Amerika még mindig a hatalmas tankokat szereti

Kedvenc autók az USA-ban, 2012-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kiderült, hogy tavaly mely modellek voltak a most még piacvezető Egyesült Államok kedvencei - nagy ország, nagy autók.


Az Amerikai Egyesült Államok most még piacvezető nagyhatalom - autóeladásban is. Válság ide, válság oda, az USA-ban tavaly közel 14,5 millió személyautót (és kishaszonjárművet) értékesítettek, ami komoly 13 százalékos növekedés a 2011-eshez képest, és 2007 óta a legjobb eredménynek számít. A Kicking Tires blog adatai szerint a következő modellek voltak a legnépszerűbbek (darabszámmal és a tavalyelőttihez viszonyított százalékos változással):
  1. Ford F-sorozat - 646 316 db, +10,3%
  2. Chevrolet Silverado - 418 312 db, +0,8%
  3. Toyota Camry - 404 886 db, +31,2%
  4. Honda Accord - 331 872 db, +40,8%
  5. Honda Civic - 317 909 db, +43,7%
  6. Nissan Altima - 302 934 db, +12,6%
  7. Ram pickupok - 293 363 db, +19,9%
  8. Toyota Corolla/Matrix - 290 947 db, +21,1%
  9. Honda CR-V - 281 652 db, +29,0%
  10. Ford Escape - 261 008 db, +2,6%



A Top10-es lista első három helyén nem történt helycsere, s az is látszik, hogy az USA-ban még mindig felettébb kedvelik a japán szedánokat, de a giga pickup az igazán menő, az F-Ford és a Silverado. Különben a prémiumszegmensben a tengerentúlon BMW, Mercedes, Audi a sorrend - kerekítve 281, 274 és 139 ezer db eladott autó nyomán. A Volkswagen pedig 2012-ben már nem kevesebb mint 90 ezer dízelmotoros személygépkocsit tudott eladni az ezzel együtt persze továbbra is benzinfüggő amerikaiaknak. Ez 55 százalékos növekedés, ami azért nem semmi.
A hibrid/elektromos autó kategóriában a Chevrolet nyerte a 2012-es évet 23 462 eladott Volttal (ez triplázás 2011-hez képest, azonban így sem motiválja a kereskedőket), tisztán elektromosként a Leaf bezzeg nemhogy nem érte el a Nissan céljaként kitűzött 20 ezret, de csupán 145 darabbal volt kelendőbb, mint egy évvel korábban, s 10 ezer alatt rekedt. A hibrideknél a Toyotától elképesztő 75 százalékos többlettel 236 ezer Priust vettek a fogyasztók.
Hirdetés
Az izomautók örökzöld különmeccsét a Camaro nyerte a Mustanggal szemben, ha csekély különbséggel is (84 391 vs 82 995), a gyártóknál a GM-é volt az év 2,59 millióval a Ford (2,24 M) és a Toyota (1,66 M) előtt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    A merci diesotto-ja itt található:
    http://www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/Mercedes_world/Mercedes-Benz_design_kiallitas_az_alkotas_muveszete/Mercedes-Benz_design_kiallitas_a_jovo_autoi/Mercedes-Benz_design_kiallitas_az_alkotas_muveszete_F700.html
    A technológia leírásával kapcsolatban ezt találtam mint érdekes cikket:
    http://www.felsofokon.hu/turnar-peter-blogja/2011/02/21/kicsit-diesel-kicsit-otto-diesotto

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Nerm a témához tartozik ugyan. De eszembe jutott hogy pár éve a mercedes előellt a diesotto motorral illetve a gm a hcci motorral. Ezekkel tudja valaki,hogy mi lett?

