305 km/h-val is jöhet az Audi RS7

560 lóerővel is elvan 10 liter alatt az Audi szuperlimuzinja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

4 ajtó, kupés tetővonal, brutális erejű biturbó V8, 3,9 másodperces gyorsulás az új Audi RS7-ben: nem meglepő, hogy a hátsó sorba is kagylóüléseket szereltek.



Detroitban bemutatkozott az Audi ötajtós szuperkupéja, az RS7. Tízféle külső fényezéssel kínálják, köztük a vadonatúj Nardo szürke és Daytona mattszürke színekben, melyeket matt alumínium és karbonszínű díszbetéteket tartalmazó csomagokkal lehet még egyedibbé varázsolni, megrendelésük esetén kerül az első légbeömlő nyílás aljára a képeken is látható quattro-felirat. A karbon csomag erőteljesebben formált diffúzort és első légterelőt is tartalmaz, a külső visszapillantó tükrök és a teljes egészében LED-es fényszórók is szénszálas műanyagot mintázó felülettel érkeznek.
Hirdetés

Az autó központi eleme a 4 literes, két turbóval lélegeztetett V8-as: 3993 köbcentis lökettérfogata 5700 és 6700 1/min között 560 lóerős csúcsteljesítményt termel, a motor 750 Nm-es brutális nyomatéka 1750 és 5500 1/min között folyamatosan rendelkezésre áll. A nyolcfokozatú tiptronic váltó első pár fokozatát rövidre vették, így a gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra alig 3,9 másodpercet vesz igénybe, alapesetben az erő 60% a hátsó, 40%-a a hátsó tengelyen jelentkezik, de a quattro rendszer mindig a körülményekhez igazítja a nyomaték elosztását. A két ovális kályhacsőben végződő kipufogórendszerbe többállású légterelőket szereltek, amik még gazdagabbá teszik a motor hangját gyorsításkor, és opcióként speciális sportkipufogóval is kapható a gép.
Alapesetben a szokásoknak megfelelően 250 km/h-ban limitálják az RS7 végsebességét, de a dynamic csomaggal ez 280, a dynamic plus megrendelésével pedig 305 km/h-ra emelkedik. Mindezek ellenére a gyár mérései szerint az autó vegyes fogyasztása 9,8 l/100 km, ami elsősorban a részterhelésen a hengerek felét lekapcsoló rendszernek köszönhető. Ha a vezető finoman ad gázt, s nincs szükség komolyabb teljesítményre, akkor a 2-es, 3-as, 5-ös és 8-as hengereket kikapcsolja a vezérlés, és természetesen stop-start is segít az üzemanyag megőrzésében.

Alapkivitelben az RS7 Sportback a karosszériát 20 mm-rel lejjebb ültető adaptív légrugózással érkezik, a feszesebb menetek hívei pedig sportfutóművel is rendelhetik. Könnyűfém felnijei 20 colosak, kívánságra ezeket is lecserélik, háromféle, külön ehhez a modellhez kialakított 21 colos kerék közül lehet választani. Ekkora tányérok mögé már elég nagy fékeket is lehet illeszteni, a csökkentett tömegű belső hűtésű tárcsák mérete elöl 390 mm, a hatdugattyús féknyergeket feketére vagy pirosra fényezik, ha pedig antracitszürke nyergeket látunk egy RS7-esen, akkor az biztos jele annak, hogy igényes tulajdonosa 420 mm átmérőjű karbon-kerámia fékrendszerrel rendelte.

A súlyos menetteljesítményekre képes kupéban nem csak elöl, hátul is igen megfontoltan kialakított, bombabiztos tartást nyújtó kagylóüléseket találunk. Csomagtérmérete 535 liter, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1390 literig bővíthető. Az RS7 alapfelszereltsége egyelőre ismeretlen, de várhatóan jó magas árának megfelelő: többek között xenon plus fényszórók, keréknyomás-ellenőrző, kormányt helyettünk kezelő parkolóasszisztens, háromzónás légkondicionáló, adaptív tempomat szerepelnek a listán, opcióként pedig az információkat a szélvédőre vetítő head-up display, komfort csomag, valamint a már említett dynamic és dynamic plus csomagok rendelhetők.
Az adaptív tempomat tisztes távolságot tart az autó előtt haladótól, s ha szükséges, akár állóra is fékezi az autót. Sávtartó figyeli az oldalmozgást, az éjjellátó rendszer segítségével pedig akár arra is alkalmas, hogy csak ezt nézve legyen vezethető az autó, tekintsék meg a mellékelt videót, melyen Justin Bell letakart ablakokkal tesz meg egy kört a Willow Springs versenypályán, igaz nem RS, hanem sima A7-essel. Az autó hazai bemutatkozásáról és vételáráról azok nyilvánosságra kerülését követően beszámolunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?