A magyar és a kínai autópiac mérete rohamosan közelít egymáshoz

Óriásit zuhant a kínai autópiac a koronavírus miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A koronavírust a kínai ipar is megszenvedi, de az autókereskedők sem a legjobb hónapjaikat könyvelhetik el, a januári visszaesés után a február első fele katasztrofális számokat mutat.

Kétezernél is több halálos áldozat, néptelen városok, leálló gyárak és óriási gazdasági visszaesés - ilyen hírek érkeznek mostanában Kínából. A tragikus események mellett az autóipar is gödörbe került, több kínai autógyár leállása mellett az alkatrészgyártás sem megy zökkenőmentesen, ami külföldi autógyárakat is érint. Nem indult jól az év Kínában, az idei év első hónapjában 18%-kal kevesebb autó fogyott, mint egy évvel korábban. A csökkenő tendenciát már volt idő megszokni, január zsinórban a 19. hónap, hogy csökken a kereslet Kínában az új autók iránt. Az első hónap értékesítési számaiban nem csak a lassuló gazdaság, hanem a koronavírus is jócskán közrejátszott, ami a gyárak visszaeső termelése mellett zárva tartó autókereskedéseket és a négy fal között maradó vásárlókat is jelentett. A kínai holdújév és a koronavírus kirobbanásának nagyjábóli egyidejűsége miatt sok gyártó és kereskedő meghosszabbította a nemzeti ünnep alatti zárvatartást, sokan csak február közepén nyitottak ki újra, ha egyáltalán kinyitottak. Az egész autópiac csökkenése mellett a hibrid és az elektromos modellek eladásai még nagyobbat zuhantak, a környezetre jobban odafigyelő járművek iránti kereslet a felére esett vissza, ami már a hetedik csökkenést mutató hónap.
Hirdetés
A januárnál csak a február alakult rosszabbul, a második hónap első felében 92%-os visszaesés volt tapasztalható, azaz szinte eltűntek az autósvásárlók. Február első hetét nézve kicsit még rosszabbak a számok, akkor 96%-kal fogyott kevesebb autó, átlagosan naponta 811 négykerekű talált gazdára, összehasonlításképpen 2019-ben naponta körülbelül 57 ezer új autó fogyott az éves átlag szerint. Ha nem változik a tendencia és maradnak a február első felére jellemző számok, akkor körülbelül 25 ezer autó kelhet el ebben hónapban az 1,4 milliárd lakost számláló Kínában, összehasonlításképpen a magyar piacon januárban 10 133 személyautó fogyott, így a két nagyon eltérő lakosságszámmal rendelkező ország autópiacának nagysága öles léptekkel közelít egymáshoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?