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Persze, megértem álláspontodat, de nem vagyunk egyformák. Nekem ebből a tömény ostobaságból amit itt s3000 művel egy idő után nagyon elegem lesz. Nem csak akkor, amikor velem teszi.
    Régóta nem veszem már komolyan, de akkor is [b]katasztrófa ami kialakul az ő “tevékenységének” köszönhetően. Ahol ő ott van, ott nem lehet egyetlen, a cikk témájához kapcsolódó véleményt sem megírni anélkül, hogy eszement személyeskedésnek, mocskolódásnak, provokációnak ki ne tegye magát az illető. Nem lehet egy normális vitát lefolytatni, mert szétcsesz mindent, teljesen más irányba terelve az egészet.
    Ilyen körülmények között nincs is értelme egyetlen cikkhez érdemben még hozzászólni sem.[/b]

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    ” Kár rá akár egyetlen szót is pazarolni.” csak részben értek veled egyet. Mert ha tudatosan hergeled mint most és -egy perverc állatkísérlet- akkor nagyon jól lehet rajta szórakozni -bár tudom hogy ez így nem etikus-!

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Gondolom olvastad más cikkeknél, milyen szépen kirajzolta a fiú a kórképét, de hát tudatában sincs ennek szegény. Kár rá akár egyetlen szót is pazarolni.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    [i]“Szerdán délben hármasban autóztunk haza (lányommal, unokámmal)…”[/i]

    Persze persze, a billentyűzet sok mindent elbír, az ilyen mesetörténeteket is, te nagy hazudozó. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    [i]“kw3v865
    “az USA boldogabbik része olyan világ, amit egy átlag magyar fel sem tud fogni.”
    Én valahogy nem vágyok erre a “boldogságra”. Elmebeteg egy társadalom ez, összességében semmivel sem jobb mint a magyar (bár sok a különbség). Nincs olyan hónap, amikor nem mészárolnak néhány tucat ártatlan embert random módon, csak úgy egyszerű átlagemberek. Egyszeráen nem érezném jól megamat ott, ahol szinte bárki legaálisan fegyverhez juthat. Paranoiás idióták.

    kutty89
    Summa summarum en nem élnék amerikában számomra visszataszitó népség.”[/i]

    Szerdán délben hármasban autóztunk haza (lányommal, unokámmal). 4 egyirányú sáv, plusz 2 balra kanyarodó. Besorolunk az egyik balra kanyarodóba a lámpától 5-ödiknek. Közben arra leszek figyelmes, az előttünk lévő vadi új Cadillac ATS, (ugyanolyan bordó metál színű, mint itt a másik cikkben látható) hátulja mintegy 25-30 centit megemelkedik. Belement az előtte lévő Lexus-ba. A “sértett” Lexus vezetője (70 év körüli férfi) kissé felháborodott ábrázattal kiszáll, és megy oda a Cadillac-eshez. Mire a bal első ajtójához ér, addigra annak vezetője is megkezdte a kiszállást, olyan 80 körüli öreg. Együtt odamennek a két autó közé, az ütközési ponthoz, majd nem több mint 3 szó váltása után barátságos kézfogás, és halvány mosollyal mindketten visszaülnek autójukba, lámpa zöldre vált, mindenki megy tovább a maga útján.
    Mikor fogtok ti ilyet látni Magyarországon egy [b]baki[/b] után?????

