A Honda kiszáll a középkategóriából

Már biztos: nem lesz többé Honda Accord

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az európai Honda Accord nem tudta tartani a lépést német kihívóival, nem lesz belőle következő generáció Európának.


Októberben még mint eshetőség írtunk a Honda Accord gyártásának leállításáról, most meg már gyakorlatilag biztos; nem lesz utódja. Persze a név nem tűnik el, mert az Accord az európaitól eltérő karosszériával és technikai megoldásokkal évről évre az észak-amerikai piac egyik legkelendőbb modellje. A nálunk ismert középkategóriás Honda a 2008-óta készülő és 2011-ben felfrissített nyolcadik generációjával 2015 nyarán búcsúzik Európától, a Honda rajongók sajnálatára utód nélkül.
Hirdetés

Az Accord 1976 óta készül, az európai és az amerikai széria a kilencvenes évektől vált markánsan ketté, de előbbi folyamatosan vesztett piaci részesedéséből. Ellenfelei a Ford Mondeo és a Volkswagen Passat méretben és szolgálatatásokban lehagyták, ugyanakkor a németek is harcolnak a prémium ellenfelekkel, mint az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes-Benz C-osztálya. A Honda a javulást és a kieső számok pótlását a crossover modelljeitől reméli, mint a hamarosan bemutatkozó HR-V és a nemrég felfrissült CR-V.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Talán. Sokkal valószínűbb, hogy Európában egyszerűen más autókat akarnak venni az emberek. Azok fogynak, amilyeneket akarnak s nem véletlen, hogy akinek ez a piac számít, az ide fejleszt autókat.
    Kutyahúst sem eszünk, pedig van a Világnak egy nagyon sűrűn lakott része, ahol megeszik. Itt mások az igények. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Nem figyelsz! Emberünk nem ezt írta, hanem azt, hogy “tovább használják őket”. Gondolom remekül beszélsz németül, így nem kell lefordítani neked, hogy amit idéztél, az nem az.
    Olyat keresgélj, tényleg érdekel.
    Kösz.

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Accord azért nem lesz, mert Európa sajnos nem tudja megfizetni a túl erős jen miatt, vagy fordítva, a japánok nem tudják eléggé olcsón gyártani. Az amerikai Acura testvérmodell bármelyik némettel felveszi a versenyt, mint ahogy megteszi azt a világ szerencsésebb felén. Csupán annyi történik, hogy nem vagyunk célcsoportja a Hondának. A mostani Accord egyébként jó autó, aki mást mond általában még nem ült – elöl – Accordban. Mert hátul tényleg kicsi, kisebb talán mint a Civic. De egy Acura TLX nem lehet akkora, hogy ne vegyék meg a nagyobbakat; amerikában ez egy belépőmodell a near luxuary kategóriában.
    Zoldnek meg annyit, hogy pont ugyanabban a kategóriában van az Infiniti és az Accura, de új Acurát szerintem te csak képen kis felbontásban láttál. Egyébként több Acurát adnak el, mint Infinitit.
    http://blog.thomsonreuters.com/wp-content/uploads/2015/01/luxury-auto.jpg

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Tessék:
    Auto Bild Qualitätsreport 2014

    Toyota
    Mazda
    Volvo
    Honda
    Kia
    Hyundai
    Mercedes
    Audi
    BMW
    Skoda
    Nissan
    Seat
    Renault
    Opel
    Volkswagen
    Dacia
    Ford
    Citroen
    Peugeot
    Fiat

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    elég megnézni a kintről behozott statisztikákat, a japán kocsikat sokkal tovább használják nyugaton is , mint az eu-sokat, és még így is többért vállnak meg tőlük, mint egy ugyan olyan évjáratú “fejlesztett” és “jobban felszerelt” európai mofdelltől …
    a tendencia az az eu-ban, hogy már akkorára nőttek méretben az alsó és alsóközepes kocsik , hogy nincsen értelme a középkategóriának, mert akinek az kell, az már a prémiumot veszi abból a méretből …

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Ezek tömegmodellek, top10-es listán, néha dobogós helyen. Gyakran céges juttatásként de attól még ez az autód. A láncba kötött extrák logikailag is indokoltak, tapasztalataim szerint egyébként a németek is inkább csomagokat állítanak össze (persze mindhárom máshogy).

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Európában 25-35ezer euróért? Nem hinném, annál sokkal többért hozzák ki. Egy német simán telerakja egy csomó extrával ott ez nem tétel. Hamar összejön ám annyi. Egy csomó extránál van olyan, ha ezt megrendeled, akkor választani kell hozzá még 5 dolgot. Ezek nem véletlen vannak így csinálva, mert ott ez is belefér. Ez csak itthon fura esetleg, hogy rendelsz egy extrát és muszáj még választani pár dolgot hozzá. Érdekes, hogy már 3. vagy lehet már a 4. éve is még a német listákon is japán autók vannak a top 3 ban. Ők is elismerik, hogy a japán autók sokkal megbízhatóbbak. Hány olyan cikk jelent meg, hogy a németek is a japán autókkal a legelégedettebbek. Persze a Lexus se hibátlan olyan autó nem nagyon van csak sok embernek szerintem nem mindegy, hogy hányszor fizeti ki azt a fél millát..

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Európóban az A4es- 3er stb nem 15 milláért fogy hanem 25-35e euróért. Ezek népautók (itt_ott megalkuvásokkal), és ez látszik is az eladásokban, az opel insignából ötöde sem fogy, az évi 100-es aledást is ünneplik…

    Ha megnézed, az ISnek is voltak ám dolgai (pedig ott semmi európai összeszerelés), nem sok de a fél milla mindig kell ha nem csak köszönni szeretnél a szerelőnek.

