Hirdetés

5,7 milliótól, 20 colos felnivel – piacon a Renault Scenic

Már idén megrendelhető az új Renault Scenic/Grand Scenic

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak a sima Scenic lépett piacra nemrégiben, 400 ezer forint a hétüléses Grand Scenic felára. Már mindkét modell rendelhető, alap a 20 colos felni.

Évfordulós, hiszen 20 éve érkezett első generációjával az idén már negyedik kiadásával megjelent Renault Scenic. Már nem klasszikus egyterű, crossoveresedett. Ehhez és ellátmányához mérten kedvező az 5,7 millió forintos alapára

E hónaptól hazánkban is rendelhető a negyedik generációs Renault Scenic, illetve nyújtott kivitele, az itthon csakis hétülésesként kapható Grand Scenic. Külföldön már vezettük őket, hamarosan jön a hazai teszt is, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Renault decembertől hazánkban is kínálja. A klasszikus egyterűnek számító korábbi Scénic generációkkal szemben a már ékezet nélkül írt negyedik generációs Scenic gyakorlatilag az Espace-t követi, azaz crossover lett. Konkrét vonalaik között is vannak hasonlóságok, de az is igaz, hogy az új Scenic drágább, mint az utóbbi időben nagyon jutányosan mért elődje.

Hirdetés

Renault Scenic/Grand Scenic - árak
Motor Verzió Ülések száma Life Zen Intens Bose
Energy TCe 115 Scenic 5 5 699 000 5 999 000
Grand Scenic 7 6 399 000
Energy TCe 130 Scenic 5 6 199 000 6 949 000 7 449 000
Grand Scenic 7 6 599 000 7 349 000 7 849 000
Energy dCi 110 Scenic 5 6 799 000 7 549 000
Grand Scenic 7 7 199 000 7 949 000
Energy dCi 110 EDC7 Scenic 5 7 449 000 8 199 000
Grand Scenic 7 7 849 000 8 599 000
Energy dCi 130 Scenic 5 7 299 000 8 049 000 8 549 000
Grand Scenic 7 7 699 000 8 449 000 8 949 000
Energy dCi 160 EDC Scenic 5 9 199 000
Grand Scenic 7 9 599 000

Van persze alapja az 5,69 millió forintos alapárnak, a Scenic mindenképp jól felszerelt, nem mellesleg

a legolcsóbb autó, ami 20 colos felnit ad, ráadásul alapáron.

Igen, a Scenic IV gyakorlatilag a 20 colos malomkerékről szól. Akinek ez bejön, az szeretni fogja. Az alapverzión még acél a felni, látványos dísztárcsával, az összes többi verzió pedig különféle dizájnú könnyűfém kerekekkel gördül ki a gyárból. Szégyenkezni valója amúgy a csakis a rövid Scenic esetén elérhető Life alapverziónak sincsen. Ebben is teljes a biztonsági arzenál – visszagurulásgátlós ESP-vel, 6 légzsákkal, 3 darab (az első utasülésen és a hátsó szélső helyeken lévő) Isofix-csatlakozóval, tempomattal és sebességkorlátozóval, valamint táblafelismerővel és LED menetfénnyel. Bőséggel van kényelmi is: központi zár, elektromos ablak elöl-hátul, Bluetooth-kapcsolatos és 6 hangszórós hifi, elektromos és fűthető külső tükör, elektromos rögzítőfék, manuális klíma, magasságszabályzós sofőrülés, négy irányban állítható bőr(nek mondott) kormánykerék.

Mindenképp 20 colos felnin gördül a Scenic, a fotón a Bose csúcsverzió kereke

A csakis az alapmotorral kapható Life szinthez képest 300 ezer forint a többinél belépőnek számító Zen felszereltség, ez már alufelnis, ködfényszórós, a Grand esetén alumínium hosszanti tetősíneket hordó. Utasterében más a kárpit, de van hozzá eső- és fényszenzor, klímája kétzónás és automata, zárját automata Renault Kártya vezérli, így motorja is gombnyomásra indul. Továbbá itt már az első utasülés is magasságszabályzós, van tárolófiók a sofőrülés alatt, álpadló a csomagtérben, hogy az a ledöntött ülések síkját folytassa, digitális a műszerblokk, meg persze egy csomó egyéb extra, például ülésfűtés, síkba fektethető utasülés is kérhető hozzá. A bevezetési akcióban az elektromosan behajtható külső tükröket, első-hátsó parkolóradart, csúsztatható középkonzolt, hátra árnyékolórolókat és 12 V-os csatlakozókat adó „Kényelem csomag” most a bevezetési akcióval jár.