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Ahogy végigolvasom a kommenteket, a legnagyobb probléma sokak szerint a mérettel van. Minek ekkora? Drága, felesleges, értelmetlen, sokat fogyaszt.
    Különbözőek vagyunk, ki ezt szereti, ki azt, kinek ez tetszik, kinek az.
    Ha az állam fel akarna építeni egy 100ezres focipályát, véleményem szerint bődületes baromság és felesleges lenne, mert egyrészt nem szeretem a focit, ki sem használnák, mert pár száz vagy ezer főnél többen ritkán mennek meccsre, valamint azt a pár milliárdot értelmesebb dologra, vagy sok kisebb pályára is el lehetne költeni.
    De van a másik oldal, aki biztos minden meccsen kint van, és nem érdekli mennyibe kerülne felépíteni, mennyi energiát emészt fel havonta. Ő örömmel venné tudomásul, hogy új csarnok épül és várná a napot, hogy beléphessen a küszöbön.
    Egyre nagyobb és nagyobb repülőkkel sem kellene kísérletezni, mert több ezer litereket fogyaszt óránként és nem is fenyeget, hogy egy A380-ason üljek. Inkább utazhatna mindenki vitorlással….
    Ha mondjuk száz utas van a gépen és az óriás helyett 10-10 fős kisebb gépekkel mennének, jelentős üzemanyagot tudnának megspórolni. És ha már a balesetekről is szó esett, ha egy tíz fős zuhan le jóval kevesebb az emberi áldozat, mintha 100 ember veszne oda… Ettől függetlenül ugyanúgy gyártanak majd egyre nagyobb gépeket.
    Ellenben ott vannak pl. az üzletemberek, akiknek minden pénzt megér, hogy kényelmesen utazzanak A pontból a B pontba.
    Amerikában esetenként két város között több száz mérföld is lehet, van aki naponta ingázik 100-at és nagyon nem mindegy, hogy ezt egy bőrfotelban teszi meg, vagy egy olyan kis járgányban, amiből alig várja, hogy kiszállhasson.
    Van aki erre azt mondja, hogy mindegy milyen, mekkora autó, csak jusson oda és kész. De aki megteheti, az miért ne vehetne magának óriást? Szíve joga, neki az tetszik. Nem néz focit, nem jár repülővel, de imád kényelmesen utazni és szinte kipihenten kiszállni az autóból egy nagyobb túra után.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Én csak szerényen annyit fűznék hozzá, hogy ne bélyegezzünk senkit, hogy miért ezt vagy azt a kocsit választja és vásárolja meg. Mint ahogy a színek közül is kinek ez, kinek az tetszik, avagy kinek a pap, kinek a papné.
    Egy biztos, ha valaki megengedheti magának miért ne vegye meg. Nekem is tetszik a Ferrari, Mercedes, Camaro de tudom, hogy soha nem lesz nekem… Marad az Opel Astra, vagy Skoda Fabia. Addig is aki tudja és teheti vegye a legnagyobb, legdrágább, legsportosabb autókat… Ez nekem nem fáj.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Ne fáraszd magad vele, elmebeteg ezt soha nem fogja megérteni. Tudod egy fészerből nézve a világot az telis-tele van csupa felfoghatatlan jelenséggel. 🙂

    A lista első 2 helyen nem személygépjárművek vannak, hanem kisteherautók, azokba meg nagyon kevés lenne 2 literes motor.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Elnézést, hogy beleszólok az eszmecserébe. A felsorolt példák életszerűek, előfordulnak termmészetesen. De ha figyelembe vesszük egy ekkora autó fenntartását, akkor jobban megéri egy kisebbet használni és ha el kell menni hűtőért, járólapért, v terepasztalt kell szállítani, bérelni egy teherautót. Ez a költség oldal.

    Pick-up-ot soha nem vennék, szinte használhatatlan, gondolok itt navara, mazda b2500 és társai, dobozzal v doboz nélkül igazából mindegy. Navarába nem fér be egy normális létra, sőt két bringa is csak szétszedve, nehogy négy. Volt a rokonságban navara, adták is el mert használhatatlan, sokat evett és még drága is volt. Lett helyette transporter. Hóban és terepakadályok leküzdésén kívül mindet tudja. Amit el tudok képzelni ilyen dögöknél az a vontatás, autómentés. más szempontból nem gazdaságos.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Tisztelt Gery3!
    Nincs itt semmi probléma 🙂
    Szerintem, ha valakinek olyan terepjárója van, ami nem csak egy megemelt nudli, hanem bírja is a terepet és ha gond van, akkor úgy is kapcsolja a kerekek hajtását, hogy az ne akadjon el mondjuk télen hóban felfelé a II. kerületben a Határ utcán (de mondhatnék még száz ilyet) és még mellette pakolható is, mondjuk bődületes csomagtartója van vagy akár platója, az nem felesleges.
    1, Elmegy a család túrázni, bedobják a csomiba a négy bringát és a tatyókat. Még ők is kényelmesen elférnek a vasban.
    2, Bekrepál a hűtő, elszalad, megveszi, betolja hátra és üzemelheti is be a konyhában.
    3, Van egy kaukázusi juhásza vagy moszkvai őrkutyája, esetleg egy dogja, csak beteszi hátra és viheti a dokihoz, nem kell tehertaxit rendelni.
    4, A tegnapi példán felbuzdulva, az Attila úton elakadt a mentő és gyalogosan tolták a hóban. Egy pick up csak elé áll, felakasztja, kihúzza a slamasztikából és már roboghat is tovább.
    5, Tegyük fel elkopik a járólap a lakásban. Elmegy a fószer a boltba, bepakolja azt a 100-200-300nm-nyi padlókövet és már aznap jöhet a burkoló elkezdeni a munkát.
    6, A szomszéd megkéri, tolja fel a platóra és vigye már el a terepasztalát egy kiállításra, mert az Alto-ba nem fér be.
    7, Egy ismerős, rokon, barát autója lerobbant. Hívjon autószállítót 30-40-50 ezerért, vagy felhívja a barátját, aki 4-5 ezerért bérel egy trélert, a kocsi után köti és üzemanyagköltséggel is a feléből megússza. (Egy átlagos tréler 2,5 tonnás, amit személykocsival lehetetlen húzni, de még terepjárók között is van, amelyik nem húzhat ekkora össztömeget. Az egy dolog, hogy a motor képes a vontatásra, de a forgalmiban ott van a maximális vontathatóság. Természetesen ehhez már nem elég a B-s jogsi, hanem E is kell hozzá.)
    És még folytathatnám. A tulajdonos biztosan nem célorientáltan ilyenekért vette az autót, de mint látható igen széles körben használható. Ezért nem mondhatom, hogy felesleges annak a pick-up, aki nem vadász és nem jár rendszeresen erdőben, vagy aki nem kizárólag szállításból él.
    ilyen váratlan helyzetek mindig adódhatnak és mivel ott a nagyvas, szinte bármit meg tud oldani.
    Ezért nem mondanám, hogy felesleges a pick-up megvétele és használata.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Kedves Sztraki
    “Én a cikk és a hozzászólásod miatt a nagy köbcentire tértem ki, nem pedig a terepjárókra.”
    Ezzel az a gond, hogy mind a cikk, mind a hozzászólásom a terepjárókról szól, és nem a simán csak nagyköbcentis autókról. Én terepjárókról beszéltem, a cikk is arról ír. A te autódról beszéltem? Nem. Mi a probléma?
    “ha van egy feleségem, gyermekem akit féltek, szívesebben ültetem bele, mint, hogy vegyek neki egy Smartot.”
    Ezt már egyszer leírtam, de nem baj, lássuk még1x: Nekem nincs smartom. Neked sincs Smartod. Egyikőnk sem akar venni. De attól még van aki vesz, és közlekedik vele. Ő sokkal nagyobb veszélyességgel közlekedik az utakon, mivel törékenyebb autóban ül. Neki nem annyi egy baleset, mint annak, aki terepjáróval lófrál. Ennyi. Nem mondtam egy árva szóval sem, hogy vegyél egyet a feleségednek.
    “BMW X6, Nissan Juke, és hasonló idióta formájú roncsok, amibe egy tv-s dobozt sem tudsz betenni. Ezek tényleg feleslegesek, biztosan nem szállításra és terepezésre használják… na ezek 100%-ba veszélyforrások!”
    Végre kezdjük egymást megérteni. F*sza. Nah: el tudnád nekem magyarázni, hogy pl.: egy Hilux miért nem veszélyforrás és felesleges abban az esetben, ha a gazdája soha a büdös életben nem megy vele terepre, és soha de soha nem fogja teherfuvarozásra használni? Mert szerintem akkor k*rvára felesleges. Erről írtam. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Tisztelt Gery3!
    A véleményeddel nem teljesen értek egyet. Én a cikk és a hozzászólásod miatt a nagy köbcentire tértem ki, nem pedig a terepjárókra. Nekem nem pickup-om van, hanem személykocsim, amiben ugyanúgy 350-es small block van. Alám nem tud beszorulni senki, nem gyűrök magam alá autót.
    Tudom hogy vezettem le már közel egymillió kilométert. És attól jobban félek (vagyis az autó mérete és tömege miatt annyira nem is), hogy egy fittipaldi száll egyszer belém, mint hogy én koccoljak le bárkit is.
    Erős autó, hatalmas autó, jól gyorsul, én mégis szívesebben gurulok benne nagypapa stílusban. Mert féltem! És szerintem az összes klubtársam így van ezzel!
    És ha van egy feleségem, gyermekem akit féltek, szívesebben ültetem bele, mint, hogy vegyek neki egy Smartot.
    Itt elég elterjedt a Navara, Hilux, Patrol… ami ugyanúgy felhasználóbarát, mint egy Silverado, Yukon, F650, Suburban. Ha ebben a kategóriában nézek szét, akkor vannak sokkal feleslegesebb autók. BMW X6, Nissan Juke, és hasonló idióta formájú roncsok, amibe egy tv-s dobozt sem tudsz betenni. Ezek tényleg feleslegesek, biztosan nem szállításra és terepezésre használják… na ezek 100%-ba veszélyforrások! Ők nyugodtan beülhetnek helyette egy Nissan Micra-ba.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Érdekes dolgok ezek. De a downsizing elérte amerikát is. Kevesebb a nagy batár mint pl 10éve. Illetve egyre több dízel autót adnak el ott is . Tavaly már meghaladta hibrid eladások számát.

