Ennyire még sosem volt menő a Toyota Land Cruiser!

Bemutatkozott a Land Cruiser következő generációja, a Toyota tervezői nagyon odatették magukat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Land Cruiser nyolcadik generációja nem csak gyönyörű, de terepjáró lévén az offroad tulajdonságaiban is fejlődött az elődjeihez képest.

Egészen az ötvenes évekig nyúlt vissza a Toyota a nyolcadik generációs Land Cruiser megalkotásánál, legalábbis ami a megjelenést illeti. Ennek ellenére egyáltalán nem hat elavultként a japán márka terepjárójának megjelenése, épp ellenkezőleg, üdítően egyedi vonalakkal büszkélkedhet a terepjáró.
Hirdetés
A Land Cruiser méreteiben nem sokat változott: 4,9 méter hosszú, közel két méter széles, és majdnem 1,9 méter magas, a tengelytávja pedig 2850 milliméter. Fontos változás viszont, hogy rövidebbek lettek a túlnyúlások, így a terepjáró offroad adottságai is előnyösebbek, valamint a japánok a tervezésnél arra is odafigyeltek, hogy sérülés esetén könnyedén cserélhetőek legyenek az alkatrészek. A karosszériát jellemző szögletes formákat az utastérben is előszeretettel használta a Toyota. A beltérhez inkább konzervatívan álltak a tervezők, hiszen rengeteg gombbal találkozni, de megmaradt a váltókar is. Persze ma már nem lehet autót kiadni hatalmas érintőképernyők nélkül, a Land Cruiser esetében pedig az óracsoport is teljes egészében digitális, amelyet egy jókora árnyékoló alá dugtak be a Toyota mérnökei a jobb láthatóság érdekében.
Hirdetés
A japán márka az új Land Cruisert a TNGA-F platformra tervezte, így a terepjáró nyolcadik generációja a Tacomával, a Tundrával vagy éppen a Lexus GX-szel osztozik ugyanazokon az alapokon. Így a Toyota elmondása szerint az új Land Cruiser harminc százalékkal lett merevebb, mint elődje. Szintén újdonság a terepjáró 2024-es kiadásában az elektromos szervokormány, valamint az SDM technológia is, mely nem csak a Land Cruiserben, de a Toyota kínálatában is most jelenik meg először. Az SDM (Stabiliser with Disconnection Mechanism) szétkapcsolható stabilizátor rudakat jelent szabad fordításban, ezen mechanika pedig jobb vezethetőséget tesz lehetővé egyenetlen talajon. Európában egy 2,8 literes, turbódízel motorral mutatkozik be a Land Cruiser, de természetesen ehhez is érkezik villanyosított hajtás, ám egyelőre erre várni kell, ugyanis a 48 voltos lágy hibrid kiadás csak 2025 elején érkezik. A most bemutatott motor viszont az elektromos rásegítés nélkül sem vall szégyent, hiszen 204 lóerős teljesítménnyel akár 3500 kilogrammos teher vontatására is képes.
Hirdetés
Az első példányokat valamikor a jövő évben kezdik kiszállítani, viszont akik már az értékesítés előtt lefoglalják a Land Cruisert (idén októberben), azok akár a limitált szériás First Editionhoz is hozzájuthatnak, melyből mindössze 3000 készül az európai piacra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?