30 éve kezdte meg működését a Peugeot hazai importőre

Születésnapot ünnepel a Peugeot itthoni importőre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Általában nem a szülinapos szokott ajándékot adni, ám a Peugeot most fordít a helyzeten. A hazai importőr a jubileum örömére csábító kedvezményekkel készült.

Micsoda év volt az 1993-as! Bemutatták a mozikban a Jurassic Parkot, a Danubius rádióból a Rapülők és a 2Unlimited legújabb slágerei szóltak, felbomlott Csehszlovákia és Magyarországon megalapították a Peugeot Hungária Kft.-t! A döntés nem volt magától értetődő, hiszen a rendszerváltás utáni gazdasági krízis javában tombolt, a munkanélküliség és az infláció tetőzött, a szomszédban dúlt a délszláv háború. A hazai autópiac ebben az időszakban három részre oszlott: tízezrével érkeztek be a használt nyugati autók (bár egyre nagyobb vámtételekkel próbálták fékezni az importot) még jól szerepeltek az árban versenyképes ex-szocialista modellek de már sorban érkeztek a drágábbnál-drágább új nyugati típusok is, melyeket még kevesen engedhettek meg maguknak.
Hirdetés
A nehéz körülmények ellenére Párizsban úgy döntöttek, hogy hivatalosan is belépnek a magyar piacra és a korábbi szerződéses kapcsolat helyett hivatalos gyári importőrt, valamint márkakereskedői hálózatot hoznak létre. Az elhatározást tettek követték, 1993-ban kérelmezték a Peugeot Hungária Kft. bejegyzését és létrehozták a helyi leányvállalatot. Ebben az évben a legnépszerűbb modell még a 205-ös volt, de szépen fogyott a 405-ös és már Magyarországon is elérhető volt a vadonatúj 306 vagy a friss 106-os is. Ennek ellenére összesen mindössze 707 db új Peugeot talált gazdára 1993-ban. Bizonyára ennek többszöröse érkezett be használt autóként, hiszen a márka nagyon népszerű volt a nyugati autókra kiéhezett vásárlók körében. 1993-ban még senki sem gondolta, hogy 10 évvel később, 2003-ban a Peugeot már több mint 17 000 új autót értékesít az országban, ezzel az ötödik legkeresettebb márka lesz hazánkban, több mint 7%-os piaci részesedéssel. Ehhez persze olyan jó ár-érték arányú bestseller modellek is kellettek, mint a 206 vagy a 307, amelyek soha nem látott népszerűséget hoztak a Peugeot-nak Magyarországon.
Hirdetés
A növekvő érdeklődés kiszolgálásához természetesen szükség volt egy kiterjedt, európai szintű márkakereskedői és szervizhálózatra is. 2001-ben itthon nyílt a világon elsőként olyan „Blue Box”típusú márkakereskedés, amely nagy alapterületen kínált integrált szolgáltatásokat és bevezette a márka új arculatát. 2004-ben a Peugeot már 41 márkakereskedéssel várta országszerte az érdeklődőket. Az országos szervizhálózat kiépülése nagyban segítette a flottaértékesítést is, így a Peugeot a céges piacon és a haszonjárművek területén is meghatározó szereplő lett. A 2008-2009-es válságot követően ez egyre nagyobb mértékben járult hozzá a márka sikeréhez, a legnépszerűbb modellek közé bekerültek a kishaszongépjárművek és a cégek által keresett középkategóriás modellek. A Peugeot hálózat jelenleg 29 értékesítési ponttal és 37 márkaszervizzel várja az ügyfeleket. Ezek közül számos kereskedő már a kezdetek óta képviseli a márkát, biztosítva a folyamatos és hozzáértő kiszolgálást a ’90-es évek óta. A Peugeot magyarországi importőre 2016. februárjától az Emil Frey csoport égisze alatt működik, változatlan szolgáltatásokkal és elkötelezettséggel szolgálva a márka hazai fejlődését. A hálózat és az importőr 30 év alatt több mint 173 000 új autót értékesített és többszáz embernek ad munkát.
Hirdetés
A Peugeot a jubileum megünneplésére nyílt héttel és különleges ünnepi akcióval készül. November 13. és 18. között speciális ajánlatokkal várják az ügyfeleket: Akciós finanszírozás 3,30% THM-mel a 2008, 3008, 5008 és 408 modellekre, akár 1 000 000 Ft kedvezmény a megújult 2008 modellre ésakár 2 800 000 Ft kedvezmény a 3008 modellre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?