Akkorát bukik a Ford a villany F-150-esen, hogy még idén leállhat a gyártása

Az USA legkelendőbb villany-pickupja nem eléggé slágertermék, hogy megélje a jövő évet

A Ford állítólag fontolgatja az F-150 Lightning gyártásának leállítását a gyenge eladási adatok és a növekvő elektromos járműves veszteségek miatt.

Múlt hónapban a Ford bejelentette, hogy határozatlan időre felfüggeszti az F-150 Lightning modellek gyártását és az ezen dolgozó munkásokat átirányították Dearbornba, hogy ott a harmadik műszakban szerelják össze a benzines platósokat. Ez a lépés egyébként pont azután történt, hogy egy beszállítónál keletkező tűz is akadályozta a termelést, ám a Fordnál nem titkolták, hogy a márka számára jövedelmezőbb, benzines modellek gyártására újfent nagyobb hangsúly kerüljön.  Annak ellenére, hogy az F-150 Lightning lényegében az USA legkelendőbb villany-platósa. Ugyanakkor ez csak játék a szavakkal, főleg ha megnézzük a számokat: a vállalat a harmadik negyedévben  10 005 darab Lightningot szállított ki, amit az év eddigi eladásaihoz csapva 23 034 darabos eredményt kapunk.. Ez 1%-os javulást jelent az előző évhez képest, de még így is ez a Ford egyik legrosszabbul fogyó modellje. A Wall Street Journal értesülései szerint ezeket a számokat ismerve, a Ford vezetőségében állítólag előrehaladott tárgyalások folynak a modell gyártásának megszüntetéséről. Persze a versenytársak sincsenek jobb helyzetben. A RAM nemrég döntött a tisztán elektromos hajtású 1500 REV modell gyártásának leállításáról, és a GM is hasonlót fontolgat. A vállalat kínálatában 3 villany-platós szerepel, a Chevrolet Silverado EV, a GMC Sierra EV és a GMC Hummer EV Pickup. A harmadik negyedév végéig a Chevrolet csak 9379 darab Silverado EV-t adott el, a  Sierra EV-ből 6147 darab fogyott, míg a GMC Hummer pickup és SUV modellekből összesen 13 233 darabot vittek haza az ügyfelek. Baljós előjel, hogy a GM megszüntette a kis villanyfurgon, a BrightDrop gyártását is, mert 9 hónap alatt csupán 3976 darabot adtak el. Habár a GM szóvivője a WSJ kérdésére úgy nyilatkozott, hogy jelenleg nincs tervben a termékpaletta vagy az általános irányvonal megváltoztatása. Elárulta még azt is, hogy a vállalat  előrelépéseket tett az  elektromos pickupok gyártásával kapcsolatos költségek csökkentése terén. Viszont a Ford állítólag 13 milliárd dollárt vesztett 2023 óta a villanykalandon, márpedig, ha a GM is hasonló cipőben jár, akkor senkit nem fog meglepetésként érni, ha mégis búcsút intenek a villany-platósaiknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre