3,2 másodperces 100-as sprinttel érkezett az M8-as BMW
Lekapcsolható elsőkerékhajtást és több mint 600 lóerőt kapott a 8-as BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Debütált a BMW 8-as sorozatának csúcsmodellje, az M8 és M8 Competition. Az új sportmodell kupé és kabrió karosszériával is megérkezett.
Kupé és kabrió kivitelben, alap és Competition csomaggal is érkezett az M8
Ahogy az várható volt, a csúcsmodellekkel bővült a 8-as sorozat kínálata. Megérkezett a rég várt M8 és M8 Competition, melyek már külsőre könnyen beazonosíthatóak lesznek. A kupé és kabrió karosszériával is elérhető új sportautó egyedi lökhárítókat kap fekete, vagy karbonszálas kiegészítőkkel, hátul tekintélyes diffúzort és akár fekete, vagy karbonszálas veséket és tükörházakat is kaphat. A Competition csomagos felnik szintén egyediek, a sok apró küllő között pedig arany színű féknyereggel tisztán láthatóan karbon-kerámia ötvözetű féktárcsákat is kaphat.
Fekete és karbonszálas kiegészítőket is kaphat
M xDrive összkerékhajtást kapott, 600 és 625 lóerős V8-as biturbó motorral
Az M8 dizájnban belsőre is hoz újdonságokat, a finom bőrkárpitozás rombuszmintás varrást kaphat és perforált anyagból is készülhet. Ami igazán érdekes, az az új váltó kapcsoló, melynek formája most debütál, valamint újra bőrözött felületű. Kiosztása a korábbi duplakuplungos váltókéra hasonlít, de a hagyományos 8 fokozatú bolygóműves automatát irányítja az M8-ban. A középkonzolon új kapcsolókat is találunk - az indítót pirosban, az új M Mode kapcsolóval pedig a digitális műszerfalat és a head-up displayt, valamint a vezetéstámogatókat szabhatjuk személyre. Szintén újítás a Road üzemmód, valamint a Competition modellnél a Track, melyek szintén az M Mode kapcsolóval lesznek elérhetőek.
Új a váltó kapcsoló, rajta a váltás karakterisztikáját módosíthatjuk, alatta a menetmódokat
Új kárpitok érhetőek el, konfigurálható a head-up display és a digitális műszerblokk is
Legfontosabb szereplő természetesen a V8-as motor, melyet az M5-ből ismerhetünk. A 4,4 literes nyolchengeres két darab turbóját a hengersorok közé építették, teljesítménye az M8-ban 600 lóerő 6000-7200-as fordulatszám között és 750 Nm nyomaték 1800-5600-as fordulat között. Az M8 Competition 625 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál az azonos csúcsnyomatékot pedig 5800-as fordulatig képesek leadni. A megerősített motortartóknak köszönhetően élesebb gázreakció, a toronymerevítőnek és az alváz új X merevítésének köszönhetően pedig jobb vezethetőség jellemzi.
15 másodperc alatt kerülhet le róla a tető, távirányítással is
Az új M8 nem csak az M5 motorját, de az M xDrive összkerékhajtását is megkapta. Alapvetően hátsó tengelyre súlyozott összkerékhajtású, mely 4WD Sportban még inkább a hátsó tengelyre küldi az erőt, de teljesen kikapcsolt menetstabilizáló és kipörgésgátló mellett lekapcsolható az első hajtás. Ezzel a klasszikus BMW-s vezetési élményt nyújtja az M8 és M8 Competition kupé és kabrió, melyek közül utóbbi 15 másodperc alatt képes nyitni vászontetejét akár 50 km/h-s sebességig. Az M8 kupé 3,3, a Competition 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a Competition modelleknél ez 3,2 és 3,3 másodperc, ezzel
az új M8 Competition kupé a BMW jelenlegi leggyorsabb modellje.
3,4 másodperc az M8 kabrió 100-ra gyorsulása, 3,2 az M8 Competition kupé kivitelének