3,4 litert fogyaszt százon a legújabb Ford Focus
A legtakarékosabb belsőégésű: Ford Focus Econetic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szupertakarékos Focus és Fiesta változatokat állÃt ki a Ford Frankfurtban.
Saját állÃtása szerint Európa legtakarékosabb nem hibrid autóit mutatja be a Ford Frankfurtban.
Az egyliteres háromhengeres benzines, 1,6 literes EcoBoost benzines, és 1,6 literes TDCi dÃzelmotorokhoz kapható Econetic Technology mind a Fiesta, mind a Focus sorozat kÃnálatában elérhetÅ‘. A Focus Econetic 1,6 dÃzel átlagfogyasztása 3,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km, mÃg a start-stop berendezéssel elsÅ‘ Ãzben felszerelt Fiesta az Econetic Technology által 3,3 l/100 km és 87 g/km értékeket hoz. A kedvezÅ‘ számok eléréséhez a start-stop automatika, a fékenergia-visszanyerÅ‘ rendszer, a Ford Eco Mode információs rendszer és az optimális váltási pontokat jelzÅ‘ berendezés is hozzájárultak.
Az 106 lóerÅ‘s 1,6 Duratorq dÃzelmotorban lecserélték a befecskendezést, csökkentették a belsÅ‘ súrlódást, hatékonyabbá tették az égésteret, továbbfejlesztették a hűtést, és újraprogramozták a motorvezérlést, továbbá a hatfokozatú Durashift kézi váltó áttételeit is a minél alacsonyabb fogyasztás érdekében válogatták össze. A motorban a dÃzel részecskeszűrÅ‘ mellett egy NOx-csapdát is elhelyeztek, mely nem felelÅ‘s a népi popzenekar feloszlásáért, viszont hatékonyan tisztÃtja a kipufogógázt.
A Focus Econetic Technology modelleket a BMW mai modelljeibÅ‘l is ismert aktÃv hűtÅ‘ráccal szerelik fel, mely a motor levegÅ‘igényének megfelelÅ‘en szabályozza a beömlÅ‘ mennyiséget, ha pedig nincs erre szükség, a járat bezárásával csökkenti az autó légellenállását. Az ötfokozatú, de szintén optimalizált működésű Fiesta Econetic modellekbÅ‘l ez a megoldás hiányzik, de az autó új aerodinamikai csomagja az autó alját burkoló, s ezáltal turbulenciát megszüntetÅ‘ idomot is tartalmaz.
Az Econetic Technology természetesen rövid időn belül az összes Fordhoz elérhető lesz, és a cég előrejelzése szerint jövő év közepére az összes eladott modell fele, 2013-ra pedig kétharmada viselni fogja ezeket az egyszerű, de hatékony takarékossági megoldásokat.
Vajon a háromhengeres egyliteres benzinmotor takarékosabb lesz, mint az 1,6 TDCi? A Ford szerint nem
Ritka vendégek lesznek az ilyen jelvényt viselő Fordok a benzinkutakon
Az egyliteres háromhengeres benzines, 1,6 literes EcoBoost benzines, és 1,6 literes TDCi dÃzelmotorokhoz kapható Econetic Technology mind a Fiesta, mind a Focus sorozat kÃnálatában elérhetÅ‘. A Focus Econetic 1,6 dÃzel átlagfogyasztása 3,4 l/100 km, CO2-kibocsátása 89 g/km, mÃg a start-stop berendezéssel elsÅ‘ Ãzben felszerelt Fiesta az Econetic Technology által 3,3 l/100 km és 87 g/km értékeket hoz. A kedvezÅ‘ számok eléréséhez a start-stop automatika, a fékenergia-visszanyerÅ‘ rendszer, a Ford Eco Mode információs rendszer és az optimális váltási pontokat jelzÅ‘ berendezés is hozzájárultak.
Az 106 lóerÅ‘s 1,6 Duratorq dÃzelmotorban lecserélték a befecskendezést, csökkentették a belsÅ‘ súrlódást, hatékonyabbá tették az égésteret, továbbfejlesztették a hűtést, és újraprogramozták a motorvezérlést, továbbá a hatfokozatú Durashift kézi váltó áttételeit is a minél alacsonyabb fogyasztás érdekében válogatták össze. A motorban a dÃzel részecskeszűrÅ‘ mellett egy NOx-csapdát is elhelyeztek, mely nem felelÅ‘s a népi popzenekar feloszlásáért, viszont hatékonyan tisztÃtja a kipufogógázt.
Egyebek mellett a Ford EcoMode képernyÅ‘ hasznos információi is segÃtenek a gyári értékek teljesÃtésében
Automatikusan nyÃló-záródó hűtÅ‘rács temperálja az Econetic Technology csomagos Focus motorterét
Az Econetic Technology természetesen rövid időn belül az összes Fordhoz elérhető lesz, és a cég előrejelzése szerint jövő év közepére az összes eladott modell fele, 2013-ra pedig kétharmada viselni fogja ezeket az egyszerű, de hatékony takarékossági megoldásokat.