SzÃnesben jobban megy a munka
Németországban már kapható a Volkswagen Amarok Canyon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miután a tavaly Genfben a VW bemutatta az Amarok egyedi, szabadidős változatát, a Sao Pauló-i szalonon már sorozatkész verziójában is megtekinthette a közönség. Gyártásba tavasszal került a Canyon, ami már Ausztriában és Németországban is kapható.
Amerikai életérzést hoz az öreg kontinensre a kezdetben csak Dél-Amerikában, de immár Hannoverben is gyártott Volkswagen Amarok Canyon kiadása. MÃg a koncepció a vadvÃzi kajakozáshoz kapcsolódott, addig a végleges változat inkább egy különleges, luxus teherautó. Hasonló, amint amit a Ford kÃnál Ranger Wildtrak néven. MÃg a pickupok Å‘shazájában az 5,25 méter hosszú, kéttonnás, kétliteres dÃzelmotorral szerelt kocsi szinte elveszik az amerikai kÃnálatban, addig Európának tetszik férfias megjelenése. Új változata a szabadidÅ‘s felhasználást helyezi a munka elé. A németországi változat izmos kétliterese 180 lóerÅ‘t teljesÃt, 11,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbÅ‘l 100 kilométer/órás sebességre és 174 kilométer/órával is száguldhat. 420 newtonméteres csúcsnyomatékát percenkénti 1750-es fordulaton adja le, váltója nyolcfokozatú automata is lehet.
A különleges narancs-piros (Copper Orange) fényezést feketére fújt elemek hangsúlyozzák, a fényszórók sötétÃtettek, feketék a kerékjárati Ãvek, akárcsak a motor- és alvázvédÅ‘, hátsó aláfutásgátló lemezek. A tetÅ‘rÅ‘l világÃtó négy szúrófény a kocsi ismertetÅ‘jegye, ez is feláras extra, a távfényt egészÃti ki. A beltér burkolata kéttónusú, amelyet a külsÅ‘ fényezés szÃnére fújt szellÅ‘zÅ‘rostély-burkolat, piros cérnával varrt bÅ‘rkormány, sebváltószoknya, és bÅ‘rülések tarkÃtanak. PlatóborÃtása egyedi, felárért tetÅ‘rudat és terepgumikat is kapunk. A stÃlusos merevÃtÅ‘ csÅ‘ a szériafelszereltség része, akárcsak a Roca 17 hüvelykes felnikészlet.
Az összkerékhajtás lehet állandó, vagy kapcsolható, hátsó differenciálzár is rendelhetÅ‘, motorból egy kisebb szerényebb teljesÃtményű is elérhetÅ‘ a Canyon verzióban, az is kétliteres TDI, de csak 140 lóerÅ‘s és nyomatékmaximuma 340 Nm, igaz, ezt már 1600-as percenkénti fordulaton átadja a kerekeknek. Alapáron hatsebességes kézi váltó jár a teherautóhoz. Még feldÃszÃtett állapotában is képes a kemény munkára, akár három tonnát is elvontathat, hasznos teherbÃrása 850 kilogramm. Félméteres gázlómélysége még az opciós 18 hüvelykes felnikkel is garantált, platója 2,52 négyzetméter. Az erÅ‘sebb motorral és automatikus váltóval szerelt változat németországi alapára 43 215 euró (bruttó 12,6 millió forint), a legolcsóbb Canyon verzió 38 371 euróba (bruttó 11,2 millió forintba) kerül.