16,7 millió színnel érkezik a VW Golf új koncepciója
A CES legszínesebb autója: Volkswagen Golf R Touch koncepció
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jelentősen átalakul a jövőben a Volkswagennél is az autó belseje. Még több érintőkijelző fogja uralni a belső teret, jön a gesztusérzékelés is.
A sokszínű Golf koncepciót elsődlegesen azért készítették el a németek, hogy megtekinthető legyen minden olyan extra, amely a későbbiekben sorozatgyártásba fog kerülni. A jövő infotainment rendszere már a gesztusainkat is képes lesz felismerni, emellett pedig nagyobb méretű érintőkijelzők érkeznek. Az új rendszer célja, hogy csökkentse a zavaró elemeket a műszerfalon. A sok tekerhető és nyomkodható gombok helyett átveszik az uralmat a okostelefonokban már jól megszokott érintőkijelzők.
A Golf R Touch egy nagyméretű, 12,8 colos központi kijelzőt kap, melyet további kettő követ. Egy 8 colos kijelző a középkonzolon kapott helyet, melyről a szellőzést és a klímát, a médiaeszközöket valamint az autó egyéb beállításait vezérelhetjük. A vezető előtt közvetlenül egy aktív információs kijelző helyezkedik el, melynek tartalma változtatható. A sebességmérő és a fordulatszámmérő immár teljes egészében pixelekből épül fel.
A Volkswagen elmondása szerint a központi és az aktív információs kijelzők olyan egyszerűen személyre szabhatóak lesznek, mint a mai táblagépek kezelőfelületei. A fedélzeti gesztusvezérlő-rendszer egy tetőkárpitba épített 3D kamerával figyeli a vezető mozdulatait. Ha a tetőt megérintjük, akkor a 12,8 colos kijelzőn megjelennek a napfénytető vezérléséhez szükséges adatok. Ekkor, ha kezünkkel elölről hátrafelé legyintünk, a napfénytető kinyílik, fordított mozdulatsor esetén pedig bezáródik. Az ülések terén is hasonló a helyzet. Elegendő a kezünket végighúzni az ülés oldalán és máris megjelenik a beállítást segítő képernyő a központi kijelzőn. Üdvözlet a jövőben!
Inkább te vagy szánalmas, hogy egy ekkora céget fikázol és ostobának nézel! Informálódj mielőtt kommentelsz!
A cikkhez meg én értelmetlennek tartom ezt a fajta fejlesztést, mivel ez mér inkább szórakozás, mint sem hasznos!
Kíváncsi leszek milyen új felesleges szórakoztatással látják el, majd az új autókat a “jövőben”.
Gondolom csak veletlenul ugyanolyan a szinosszeallitas mint a tavalyi Peugeot 308 R-nek…..
Szanalom a VW egy sajat otletuk sincs!
Ezt igényli a NFS nemzedék. Nem jó irány. 🙁
Valaki már írta előttem: eddig elég volt odanyúlni a műszerfalra, a gomb formájából/helyéről lehetett tudni, mit fogunk meg. Most oda kell nézni (tehát el az útról) – ez majd az önjáró autóknál lesz veszélytelen.