Szerencse is kell a GR Corollához

Sorsolás dönti el, ki vehet Toyota GR Corollát Japánban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy az érdeklődés, szűkös a gyártási kapacitás, így nem elég a vételár kifizetése, szerencse is kell ahhoz, hogy valaki GR Corollát vehessen, a gyártó sorolással válogat a vásárlók között.

Odébb még a kiszállítások, de a Toyota Gazoo Racing december 2-án megkezdte az új GR Corolla értékesítését Japánban, a sportmodellt a helyi piacon kétféle felszereltségi szinttel kínálják, egyiket sem hagyományos módon. Aki az első 500 darab GR Corolla RZ vagy a 70 darab GR Corolla RZ Morizo Edition egyikét szeretné megvásárolni, annak egy gyár által szervezett lottóhúzáson kell részt vennie.
Hirdetés
Amikor június 1-jén hivatalosan bemutatták a GR Corolla RZ-t, a Toyota Gazoo Racing még azt kommunikálta, hogy a régóta várt sportmodellt a Toyota-kereskedéseken keresztül egész Japánban korlátlanul fogják értékesíteni. A folyamatos koronavírus-fertőzések és a félvezetőhiány azonban arra késztette a japán autógyártót, hogy a Japánban, a Motomachi gyárban (GR Factory) legyártott első kontingens autói számára online sorsolással válassza ki a vevőket a többszörös túljelentkezés miatt. Kezdetben tehát 500 darab vásárlási jogot sorsolnak majd ki az RZ nevű alapváltozatra a jelentkezők között, és csak ezek leszállítása után veszik fontolóra a normál értékesítési rendszer visszaállítását a termelési helyzet alakulásától függően. A drágább és még fókuszáltabb, versenypályás használatra tervezett, limitált szériás GR Corolla Morizo Editionre már a kezdetektől fogva lottós értékesítési rendszert hirdettek meg, annyi különbséggel, hogy ebből jóval kevesebb az elérhető példány, és a sorsolásra online nem lehet jelentkezni, csak a Gazoo Racing Garage Japánban található telephelyein, személyesen.
Hirdetés
A GR Corolla RZ-re pályázó vásárlójelölteknek december 19-ig kell jelezni a vásárlási igényüket az erre a célra létrehozott japán weboldalon, a Morizo Edition esetében a határidő egy nappal hamarabb zárul. A nyerteseket január 6-án (Morizo Edition), illetve január 13-án hirdetik ki (RZ). A szó szerint szerencsés tulajdonosok 2023 tavaszától fokozatosan vehetik majd át autóikat, a normál értékesítés később kezdődhet meg.
Hirdetés
Mind az 5,25 millió jenbe (15,18 millió forint) kerülő GR Corolla RZ, mind a 7,15 millió jenbe (20,63 millió forint) kerülő GR Corolla Morizo Edition – amit a Toyota elnökének, Akio Toyodának a versenyzői becenevéről neveztek el – a 304 lóerős 1,6 literes G16E-GTS háromhengeres turbómotorral és az elöl-hátul mechanikus Torsen differenciálművekkel rendelkező állandó összkerékhajtással van szerelve.
A versenypályás használatra tervezett Morizo motorját azonban úgy hangolták a mérnökök, hogy 370 helyett 400 Nm-t adjon le, és ez a verzió 30 kilóval könnyebb (1440 kg) is a szénszálas tetőnek, valamint a hiányzó hátsó üléseknek, hátsó hangszóróknak, hátsó szélvédő ablaktörlő-mechanikának, hátsó ablakemelőknek köszönhetően. Ezen kívül a hatfokozatú kézi váltója rövidebb áttételezésű, a futóműben eltérő rugókat és monotube lengéscsillapítókat használtak, és a hasmagassága is 5 mm-el kisebb. Ezen kívül eltérőek a kovácsolt BBS felnijei is, amelyek 235/40 R18-as Yokohama Advan Apex V601 helyett 245/40 R18-as Michelin Pilot Sport Cup 2-es gumikat viselnek.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?