LED fényszórós is lehet a Scenic, a második leggazdagabban felszerelt Intens esetén felárért, a csúcs Bose-nál alapból

Ha többre vágynánk annál, amit a Zen ad, akkor nem csak felszereltséget, motort is kell lépnünk, legalább az 1.2 TCe 130 rendelendő, ami kemény 15 lóerővel izmosabb az alapnál, 200 ezer forintért. További 750 ezer forintos lépcső az Intens szint. Itt már alap a „Kényelem csomag” és a hátsó üléstámlák elektromos döntését, valamint hátsó asztalkákat és hűthető kesztyűtartót is adó „Modularitás csomag is, a bevezetési akcióban pedig jár a parkolóasszisztenst, holttérfigyelőt és tolatókamerát is adó „Easy Parking csomag” is. Itt már jár a 7 colos kapacitív érintőképernyős hifi- és multimédia-vezérlés, valamint a műbőr-szövet belső, rendelhető LED fényszóró és színes head-up display, a nagyobb motorok esetén távolságtartós tempomat is.

Alapból nem ilyen a középkonzol, az érintőképernyős vezérlés az alapverziónál semmiképp sem szerepelhet, a Zen esetén 170 ezer forint, felette széria

További kereken 500 ezer forint a Bose csúcsverzió felára, itt már alapáron jár az Intenshez 300 ezer forintért adott LED fényszóró és head-up display, az elektrokróm belső tükör, illetve a masszázsfunkcióval és szabályozható laphosszúsággal adott első üléspár az elöl-hátul ostorcsapás elleni védelemmel ellátott fejtámaszokkal. A középkonzoli érintőképernyő 8,7 colos és navigációs, a hifi pedig 12 hangszórós, mélynyomós, naná hogy Bose.

Nálunk csakis hétülésesként forgalmazzák a Scenicnél 22,8 centivel hosszabb, 7 centivel nagyobb tengelytávolságú Grand Scenicet, felára 400 ezer forint

Talán érdekesebb, hogy a hétüléses Grand Scenic felára a Scenichez mérten minden felszereltség/motor eseén 400 ezer forint. Az 1.5 dCi (110 LE) dízelmotor többlete az alap benzineshez mérten 800 (az erősebbikhez 600) ezer forint. Hétfokozatú duplakuplungos automatát 650 ezer forintért kaphatunk a korrekt alapdízelhez. Az utóbbihoz mérten 500 ezer forinttal drágább 1,6-os dCi 130 csakis az alap hatfokozatú kézi váltóval kérhető, a duplaturbós dCi 130 pedig csakis EDC automatával, utóbbi csak hatfokozatú, felára viszont a plusz turbóval és a teljesítményfokozással együtt is „csupán” 650 ezer forint, igaz, e konfiguráció csakis a csúcs Bose ellátmánnyal kérhető, de ára még úgy is 10 millió forint alatti.

A Scenicet már nem egyterűként, hanem crossoverként, már-már szabadidőautóként érdemes szemlélni. Csakis elöl hajthat, de amúgy pont azt adja, amit a mai divat elvár. Elődjénél, az alap egyterűknél egy hajszálnyit drágábban, de valódi vetélytársainál olcsóbban. Külföldi menetpróbájáról már beszámoltunk, műszaki adatai is láthatók korábbi írásunkban, hamarosan arról is beszámolunk, hogy itthon miként viselkednek a sokat citált 20 colos kerekek.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Figyu Pubi! A 120 lovasra tunigolt 1995-ös Civic-ed lehet elmegy 30 ekm egy garnitúra gumival, de az ilyen autók nem , ha igazából használod. Az Rs focus és a J astra OPC is SIMÁN elfogyaszt 1 hajtott tengelyes garnitúrát 10 ekm alatt. De mit tudsz te erről…???
    De mondok neked még egy adatot te senkiházi fotelhuszár: 1 tank benzin 200-230 km max, “bizonyos körülmények” között. 50liter/100km Erre találj ki megint valami faszságot.
    Kettőnk között az a különbség, hogy te láttál már párat én meg vezettem…. Na folytathatod a Super Mario-t.

