A 75 millió forintos Celica, ami mindenképp kéne!
Eladó egy Toyota Celica GT-Four - potom 75 millió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
26 éves, mégis csillagászati áron kínálják a ralitörténelem egyik darabkáját, egy Toyota Celica GT-Four versenyautót.
Egy új Ferrari áráért egy 26 éves Toyota? Van, akinek megéri (kép: Fabrizio Forte - Facebook)
A Celica GT-Four ST 185 a Toyota motorsport-történelmének legsikeresebb autója. 1992 és 1994 között háromszor nyerték meg vele az egyéni és kétszer a konstruktőri világbajnoki címet a rali-világbajnokságban. Az Olaszországban eladásra kínált példány pedig pont az egyik ilyen sikerkovács gépezet. Egészen pontosan az, amelyikkel Sainz megnyerte az 1992-es RAC ralit, ezzel második és egyben utolsó világbajnoki címét. A JT 164STJ500014913 alvázszámú autó a szezon végén visszatért a Toyota Team Europe kölni főhadiszállására, ahol egy raktárban aludta téli álmát, mígnem a Toyota újra elővette, és új futóművet szerelve alá tesztautóként bocsátotta Juha Kankkunen rendelkezésére, hogy megfelelően felkészülhessen az 1994-es Szafari ralira.
A Szafari ralikra benevezett versenyautók jellegzetessége a gallytörő rács (kép: Fabrizio Forte - Facebook)
Ezt követően a Toyota kenyai képviseletéhez került az autó, onnan pedig Paraguayba. Mindkét országban a helyi bajnokság ütőképes szereplőjeként töltötte utolsó aktív éveit, hogy aztán Dél Amerikából a jelenlegi tulajdonosánál kössön ki. Aki szerencsére teljeskörűen restaurálta az autót, ám nem Sainz versenyfestését, hanem a Szafari ralis matricázást kapta.
A spanyol matador, Carlos Sainz pont a Castrol-színeknek köszönhetően vált meg a Toyotától, mivel a csapat új szponzora összeegyeztethetetlen volt saját egyéni támogatói szerződésével – őt ugyanis egy másik olajcég, a Repsol szponzorálta (kép: Fabrizio Forte - Facebook)
Az autót 229 ezer euróért, körülbelül 75 millió forintért kínálja eladásra olaszországi tulajdonosa, de nem csak szimplán a versenygépet tartalmazza az ár. Ezért az összegért ugyanis megkapja az új tulajdonos a komplett eredeti műszaki leírást, a TTE által kiállított technikai, mechanikus és elektronikus kézikönyveket, valamint számos tartalék alkatrészt és kerekeket, továbbá a felújítást részletesen dokumentáló fényképeket is.
Az autó minden milliméterét érintette a restaurálás (kép: Fabrizio Forte - Facebook)