70 év után új NSU készült az Audinál

Eredetileg még az NSU égisze alatt jelent meg a diákok által feltámasztott autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ültetett karosszériával, és a lemezek alatt megbújó teljesítménnyel nehéz nem a versenypályán elképzelni az új NSU-t

Az NSU ma már kevés embernek mond bármit is, pedig bő 70 évvel ezelőtt a legtöbb motorkerékpárt a nyugat-németországi márka adta el az egész világon. Aztán később több márkával együtt beolvadt az Audi vérvonalba, és a neckarsulmi gyárat is vitték a házasságba. Márpedig idén 150 éves ez a gyár, szóval egy különleges prototípus kifejlesztésével szerették volna megünnepelni a kerek évfordulót, így született meg az NSU Prinz 4 modern változata. Első ránézésre látni, hogy az eredeti koncepcióból nem sok minden maradt a projekt végére. Az ültetett karosszéria, és a meredeken kifelé döntött kerekek inkább egy tuningautóra emlékeztetnek, mintsem egy 70 éves tömeg gyártott kisautóra.
Hirdetés
Az utastérről nem érdemes túl sok szót ejteni, ugyanis a karosszériával ellentétben, azt a lehető legegyszerűbben oldották meg. Mindössze két kijelző kapott odabent helyet, két Recaro ülés és egy rikító sárga bukócső. Az EP4 kódnéven futó autó alapját az A1-es padlólemeze adja a fékekkel és tengelyekkel együtt, míg az akkumulátort a hibrid Q7-esből kölcsönözték a tervezők. Az eredeti Prinz négyesben még egy kéthengeres, hatszáz köbcentis, 30 lóerős belsőégésű motor dolgozott, az újban viszont már a kor követelményeinek megfelelően villanyhajtás található, méghozzá nem is akármilyen. Az Audi tanoncai ugyanis az e-tron 240 lóerős motorját építették az EP4-be.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?