A Lexus is elkészítheti saját GR 86-osát

Újabb csillag tűnt fel a kis sportautók újraéledésének reményteli égboltján, hála a Lexusnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gyanúsan lexusos arccal fotóztak egy Toyota GR 86 tesztautót, már többen is pletykálják, hogy meg is fog valósulni, és a japán prémiummárka harmadik kupéja lesz.

Hatalmas megkönnyebbülés volt látni, hogy a Toyota GT 86 és a Subaru BRZ megértek egy következő generációt - legalábbis azoknak, akik rajonganak az egyszerű, méretéből adódóan könnyen, gokartosan kezelhető sportautókért. Még ha a Subaru kupéját már nem is forgalmazzák nálunk, és új generációjával a GT 86-ost is átnevezték GR 86-ra, jó látni, hogy a '80-as és '90-es évek japán sportautókultúrája még a mai napig is fellelhető nyomokban az újautó-piacon. Sőt, a jelek szerint tovább bővülhet a szegmens a Lexus részéről. Bár hazai árszínvonalon még a GR 86 sem feltétlenül olcsó, a kétajtós kupék mezőnyében bizony ez az egyik legolcsóbb sportautó - jó lett volna, ha tud még lejjebb menni az árcédula, de végülis a prémium irányba való terjeszkedésnek is örülhetünk.
Hirdetés
A képeken egy GR 86-ost láthatunk tesztelés közben, de az orrán felfedezhetjük a tipikus Lexus ismertetőjegyeket, például a hatalmas, homokóra-szerű hűtőrácsot. Sajnos a kémfotók elég rossz minőségűek, tehát egyelőre semmi biztosat nem állíthatunk, de igencsak furcsa lenne, ha csak poénból tesztelnének egy GR 86-ost egy Lexus-szerű frontrésszel. Ugyan a Lexus legnépszerűbb modelljei között a SUV-ok vannak, elférne a kínálatban egy harmadik sportautó is az RC és az LC alá pozicionálva, akár a tömegmodellek sikeréből finanszírozva. A Spyder7.com weboldalon szakmabeliek pletykálják, hogy meg fog valósulni a kis Lexus, ami akár az UC (urban coupé) nevet is kaphatná. Hogy mennyire térne el a GR 86-tól stílusban és meghajtásban, az egyelőre rejtély, de alapos megkülönböztető jegyekre lenne szükség, elvégre a GR 86 másik embléma alatt való árusítása önmagában nem túl ígéretes (lásd BRZ). A GR 86 2,4 literes boxermotorja finom járásával és kiegyensúlyozott működésével jó alapot szolgálhatna a Lexusnál is, akik akár bedobhatnák saját hibrid szakértelmüket egy még nagyobb teljesítmény kisajtolása érdekében - feltéve ha a többletsúly nem megy az élvezetes irányíthatóság rovására. Sőt, a Lexusnál tudnak ám izmos verziókat is csinálni, mint ahogy a középkategóriás RC kupéjuk is kapott F csúcsváltozatot. Ha ez megvalósulna mondjuk egy 300-400 lóerő közötti teljesítménnyel és a Lexus minőségével, azzal viszont már alaposan a Porsche 718 felségterületére merészkednének.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?