megtermelt a haladáshoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Forticors írta: 2 hónapja

kicsit pótcselekvésnek érzem, ha csak 5 km-t tud rátölteni egy nap akkor van értelme a sima navi által generált ideális út helyett "napsütöttebb" alternatívat választani?

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

Hát Mindeközben a "német ötös" a zsakutcanak bizonyult dízelt szeretné felfuttatni. Két gyökeresen ellentétes hozzáállás.


Előzmények megtekintése

Közben a német ötös egy sor plugin hibridet árul évek óta a kontinensen. A BMW kínál plugin-hibrid sportkocsit, városi kisautót range-extenderrel, és hétköznapi autót (X5, 5er) pluginnel.

Hány plugint vehetsz a Toyotától a Priuson kívül, ami most debütált...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja

Hát Mindeközben a "német ötös" a zsakutcanak bizonyult dízelt szeretné felfuttatni. Két gyökeresen ellentétes hozzáállás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, patika Lancer Evo III, 8,3 millióért

Eladó a Mitsubishi dicső múltjának egy fontosabb szelete

19 órája – Sztori

Hong Kongban bukkant fel egy érintetlen Lancer Evolution III, kevés kilométerrel az órában, gyönyörű sárga fényezéssel, borsos árcédulával.


Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Erre mondod majd, hogy ilyet aKaroq!

22 órája – Újdonság

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység? Átalakítható hátsó üléssor? Prémium hangszigetelés? Több, mint Simply Clever.


Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD JBL NAVI 2006 (Automata) 121 E KM. NAVI. JBL. FRISS MŰS

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD J...

Ár: 1.989.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD Premium (Automata)

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD P...

Ár: 3.790.000 Ft

Évjárat: 2012 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD(Automata) 127e km

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD(A...

Ár: 3.333.333 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!