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Igen, mert itt sokan megveszik pl az Audit milyen jó prémium stb. Azt viszont már nem nézik, hogy megveszed 15 milláért 2-3 év múlva a felét se éri:) Valakinek biztos megéri nem tudom. Jó itthon sokan használtat vesznek, de abba meg elromlik valami fél milliónál kezdődik és garantálom, hogy többször kell hozzányúlni, mint egy japánhoz. Jó autó az Audi is nem azt mondom csak oda tényleg kell sok pénz. Jah és általában azok veszik használtan akiknek pont annyi van, hogy megvegye aztán tankol egy ezresért. Amikor meg valami elromlik, akkor meg les mint a vett malac 😀

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    A típus mindig túlárazott volt Európában . Használtan is nagyon tartja az árát .Hiába egy tökéletes konstrukció,műszakilag kiemelkedő , nem vette a nép a válság előtt se , és után se . Járt így más márka is .

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Mivel a családban is volt már, magam is H-val járok, többször nekifutottam, hogy jól megnézem, akár meg is veszem, de az jött le a szalon “hangulatból” vagy a konkrét mondatokból, hogy az Accord leginkább csak reprezentálásra jó, kicsi bent a hely, stb., de más modellek akár jók is lehetnek nekem. Így persze, nekem sem kell, nem akarok reprezentálni, sem kis helyet, hanem egy jó autó kell… Mást modellt sem vettem azóta sem. Így nyilván ‘megcsappant’ az eladásszám, legalábbis eggyel biztosan! 🙂

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Én azért nem féltem a Hondát a 4. legnagyobb és legértékesebb autógyár. Az F1 be is most fog visszatérni + kihozták az új NSX-et ami úgy megy, mint egy 458-as Ferrari csak fele annyiért. Szóval szerintem fel fog lendülni rendesen.

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Érdekes, ez az Audi eladásait sosem zavarta. Egyébbként az Alfa is eladott közel 100.000 159/brerát a csúcson, csak nem lett volna szabad hagyni a fejlesztések leálíltását.

    Az EU Accord költségeit relativizálja hogy Árulták odaát (prémium) Acuraként. Tényleg kiváncsi leszek hogy mihez kezd most az Acura, gonodlom egy ideig kihúzzák a Civic alapó ILX-szel és a US Accord alapú TLX-szel, de nekem ez a paletta nagyon foghíjasnak hat, és mellesleg a legkevesbé sem minőségi. Nem egy Lexus vagy Infiniti kategória, és ennek semmi köze az RWD-hez…

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Mitsubishi sorsára fog jutni ez a márka is lesz majd jobb esetben 2-3 modell amíg ezek is el nem fogynak. Nagyobb garancia időszakkal sikeresebb lehetett volna mai világban 3 év vagy 100.000 km viccesen kevés . Én 2006 ban gondolkodtam egy diesel Accordban 2 kereskedésben is voltam az egyikben odajött egy szájszagú ” rohadó fogú ” értékesítő aki közölte nincs bemutató kocsi Accordban így nem tudom kipróbálni ” örültem is neki nem szívesen lettem volna az autóban összezárva vele próba út során ” .Másik kereskedésben meg akkora arca volt az értékesítőnek hogy inkább eljöttem hab a tortán mikor közölte hogy nem adnak kedvezményt cserébe beszerelnek egy Garmin navit a kocsiba ami szerintük 600.000 ért ugyan azt a szart meg lehetett venni akkoriban 80.000ért ráadásul kifúrták a műszerfalat a felfogatási pontok miatt. Valahogy nem örültem a navinak és számomra nem volt értéke mivel I-go-t használok … Arra szerettem volna rávilágítani , ha mondjuk a gagyi cuccok helyett inkább árengedményt adtak volna lehet hogy Hondába ülök akkoriban …

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Nem véletlen az, hogy az Alfa egy hátsókerekes modellt akar ebbe a kategóriában. Ez pont az a méret ahol számít a dinamika és az emóció és valljuk be őszintén ezen buktak el… még a type-r accordba legalább volt kakaó és érzés (a hajtás ugyan szar öcsémnek az van) addig az újabbakból már ezt is kiölték… semmi, miért venné bárki is? Pláne ha vehetsz egy rendes hátul hajtó 3as bömöst ami akkorát ad egy szerpentinen, hogy a füleden folyik ki az adrenalin… (nekem meg az van)… szóval okos döntés ez, flottába meg ott az opel és a ford oda se ezt vették, így tényleg nem megy… ennyi a történet vége… ennyi és kész

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Na igen, az európai piacon vagy fejlesztesz vagy meghalsz. amúgy kiderült már mi lesz az Acura testvérmodellel? Eléggé megvékonyodik az Acura palettája is így…

    Amúgy szerintem a Ford sokkal súlyosabb problémával néz szembe, ha kifut ez az új modellnek nevezett facelift, érdemes-e új platformot fejleszteni vagy inkább kivonulnak a nagy családi autó szegmensből.

  • 2017.10.28. at 22:07
    Permalink

    Pedig jó autó! A Hondát választották a világ legmegbízhatóbb márkájának. Amerikában a három legnépszerűbb szedán közül kettő Honda volt: az Accord és a Civic. Itt Európában persze sokkal jobban kedvelik a német triumvirátus modelljeit ez van 🙂

Vélemény, hozzászólás?