A Toyota és a Lexus első embere üvegpoharakat pakolt egymásra

30 év után újraforgatta ikonikus reklámfilmjét a Lexus, ezúttal a cég elnökével

Tavaly volt 30 éve, hogy debütált a Lexus, első autójuk, az LS rögtön a luxusautók körébe vitte, sok más mellett egy ikonikus reklámfilmmel.

Tavaly méltó módon beszámoltunk a Lexus 30 évvel ezelőtti debütálásáról és ikonikus reklámfilmjéről, amiben az első LS gépháztetejére állított pezsgőspoharakkal illusztrálták V8-asának rezzenéstelen járását. A filmben a fékpadra állított autó úgy gyorsított végsebességéig, hogy közben a motorházfedélre épített, csordultig töltött pohárgúlából egy csepp pezsgő sem ömlött ki - legalábbis a film szerint. A szpot annak idején minden létező szakmai díjat megnyert, és a figyelem középpontjába helyezte a márkát. A Lexus képviselőit televíziós műsorokba hívták meg, hogy élő adásban ismételjék meg a mutatványt, a versenytársak pedig még hosszú éveken át utaltak vissza erre a jelenetre.
Hirdetés

Hirdetés
A harmincadik születésnapját még mindig ünneplő márka nemrégiben újraforgatta a reklámtörténeti jelentőségű filmet – két fontos különbséggel. Az egyik természetesen az autó: az 1989-es LS400 helyett egy 2020-as modellévű LS500 kapta a főszerepet. A másik pedig, hogy

ezúttal nem egy test nélküli kéz halmozta piramisba a pezsgős poharakat, hanem maga Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke.

A 63 éves szakemberről eddig is tudtuk, hogy képzett autóversenyző és felvilágosult vezető, aki egyszerre tartja fontosnak az autóvezetés élményét, a környezet védelmét és az utánunk következő generációk felkarolását, arra azonban csak a most bemutatott filmből derült fény, hogy remek színész is, akinek a humora is remek.
Hirdetés
Az autógyárat alapító Kiichiro Toyoda unokája, a világszerte több mint 370 ezer embert foglalkoztató cégcsoport első számú embere a filmen gyermeki lelkesedéssel lát hozzá a feladathoz. Nem szégyell hibázni, azt a frappáns megoldást pedig, amellyel felülemelkedik eredendően kis termetén, akár párhuzamba is állíthatjuk azzal a fáradhatatlan találékonysággal és páratlan tudással, amivel a Lexus a semmiből a prémium autópiac mértékadó márkájává nőtt. A lényeg persze itt is ugyanaz: a fékpadra emelt luxuslimuzin teljesen rezgésmentesen éri el végsebességét, és miközben a háttérben szóról szóra ugyanaz az ünnepélyes szöveg kíséri az eseményeket, mint harminc éve, Toyoda-szan diadalmasan kiált fel: „It still works!”, azaz „Még mindig működik!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?