    Persze h nem mindegy mi kap el. Vegyél tankot. Erről ennyit.

    Az a baj hogy csak fogyasztást nézet ami egy ot autonál pont tökmindegy. Lehet krúzolni egy 1.3cdti corsa val is na deválaszd már a corsat egy 67 es camarohmustang charger v challenger helyett. Ugye h nem megy.

    A pick upoknál egyet értek veled. De az ot nel nem.

    Summa summarum en nem élnék amerikában számomra visszataszitó népség. Amugy meg kövezzetek meg de én szeretem a hazámat és ha csak nem kényszerülök rá nem hagyom el max nyaralni.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Az Amerikaiakat hosszu ido amig az ember megerti ,tobb evbe telt nekem is, eloszor en is hasonloan velekedtem roluk mint a legtobb hozzaszolo, de az ido ahogy telt megvaltozott a velemenyem majd nem mindenrol. Egyedul a kajajukat nem szeretem 30 ev utan se.
    Eltem tobb orszagban a mai napig egy par honapot Europaban toltok minden evben igy van osszehasonlitasi alapom a dolgokrol azt hiszem.
    Hogy miert es mit csinalnak mit hasznalanak az Amerikaiak azt egyszeruen meg lehet fogalmazni , minden uj jo es rossz dolgot szivesen megvesznek rogton mert van ra penzuk . Nem szivesen vesznek kiss foss Suzukit vagy egy Smart-ot-Fiat-ot . Azok akik megveszik alltalaban par kulonc akinek termeszetesen van meg vagy harom nagy batarja a portajan. Ez csak egy ilyen orszag ilyen is marad es nagyon jol erzi magat mindenki.
    Az autok fogyasztasa nem tulsagosan erdekli oket csak amikor a benzin ara eleri buvos $4 szintet, akkor becserelik valami kissebb fogyasztasu szerkezetre, de amikor le megy az ara megint veszik a nagyobb gepeket. Am ugy meglepoen jol fogyasztanak ezek a nagy marha V-8 motorok igaz nem egy Magyar fizeteshez vannak csinalva igy nem kell ezeket a Magyarorszagon eloknek fikazni. Itt az US-ben nekem is hasonlo jarmuveim vannak, de Magyarorszagon egy takarekosabb Diesel autot tartok mert ott feleslegesnek tartanak egy nagy bohom jarmuvet amivel igazan meg a parkolokba sem lehet bealni.
    Ezeket a “Picup” jarmuveket egy haszontalan szarnak tartom en is es azok is.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Kedves Sztraki!
    Egy 2-3t-ás vas ha elkap szemből egy 1,1-1,2t személyautót, azt szépen maga alá gyűri, a sofőr meghal.(persze sebességtől is, hasmagasságtól is függ)
    Az, hogy mi a statisztika, meg mi a veszélyforrás, az 2 külön dolog. Hála a jó égnek nincs olyan sok ezekből a dögökből, ezért nem olyan gyakori a baleset.
    (Elméleti kísérlet: tép a képem felé 1 piros golyó, és 50 fekete. Azonos sebességgel. A piros 50g tömegű, a fekete 1g. Melyik a veszélyesebb? a piros. Melyiknek nagyobb a valószínősége hogy eltalál? a fekete. Úgyhogy nem kell rajta csodálkozni, hogy ritka a baleset egy olyan tárggyal(pl.: amerikai pick up), amiből kevesebb van. De az attól még nem jelenti azt, hogy kevésbé veszélyes. Úgy is fogalmazhatnék: ennyi erővel atomtengeralattjáróval kellene közlekednünk, mert az még sosem ütött el gyereket.)
    “agyontuningolt 1tonnás honda (mert azokban igazán májer a söfőr télen is letekert ablakkal nagykabátban és sapkában, üvöltő zene mellett, a vezetésről meg halvány fingja nincs).”
    Láttam már ilyet, jókat szoktam rajtuk röhögni 🙂 Természetesen a gyorshajtók is veszélyforrásnak minősülnek. Ha már úgy is van egy csomó gyorshajtó, akkor minek kell mégjobban megemelni a veszélyforrások számát azzal, hogy pickup-ot vásárolunk olyan célokra, amire egy mezei autó is elég (pl. bevásárlás, munkába járás, kirándulás stb.). Az, hogyha céleszközként kell, mert terepre kell vele járni rendszeresen, szállításra kell, tehát mint teherautót használja valaki, azt megértem, mert szükséges.
    Amerikai csodákon kívül a nissan mitsubishi stb. gyártók is állítanak elő pick up-okat, a parkolós élményem egy ilyenhez fűződött. Magyarországi vonatkozások szintúgy. Hidd el, sok olyan van aki “családi autónak” veszi meg, és nem annak, amire való.
    “Véleményem szerint, aki csak nagyzolás miatt vesz autót, az BMW-t, Mercit vagy Audit vesz.”
    Véleményem szerint, akik nagyzolni akarnak, olyat vesznek amivel kitűnnek a tömegből, pl.: amerikai pick up-ot, mert attól eredetinek, különbnek érzi magát. Ettől függetlenül mindkettőnk véleményét rohadtul lesz*rja mindenki, és azt vesz, amit akar, ill. amire futja. Se a silverado, se az X6 sofőrjét nem fogja érdekelni hogy ki mit mond, ha érdekelné, nem vette volna meg.
    “Én biztosan nem vennék sem smartot, sem iq-t.”
    Én sem. De ettől még van aki vesz, és neki ugyanúgy joga van a biztonságos közlekedéshez, a testi épségéhez, az életéhez, mint aki 2-3t-ás dögöt hajt.
    “A magas fogyasztás is relatív!”
    Az bizony. A relatív pedig az, hogy mihez képest. Pl.: az opel 10-es fogyasztásához képest pontosan 4-5-l-el több. Krúzingolni 10-es fogyasztásúban is lehet, nem kell hozzá 14-15l-t fogyasztani, úgyhogy ez kimeríti a pazarlás fogalmát. Ráadásul az a 10 l fényhíddal, meg sokat gyorsulva jött ki(legalábbis a hozzászólásod szerint), az a 14-15l meg krúzingolással. Rakjunk rá fényhidat, tapossik ki a szemét, pörgessük azt is 5-6000-en, és nézzük meg a 25l-es fogyasztását. Egyébként a blokk mérete valóban nem tesz sokat, sokkal inkább az hogy mekkora a teljesítmény, és mekkora tömeget kell mozgatni, mekkora gyorsulás mellett stb. stb.

