Ez most a legértékesebb autómárka!

Mutatjuk a legértékesebb autómárkák rangsorát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vezető márkatanácsadó szervezet, az Interbrand november 21-én adta ki a 2023-as Global Best Brands ranglistáját, amelyen a legjobb 10 közé 3 autómárka is bejutott.

24 éve minden évben elkészíti az Interbrand a rangos Global Best Brands tanulmányt, amely hagyományosan három szempont szerint rangsorolja a különböző ágazatokat képviselő globális márkákat. Az első a márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye, a második a márka szerepe az ügyfelek döntési folyamatában vásárláskor, a harmadik pedig a márka versenyképessége és a márkahűség kialakításának képessége, valamint a vállalat ereje a jövőbeli jövedelmének biztosítása szempontjából. Idén nem történt változás tavalyhoz képest az első hat helyen, a listát sorrendben az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google, a Samsung és a Toyota vezeti, megelőzve olyan márkákat, mint a Coca-Cola, a Nike, a McDonald’s, a Disney, vagy a Facebook, amely idén meglepetésre kikerült a legjobb 20-ból.
Hirdetés
Az autómárkák között Toyota áll az élen, a teljes listán pedig a hatodik helyen (immár második éve), megelőzve többek között a hetedik helyezett Mercedest és a kilencedik BMW-t. Rajtuk kívül csak egyetlen autógyártó, a 12. helyezett Tesla jutott be a legjobb 20 közé. A teljes 100-as listán feltűnik még néhány autógyártó jócskán elmaradva az élmezőnytől: a Honda (27.), a Hyundai (32), az Audi (45.), a Porsche (47.), a Volkswagen (50.), a Ford (51.), a Nissan (63.), a Ferrari (70.) és a Kia (88.). A Toyota, amely 2004 óta stabilan vezeti az autóipari szereplők rangsorát, márkaérték terén idén soha nem tapasztalt magasságokba emelkedett: az elemzés szerint a márka értéke immár eléri a 64 504 milliárd dollárt (22,48 billió Ft), ami 8 százalékos emelkedést jelent az egy évvel ezelőtti és 213 százalékos növekedést a tíz évvel ezelőtti szinthez képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2023.11.27. at 22:14
      Permalink

      Ugyanazt a cikket olvastuk?
      A dobogón két német (azaz 2/3) a felsorolt 13ból pedig 6 darab európai márka található.
      Az hogy a Honda és a Nissan mit keres ezen listán, na ez az igazi rejtély…

      • 2023.11.28. at 09:49
        Permalink

        A fenti 15-ben a Mercin, a BMW-n és a Louis Vuitton-on kívül melyik európai még? Mondom én: szerelmes vagy, választottad neve Demencia 😀

        “Az hogy a Honda és a Nissan mit keres ezen listán, na ez az igazi rejtély…”

        Aki annyira gyűlöli a japánokat, hogy örülne, ha atomot dobnának az országukra, az persze, hogy nem érti. Vigyázz, mert láthatóan tömeggyilkos hajlamok forronganak benned, akár a rendőrség látókörébe is kerülhetsz. A másik kommentedre ezért nem válaszoltam, egy egészen új oldalad jött elő, ami felettébb ijesztő…

        • 2023.11.28. at 23:30
          Permalink

          A demenciához persze az is kell hogy rendelkezz valamivel amit elfelejthetsz… 🙂

          Szóval a három legjobb autómárkából kettő, a top 13 közel fele európai. Ha ebből te Európa hanyatlására asszociálsz akkor tényleg menthetetlenül immunis vagy a tényekre.

          Ez egy erősen USA-centrikus lista, ép ésszel a Nissan biztos nem került volna be. Az hogy neked csak a japán autóktól áll fel és nem vagy hajlandó alapszinten sem foglalkozni tényleges autókkal, az legyen a te bajod. A Nissan hanyatlása miatt már Ghosn is félreverte a harangokat, és ha nem csinálják ki a japánok (és itt most nem valami általánosítás, hanem a rendőrség és a teljes igazságszolgáltatás összejátszása a Nissan felső vezetésével), akkor valszeg neki állt volna rendbe tenni. De ez sajnos elmaradt.

