10-12 éves autókat hív vissza a BMW

Balesetet nem okozott, de BMW-ben is lehet hibás légzsák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Japán beszállító miatt - számos japán gyártó után - a BMW is temérdek autóját kénytelen szervizbe szólítani.

Miután japán gyártók sora - a Honda, a Mazda, a Nissan és a Toyota - összességében több mint 3 millió autót volt kénytelen szervizbe szólítani a japán Takata légzsákbeszállítótól vásárolt 9-13 éves légzsákok miatt, ezúttal a BMW is kénytelen visszahívjon 220 000, szintén Takata légzsákokkal szerelt, 2001 decembere és 2003 márciusa között gyártott 3-ast. A hiba az ismert: a gyújtópatron háza repedhet, annak törmelékei az utastérbe csapódhatnak, illetve az is előfordulhat, hogy a légzsák nem az előírt keménységűre fúvódik.
Hirdetés

Bár a gyári információk szerint 220 000 ezer 3-as sorozatú modell is érintett, mivel azok mind 10 év felettiek, a BMW arra számít, hogy valójában csak 180 ezer példánynál kell elvégezzék a szükséges patroncserét, ugyanis a fennmaradó résznél már nyíltak légzsákok, így a patronok sem a gyáriak már bennük, illetve nyilván vannak létezni végérvényesen megszűntek is a 10-12 éve gyártott autók között. Akinek ilyen, 10-12 éves 3-as BMW-je van, nem árt, ha felkeresi az egyik BMW márkaszervizt, s kéri, hogy ellenőrizzék az illetékesek - nem is feltétlenül az autó légzsákjait, hanem azt, hogy Takata légzsák lapul-e a kocsiban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?