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Figyu te nincstelen, szarházi, egyforitnos suttyó fasz. Ki beszéltől 21 colról te agyhalott kretén. Takarodj vissza csatoggós lepkét tologatni és az anyádról kérj ilyen stílusban pl egy meztelen képet….!

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    melyik gumizós putriba vagy amúgy? 21-es pl. nincs is limlomból, 20-as sincs már normális méretben 😀 mit raktál rá, mankókereket? :D:D:D:D:D vagy csak azt a húgy oldalt akartad reklámozgatni….szupergumi..pfeeee

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    hol a kép? pofázni én is tudok. Én még nem láttam limlommal rs6-ot, pedig láttam párat….5000km :D:D:D:D:D lehet van egy falábú rs6 tulaj a Földön? 😀

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Ki az az állat aki 500 eft-ért vesz gumit egy kocsira, amin egy garnitúra max 5000 ekm-t bír és max 5-8%-os eltérés van a kettő között. Próbáld ki és majd akkor beszélehetünk bármiről… Addig nem releváns a véleményed…

    Amúgy 720 hp volt…!

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Az összes nagyon okosnak: supergumi.com
    Nagytarcsán vannak 60-70 eft-ból fel van gumizva egy 20-as garnitúra, kpl szereléssel. Tesztet lehet nézni a gumiteszt.com-on! Min 200 gumit (csak Ling-Long) vettem már onnan nagyon különböző kocsikra (Clio, 3008 Hybrid, astra OPC, rs3, rs6, m3, stb) és nem volt velük gondom
    … és még mielőtt elkezdődne, hogy ilyen szar meg olyan szar, előtte próbáld ki…. Ha egy 2015-ös ABT RS6-on nekem tökéletes volt, akkor hidd el neked is az lesz…

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Az összes nagyon okosnak: supergumi.com
    Nagytarcsán vannak 60-70 eft-ból fel van gumizva egy 20-as garnitúra, kpl szereléssel. Tesztet lehet nézni a gumiteszt.com-on! Min 200 gumit (csak Ling-Long) vettem már onnan nagyon különböző kocsikra (Clio, 3008 Hybrid, astra OPC, rs3, rs6, m3, stb) és nem volt velük gondom
    … és még mielőtt elkezdődne, hogy ilyen szar meg olyan szar, előtte próbáld ki…. Ha egy 2015-ös ABT RS6-on nekem tökéletes volt, akkor hidd el neked is az lesz…

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Már számtalanszor bizonyítottad, hogy mérhetetlenül buta vagy. A zagyvaságot, amit idetártál elénk, szerinted még te magad se érted. Mindegy, egy valamit ígérj meg: hogy az újévben legalább 1 db normális kommenttel megörvendeztetsz minket. Erőltesd meg magad. Én hiszem, hogy képes vagy rá:)

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    hát az viszont akkor tényleg bukó, ha a gyáriak közt bizonyos felszereltséghez csak a 20 coll lesz… akkor hagyni kell azt, aztán venni kell valami szélesebbet, ha nem ér bele a dobba mehet a 225, meg a 160 lovasra egy csipp úgy elboldogulna.

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Mondd má mennyi a 20as gummi virslibe? És 3év mire lekopik a szekeremről mennyié lesz 20as kínái gummi?
    ÁHHHH, 13colos árában!!!
    Ennyi eszed van.
    Bálanpéniszbőr simogató!
    Lefogadom Saabod van!

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    mégis mi zavarna? a kettőnek semmi köze egymáshoz. max ilyen szellemi mélybúvárok mint te, nem tudják értelmezni a mondandót és összefüggéseket. megmondom őszintén, csak sajnálni tudlak egyébként 🙁 ha akarod, utalok egy 100hufost a kezelésedre.

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    én úgy látom azt a féket, hogy 17 is elférhet, de 18 sima. Többféle váltóméret lehet, nem tudom, hogy mi a rendőri ügymenet ezzel kapcsolatban még nem állítottak meg, bár nincs is német rendszámom. azt tudom, h a tüvös dolgokat elfogadják….azért nem gondolnám, hogy gyárilag nem lesznek megadva szélesebb abroncsok.

