7 komoly újdonságot már biztosan hoz a Toyota 2022-ig

Íme a Toyota 2022-ig várható újdonságai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vadonatúj modellek és váratlan GR sportverziók: itt van minden új globális modell, amelyre a világ legnagyobb autómárkájától a következő másfél évben számíthatunk.

Az autógyártók időről időre közzéteszik rövid- és középtávú modell-bevezetési terveiket, amelyeket rendszerint megbízhatóan követnek is. Ezekbe persze ritkán adnak egyértelmű bepillantást, sokszor csak infókból rakható össze, de a gyárhoz közeli emberek számára mutatott prezentációk sokszor "kicsúsznak" a nyilvánosság elé. Változások mindig lehetnek, idén a kelleténél több is volt. A globális koronavírus járvány az autóipart is kritikusan érintette: a munkavégzést és az áruszállítást nehezítő korlátozások a nyersanyagok forrásaitól kezdve a beszállítókon át a gyártókig mindenkire súlyos hatással voltak, fejlesztési programokat kellett elhalasztani, bemutatókat későbbre rakosgatni, autószalonokat törölni. [BANNER type="1"] Az első sokkot követően azonban az autógyártók újrarendezték soraikat, és a megváltozott körülményekhez igazodva új ütemterveket dolgoztak ki. A Toyota és Lexus hírekkel kapcsolatban rendkívül megbízhatónak bizonyuló japán BestCarWeb oldal már ezen módosított naptár alapján, hivatalos értesülések és iparági pletykák ötvözéséből állította össze azt a terjedelmes listát, amelyen a Toyota bevezetés előtt álló újdonságai szerepelnek. Ezek egy része a globális piacra, így Európára is vonatkozik, az elkövetkezendő másfél évben 7 ütős modellt mindenképp várhatunk a Toyotától. A sort az év elején már általunk is látott második generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán kezdi, amely már idén decemberben a nemzetközi piacra kerül. Az értékesítést eredetileg a nyár derekán, a tokiói olimpiai játékokkal egy időben kezdte volna meg a Toyota – kiváló apropó lett volna, hiszen a Mirai szedánoknak fontos szerepet szántak a jelentős sportesemény hivatalos flottáján belül. Az elődjéhez képest megnövelt hatótávolságú, jóval igényesebb kidolgozású, első helyett immár hátsókerék-hajtású limuzin bemutatásával nem várnak a jövő nyárra átütemezett olimpiáig. Az év végi premierig hátra lévő időt kihasználva a Toyota tovább tökéletesíti a modell önvezető képességeit, fejlett biztonsági és sofőrsegéd technológiáit. [BANNER type="2"] A Toyota Land Cruiser tradicionális terepjáróként jelenleg a Mirai ellenpólusának tűnhet a gyártó palettáján: a jövőbe mutató Mirai mellett a terepes sokkal inkább klasszikus modell, komoly múlttal. Ez egy kicsit meg fog változni a jövő évi modellváltás során: az új generációs Land Cruiser kényelmesebb és biztonságosabb lesz, ráadásul fennállása óta először hibrid hajtásláncot kap – várhatóan a Lexus LS-ben is alkalmazott, 3,5 literes V6-os benzinmotor köré épülő konfigurációt. Felesleges azonban attól félni, hogy elpuhulna az autó, a hírek szerint megőrzi létravázát (pontosabban az önhordó TNGA padlólemez előnyeit is hasznosító hibrid platformra épül majd), terepalkalmasságát pedig továbbfejlesztett mechanikus és elektronikus rendszerek emelik új szintre. A bevezetés pontos dátumáról még nincs információ.
Jövő év áprilisára várjuk a Toyota Prius GR Sport modellt, amely várhatóan csak plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető, öntöltő hibridként nem. A sportos ökomodell egyike a Covid-19 áldozatainak, fejlesztésével már régen végzett a Toyota, bevezetését azonban elkaszálta a pandémia. Az autó érkezését már 2017-ben előrevetítette a gyár, így tudjuk, hogy változatlan motorteljesítmény mellett látványos optikai változások, áthangolt futómű és merevített karosszéria teszi majd izgalmasabbá az alapvetően racionális járművet. [BANNER type="3"] Az említett változások (azaz áthangolt, megerősített futómű és látványos részletek) várhatók a 2021 decemberére ütemezett Toyota RAV4 GR Sport modellnél. Az azonban nem egyértelmű, hogy itt is csak a frissen színre lépett, 306 lóerős rendszerteljesítményű plug-in hibrid változatból építenek-e sportváltozatot, vagy a teljes modellpalettához elérhető lesz a tuning. A fentiek sportos családi modellek lesznek, a következő két típus viszont zabolátlan utcai sportautónak ígérkezik. Pontosan egy év múlva, 2021 szeptemberében érkezik a Toyota Corolla GRMN, majd egy hónapra rá a Toyota C-HR GRMN – logikus társítás, hiszen a két modell ugyanarra a padlólemezre (GA-C) épül, hajtáslánc-kínálatuk is zömében egyező. A GRMN esetén persze nem az 1,8-as, de még csak nem is a 2,0 literes benzinesen alapuló hibridre kell gondolni. A motort egyenesen a GR Yarisból veszik át, a háromhengeres, 1,6 literes turbómotor nyomatéka összkerékhajtáson keresztül jut az aszfaltra – kérdés, hogy a WRC-homológ GR Yaris kifinomult, variálható nyomatékelosztású rendszerét szerelik-e be, vagy egy egyszerűbb megoldást honosítanak. A hírek szerint nem módosítják érdemben az erőforrást, amely így 272 lóerővel, 390 Nm forgatónyomatékkal száll versenybe. A sort mi más zárhatná, mint a Toyota GR Super Sports, a márka Le Mans-i Hypercar versenyautójának utcai verziója. A félelmetesnek ígérkező szuper-sportautóról egymás után jelennek meg az információk, néhány napja pedig már a Toyota által nyert Le Mans-i 24 órás verseny előtt megcsodálhattuk az autó prototípusát. Ennek ellenére nincs még végleges információ a modell bevezetésének időpontjáról. Eredetileg 2021 januárjában rántották volna le róla a leplet, ez a lehetőség azonban egyre esélytelenebbnek tűnik. A hátsó kerekeit V6-os középmotorral, az elsőket villanymotorral hajtó szuperhibriddel kapcsolatban ezer lóerőt meghaladó csúcsteljesítményről és 800 millió forint körüli vételárról szóló híresztelések keringenek a világhálón. Gyártása ennek ellenére nem a fizetőképes kereslettől függ, hanem attól, hogy a Toyota mikor nevezi be a modellt a hosszú távú világbajnokság (WEC) új királykategóriájába. Onnantól számítva ugyanis két éve van arra, hogy legalább 25 homologizációs példányt legyártson a versenyautóból. [BANNER type="4"]
Várható
Modell Bevezetés várható dátuma
Toyota Mirai (második generáció) 2020. december
Toyota Prius GR Sport 2021. április
Toyota Land Crusier 2021.
Toyota Corolla és C-HR GRMN 2021. szeptember/október
Toyota RAV4 GR Sport 2021. december
Toyota GR Super Sports 2022.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?