          Ugyanakkor egy sor olyan névvel találkozhatsz a listán, (Oracle. Adobe, SAP) amivel nehéz mit kezdeni. És bár neked nem tűnt fel az amerikai márkák mellett még viszonylag sok az Európai, bár a legtöbb divatmárka (pl Zara) nekem egyszerűen túlreprezentált.

          • 2023.11.29. at 12:43
            Permalink

            Figyu, igen, Európa hanyatlik, fogd már fel, hogy Kína a legnagyobb autópiac, az USA a második, és ha országokra bontjuk, India a harmadik. A Skoda Vietnamban akar terjeszkedni, a VW az amerikai pozícióját szeretné feljavítani, Musk Indonéziában, Mexikóban tárgyal gyárépítésről, a Fiatot Brazília tartja a víz felett, olyan európai sztármodelleket szüntetnek meg, mint pl. a Golf… Meddig soroljam még? Ha beírod a Google-be, hogy “Európa lemarad”, irdatlan mennyiségű cikk jön elő, villanyosítás, gazdaság, chipgyártás, akkugyártás, stb. Az USA és Kína meg töretlenül menetelnek, India árnyéka meg már szinte rájuk vetül.

            Igen, nekem a japán autóktól áll fel, te meg atomot dobnál rájuk. Mi a különbség? Egyik véglet, másik véglet. Megbízhatóság-fókuszú vagyok, joggal tarthatom őket felsőbbrendűnek ezen a téren. Te meg a szépen kibélelt, de betegágy vackokra buksz, az meg a te dolgod. Ne akard másokra ráerőltetni. A lakásom legyen lakályos, az autóm viszont vigyen el A-ból B-be, ezért tartom.

            Valódi dilettánsnak kell lenni, hogy valaki semmibe vegye az Oracle-t, az SAP-t vagy az Adobe-t. Azért nem foglalkozol velük, mert hozzászoktál, hogy Európa ezeken a területeken sehol nincs, ha Amerika és Ázsia nem fejleszt computeres, szoftveres fronton, itt élnénk a kőkorszakban még mindig. A divatmárkák óriási üzletet generálnak, ahogy a filmipar is, erről sokan megfeledkeznek. Hogy-hogy nem, az se épp egy európai műfaj, de manapság már semmi sem az 😀

  • 2023.11.29. at 14:22
    Permalink

    Ennyire nem lehetsz értetlen…
    Európa a világ legstabilabb legmagasabb általános jólétű régiója. Van amiben más ország jobb, de nem akarnád egyéni szinten felcserélni.
    Amit nem vagy képes felfogni a korlátolt agyaddal az az hogy egy normális rendszerben (és a fejlett országok által működtetett globális gazdaság az egyik legjobb ilyen rendszer) ahhoz hagy valaki nyerjen nem kell másnak vesztenie.
    Az hogy a kínaiak nem csak biciklivel járnak (mint 20 éve), az nem járt azzal hogy az USÁnak vagy Európának kevesebb lenne sőt. Hatalmasat nyertek rajta. Ahogy a kínaiak is. Amíg ezt nem fogod fel, nincs értelme belezavarodnod komolyabb gazdasági és politikai összefüggésekbe.
    Az hogy Musk „tárgyal” valahol biztos érdekes, de jelenleg a Teslának három országban van „gigafactory” gyára: USA, Németország és Kína. De aki képben van az igen nagyra becsüli a holland gyárukat amely ugyan nem szerel össze autókat, de alkatrész-beszállító és műszaki fejlesztő központ.
    „te meg atomot dobnál rájuk. Mi a különbség?” Talán azért hiányosak az ismereteid, mert egyáltalán nem tudsz mondatokat értelmezni. Sosem mondtam ilyet. Minden harmadik megjegyzésednél behazudsz valakiről valamit, amit sosem mondott csak te nem vagy képes mondatot értelmezni. Az FB-n nem egyszer helyre tettek már amikor elkezdtél uszítani aztán kiderült hogy hazudsz.

