Debütál a 9 fokozatú automata váltó

Elsőként a Range Rover Evoque kapja meg a ZF 9 fokozatú automata váltóját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Genfi Autószalonon mutatkozik be a már rég beharangozott 9 fokozatú ZF automata váltó, méghozzá először egy Range Rover Evoque-ban.

A megannyi márka által favorizált ZF 8 gangos automatát nagyon szeretjük, de mint korábban írtuk, jön az eggyel erre is licitáló 9 sebességes. Igen, a mifelénk legtöbbek által használt 5 fokozatú manuális váltóhoz képest már a 8 is felfoghatatlanul sok, viszont olyan puhán, gyorsan és kényelmesen, már-már észrevétlenül kapcsolgat, hogy nem lehet nem elismerni. A március elején nyitó Genfi Autószalonon mindenesetre debütál a 9 fokozatú szerkezet, méghozzá először egy Range Rover Evoque-ban.
Hirdetés
A keresztben álló motorokhoz tervezett váltó az elődhöz képest mindössze 6 mm-rel hosszabb, ellenben 7,5 kg-mal könnyebb. A Land Rover és a ZF mérnökei még finomabb kapcsolást, a vezető stílusához még gyorsabb alkalmazkodást, még alacsonyabb fogyasztást és így még kedvezőbb CO2-kibocsátást várnak tőle és ígérnek általa. Rövidesen persze szinte biztos, hogy a Hyundai és/vagy a Chrysler is előrukkol a maga 9 sebességes automatájával - a gyártók nyilvánvalóan presztízskérdést is csinálnak a dologból. Hogy a 10-et is meglépik-e? Voltaképp mindegy, ez már csak számháború, nem más. A ZF állítólag itt, a 9 sebességnél húzta meg a határt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?