    Sajnos a véleményem továbbra is ugyanaz: nekem rohadtul nem mindegy, hogy egy személyautó, vagy egy terepjáró/pick up kap el szemből.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Igen tisztelt Gery3!
    Már miért lenne veszélyforrás egy 2-3tonnás V8-as vas? Szerintem nézz utána, hogy az utóbbi években hány klasszikus amerikai autó okozott balesetet hazánkban és mondjuk hány agyontuningolt 1tonnás honda (mert azokban igazán májer a söfőr télen is letekert ablakkal nagykabátban és sapkában, üvöltő zene mellett, a vezetésről meg halvány fingja nincs). Véleményem szerint, aki csak nagyzolás miatt vesz autót, az BMW-t, Mercit vagy Audit vesz. Azok az őrültek (én is az vagyok), aki imádja a régi USA hajókat, az nem fog nekiállni randalírozni az úton, nem tol le senkit, nem szlalomozik, és nem kanyarban előz a zárovonalnál. Esetleg a piros lámpánál elégetek 1-2mm gumit, amivel mosolyt csalok a körülöttem levők arcára korosztálytól függetlenül. Az OT-sek is csak beteszik D-be és krúzingolnak, élvezik a napsütést és a kipufogó hangját. Én biztosan nem vennék sem smartot, sem iq-t. A két méteremmel talán beleférnék egy cipőkanál segítségével, de ha egy felelőtlen, hülye, szerencsétlen sofőr jön szemből, akkor ne én húzzam már a rövidebbet. Mert valljuk be, a balesetek 99%-ánál a vétlen marad ott.
    A magas fogyasztás is relatív! A rendőrautós cikkben fényhíddal, sokat gyorsulva 10L/100KM-t remélnek a kis Opeltől, nekem az 5,7 V8 beéri városban 14-15 literrel, az hol sok? 3-4x akkora a blokk, de az nem azt jelenti, hogy 30-40L-t fogyaszt!

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Utána számoltam.A számok bűvölete: Ha már statisztika, akkor legyen érthető:

    Magyarország: 10 millió lakos 53000 új személygépkocsi és 11000 új kishaszonjármű eladás 2012-ben.(összesen:64000)
    Ez a népességre vetítve: 0,64 %.
    Tehát ez azt jelenti, hogy 100 emberből 0,64 ember vesz új járművet itthon egy évben.

    USA: 314 millió lakos, 14,5 millió új személygépkocsi és új kishaszonjármű eladás 2012-ben.
    Ez a népességre vetítve: 4,62 %.
    Ez azt takarja, hogy 100 emberből 4,6 ember vesz új autót egy évben.

    A két ország népességének függvényében nézve, az új autó eladások aránya [b]Magyarország:USA ( 1 : 7,21)[/b]

    Így már annyira nem is olyan rossz az arány 🙂
    Effektíve (népességre vetítve), tehát amíg itthon eladnak 1 autót, addig az USA-ban 7,2 autót vesznek.
    That’all. Kérdés van? 🙂

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Szerintem megérte a csere…

    s3.000 gyakran átnevezi magát…

    jenci legalább rövideket ír és gyakran kitörlik, ami üdvözitő !!!