    Ahogy folytatod az utolsó bekezdéssel. Honnan veszed hogy „valaki semmibe vegye az Oracle-t, az SAP-t vagy az Adobe-t.”. Ez itt egy márkarangsor. Vagizol de szerintem te sem tudod hogy konkrétan mit csinál az SAP, de főleg, egyáltalán milyen terméket vehetnél tőlük. Te eddig milyen terméket vásároltál az SAP és az Oarcle termékei közül (vagy ha nem miért a konkurenset választottad? 🙂 ).

    • 2023.11.29. at 18:15
      Permalink

      Zöldike, itt az a lényeg, hogy egyáltalán eszedbe jut ilyen tömeggyilkosságra utaló gondolat. Azt írtad: “…Macron atomot dobott volna Japánra”. Vagyis a belső késztetésedet Macronra vetítetted ki, de közben benned forronganak ilyen jellegű indulatok a japánok felé. Macron szerinted komolyan képes lenne ilyesmire!?!?

      Ha ezek a cégek európaiak lennének, öcsém, akkor te “vagiznál”, de nem tudsz, mert ezeknek a cégeknek NINCS európai vetélytársa semmilyen szinten 😀 Ha veszek egy PC-t, táblagépet, telefont, akkor az ő munkájukat is megveszem. Te a föld alatt élsz, hogy ennyire nem vagy tisztában ezeknek a cégeknek a fontosságával? Látod, itt jön ki, hogy a VW a xar szoftverei miatt mennyi vevőt veszít, mennyit ég a lehúzó tesztek miatt, miközben Amerikában eldobsz egy kavicsot és az kis túlzással egy szoftvercég ablakát töri be. Meg is látszik, hogy a Tesla szoftvere az iránymutató. De félreértés ne essék, Japán sem villog ezen a téren, többször hangot is adtak már ennek. Európa arra sem képes, hogy összedobjon egy versenyképes mobilt, csak ígérgetések voltak a németek részéről is, nézz utána a Linshof i8 nevű telefonnak…

      • 2023.11.29. at 20:21
        Permalink

        Akkor még egyszer, szólok hogy légy szíves ne hazudozz rólam megint. Főleg pofátlanság idézőjelbe tenni olyat amit sosem mondtam. Ezen nincs mit szépíteni, hazudozol megállás nélkül.

        A második bekezdést illetően, továbbra is úgy próbálsz érvelni hogy meg sem próbálod megérteni a dolgokat.

        “Ha veszek egy PC-t, táblagépet, telefont, akkor az ő munkájukat is megveszem.” Ebben miért vagy biztos? Milyen Oracle szoftvert használtál eddig?
        Nem vagyok szakértője a területnek, de furcsálom egy olyan márka szereplését egy márkalistán, amiről a legtöbb ember azt sem tudja hogy mit csinál és még sosem vásárolt tőlük terméket, pláne azért mert szereti a márkát (mint a Samsung vagy a Toyota, VW stb esetében ez lehetséges).

        Próbálsz vergődni, de sosem vásároltál még egyetlen terméket sem azért mert Oracle szofver volt rajta, jó eséllyel nem is tudsz róla. Szóval ennyit a termék ismertségéről.

        Az összes autógyár ultrabéna felhasználói interface-ek kezelésében, gyanítom az ID esetében ennél sokkal komolyabb gond lehetett, mert igen sok minden belefér manapság az autóknál.

        A mobilpiacon sokáig piacvezető volt Európa (Nokia, Ericcson, Siemens), aztán lassan kidőltek, ahogy Japán is (Sony épp az utolsókat rúgja). Sőt már a koreai mamut-cég LG is, pedig sokáig ők voltak a Google referenciamobil-fejlesztői. Ilyen a verseny, mindenki abban nyomul amiben jó. De ha megnézed a gazdasági adatokat az öreg kontinens még mindig vastagon versenyképes.

Vélemény, hozzászólás?