Európát is felvillanyozta a Tesla

Megérkeztek a Tesla Model 3 európai eladási számai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Remek fogadtatásra talált a legkisebb Tesla az öreg kontinensen, lehet félnivalója a konkurenciának.

Az amerikai elektromosautó-gyártó legkisebb modelljével kezdte meg a terjeszkedést Európában, és rögtön az eladási listák élére került. Februárban a Model 3 volt a legkeresettebb elektromos autó a piacon, 3567 darab talált belőle gazdára, jócskán maga mögé utasítva a második helyezett Renault Zoét, melyből 2884 darabot adtak el az év második hónapjában.
Hirdetés
Még érdekesebb, hogy nem csak az elektromos autók mezőnyében győzedelmeskedett, hanem a prémium középkategória eladásait is vezeti, maga mögé utasítva az Audi A4-et, a 3-as BMW-t és a Mercedes C-osztályt. Ráadásul a Model 3 nem is kapható Nagy-Britannia piacán, amely az egyik legnagyobb Európában, mivel még nem készült el belőle a jobbkormányos változat. A legkisebb Tesla a magánvásárlók körében népszerű, a céges vásárlások egyelőre elmaradtak, ami szokatlan a középkategóriában, ám nem az elektromos autók körében. A remek eladási számok nem csupán a terméknek szólnak, a cég a Model S piacra lépése óta a figyelem középpontjában van, köszönhetően Elon Musk remek marketingstratégiájának. Az intergalaktikus márka eladási számai a jövőben várhatóan tovább növekednek majd, ha szélesebb lesz a kontinensünkön is elérhető termékpaletta, és még több országban nyílik Tesla márkakereskedés. A hírek szerint erre már nem kell sokat várni, hamarosan Budapesten is vehetünk új Teslát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.28. at 09:09
    Permalink

    Mi lesz itt, ha majd Kína is rákap… A Tesla alapvető titka, hogy informatikai termékként kezelik az autót – nem véletlenül hívják “négy kerekű tabletnek”. Ebben a szellemben tervezik őket. A nagy múltú márkák meg a hagyományos, belső égésű motorral hajtott autóikból akarnak elektromosat csinálni, túlbonyolított struktúrát, megoldásokat alkalmazva. (Nem véletlen, hogy Európa finoman szólva nem jeleskedik okostelók, számítógépek gyártásában :D) A régi, tradicionális értékeket kedvelő vevőiket sem akarják elveszíteni, de be kéne vonzani az innovációra fogékonyakat is – és mindeközben a Tesla csak előre tekint, nem visz magával semmilyen “ballasztot”, így végül ők jöhetnek ki jól a versengésből.

    Nem véletlen, hogy újabban “a német az új kínai”: az Audinál szétszedtek egy Model 3-ast, és elcsodálkoztak, mennyire egyszerű és hatékony szerkezet és egyben konstatálták, hogy rossz irányba mentek el a fejlesztésekkel az e-Tron esetében. A Mercedes meg a Deutsche Post elektromos kis szállítófurgonjával tette ugyanezt. Én azt látom, hogy szenvednek, mint disznó a jégen, a rájuk mindig jellemző arrogancia és magabiztosság nagyon megingott…

  • 2019.03.28. at 10:14
    Permalink

    “lehet félnivalója a konkurenciának”

    Miért, van konkurenciája? Lassan 7 éve van a piacon a Model S, a “hagyományos” gyártók a nyilvánosság előtt pár évig csak azzal foglalkoztak, hogy megpróbálják nevetségessé tenni, utána hetente megjelentettek egy cikket, hogy ilyen meg olyan Tesla-killert fognak piacra dobni + hűha Level kismillió önvezető rendszert, és továbbra sincsenek a fasorban sem.

Vélemény, hozzászólás?