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    -Nézd szomszéd az új csoda-autómat,hát nem szép?! Tegnap lerobbant a motra de semmi gond egyébként…de nézd milyen szép nagy felnik,ugye szupeeeer?! Ugye?Ugye…

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Rá lehet próbálni 17 coll-ost is ha elfér a féknyergektől, fékkötéltől, az elvi váltóméret arra is megvan, igaz nem 195 hanem 225-ös ott meg a dobbetétet kell megnézni, kitekert kormánynál is. Mostani Honda CRV suvon fut ez a méret, csak 1 nagyobb gond lehet, hogy pl Németországban a rendőr tudja hogy mi a váltóméret mivel a német forgalmi tartalmazza az autóra gyárilag felrakható méreteket.
    Ennek a Scenicnek meg csak a 20-as van. (gumidirekt.hu)

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    dehogy lesz gazdasági totálkár, csak most kerülnek sokba ezek a gumik, 1 év múlva ezt sem csak 2-3 prémiumgumi gyártó fogja nyomni hanem beugrik valami kínai, arra válaszol a prémiumgyártó 2. kategóriás terméke, utána még 1-2 év lemegy a kocsi ára, válaszol a prémium gyártó 3. kategóriás (budget) még olcsóbb terméke.
    1 Michelin,2 Bf goodrich, Kléber 3 Kormoran…………1Good Year, 2 fulda,3 Sava Debica………….1Continental,
    3 Barum…………..

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    annyira nem vészes, addigra olcsóbb lesz. meg lehet rá kisebbet is venni, mondjuk 19 coll…de elméletileg ez a speciális guma nem lesz drágább. amúgymeg, rettentő idétlen ekkora átmérőjű felni, de ilyen rohadt keskeny…mint valami bicikli kerék :D:D:D:D:D inkább tettek volna 1-el kisebbet de szélesebbet 2 centivel.

    másrészről, sosem értettem, hogy ha valaki vesz 8-10 millióért autót, annak miért lenne “gazdaságitotál” 200ért abroncs csere? egy régi suzukisra még megérteném, ahol az egész kocsi ér annyit….de így????

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    8-10 év? Addig a tce-k meg a dci-k legalább egyszer beadják a kulcsot 🙂 Nem mondom, hogy nem kell őket megvenni csak a garancia lejártakor pánikszerűen el is kell adni mielőtt összeomlik az egész miskulancia 20-as felnistül, kettős tömegű turbós nagynyomásústól, tabletestől.

    De majd mindjárt jön farómejó és jól elregéli,hogy mindegyikünk hülye mert a totalcarban leírták meg amúgy is ő virtuálisan usa állampolgár és ott az ég is kékebb meg a rönyó is jobb 😀

  • 2017.10.27. at 23:11
    Permalink

    Egyébként érdekes, hogy először az Espace-ból csinálnak ilyen “életstílus” autót, most meg ebből is. És a családi egyterűk, amiben jók voltak gyakorlatilag eltűnnek a modell közül. Szerintem kicsit túlzásba estek. Nem tudom, hogy ez most Laurens mester ötlete volt vagy valami össznépi ötletelés eredménye, hogy az egész márkát így akarják megújítani, de mindenesetre érdekes. Igaz, hogy az új Espace jó lett de marhára feleslegesnek tartom a Talisman mellett úgy, hogy nincs más a régi helyett. Pont azt dobják el amiben igazán jók voltak az utóbbi években. Én szeretem a márkát, ezt tudják akik olvassák a hozzászólásaimat, de nekem pl nem az életstílus ugrik be elsőre róla és szerintem az emberek többségének sem. Az egy dolog, hogy vannak ilyen modellek, na de mindent ilyenre építeni és a praktikumot a design alá rendelni az nem biztos, hogy jó ötlet főleg ebben a kategóriában úgy, hogy van már több ilyen jellegű autójuk. Kíváncsi leszek rá azért előben, illetve a tesztre is. Lehet annyira nem vészes végül, de eddig amit olvasni lehetett róla az érdekes képet fest.

Vélemény, hozzászólás?