    Soha Soha nem viszlát s3.000, nyomjad inkább jencike (ben) !!!

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Amerikában egymás kölcsönös tisztelete? Van pár ismerősöm aki kint él, ilyet még egyiktől sem hallottam. Bár ők indianapolisban laknak, lehet csak ott barmok az emberek. Bár kétlem

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Mögértöm az amerikai gazdákat hogy a sevrolé szilverádót választyák annak a hátsó ülésire fér ám a krumpli! Ha nem vona ilyen nehéz hozá jutni én is elgondolkoznák hogy lecserélem a ladát.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Még annyit, ami ugyanolyan szembetűnő különbség mint a pazarlás, és ami benne van a levegőben: Ott az emberi kapcsolatok gerince az egymás kölcsönös tisztelete, megbecsülése, még nálunk egymás kölcsönös becsmérlése a meghatározó.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    A 3 literes motor még nem is olyan nagy, a silveradót még 8.1-es big block-al is árulták. Itt olyan 4l körül ill. attól felfele számolj (most asszem a 6.2-es a legnagyobb, de nem néztem utána, ill. nem tudom melyiket viszik a legjobban).
    Egyébként igen, full felesleg, pláne akkor ha még ott is úgy használják mint általában nálunk: 1 pickup-ba csak 1 ember fér :). És akkor még csak a pazarlásról esett szó, arról nem, hogy az ilyen 2t és feletti dögök mellé gyártanak 1t-nál kisebbeket, mint pl a smart vagy toyota IQ, élmény lehet egy frontális ütközés. Így is van már elég tehergépjármű, amik kellenek is, de miért olyan fontos még gyarapítani is feleslegesen az ilyen jellegű veszélyforrást?

    Az USA-ban nem tudom mi a trend, de itthon nekem az külön tetszik, amikor a paraszt megveszi, (me’ má’ mé’ ne, há’ ha egyszer ez a legnagyobb), aztán meg töketlenkedik vele a tesco parkolóban, mert vezetni nem tud, végül úgy áll be, hogy 4 mozgáskorlátozott helyet foglal (mert az full üres, és csak oda sikerül neki).

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Az hogy magyar – európai szemmel nézve pazarló, ahhoz kétség nem fér.
    Ami egy magyarnak először feltűnik, az éppen a mértéktelen pazarlás.
    Más világ, más értékrendekkel, más normákkal.
    Voltál ott, éltél ott, ismered az ott uralkodó általános légkört, emberi viszonyokat, hogy ilyen véleményt formálsz? Gondolom csak a Magyarországra eljutó híradásokból alkotsz véleményt.
    Hülyék mindenhol vannak. gyilkosságokhoz nem feltétlenül szükséges lőfegyver. Persze ahol többen vannak, ott a hülye is több.

    Ne gondold azt, hogy az ott forgalmazott nagy hengerűrtartalmú autók olyan nagy üzemanyag zabálók! Ami ott van, az egy másik irányzat, mint Európában. Lásd az új Fiat Punto tesztet 900-as motorral, és 2 hengerrel, turbóval. Keveset fogyaszt? Nem. Annyival én is elmegyek itt Honda CR-V
    vel. SUV, 200 lóval.
    A boldogabbik szót átvitt értelemben használtam. Ott egyébként egy átlag “nigger” is könnyedén megteszi azt, pl szórakozás, “világkörüli” út stb. egy évben akár 5-ször is, amit Mo-on egy jómódú vállalkozó legfeljebb egyszer enged meg magának egy évben.
    Nekünk magyaroknak halvány fogalmunk sincs arról mennyire át vagyunk verve, mennyire ki van b@szva velünk…

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    vidi500!

    “az USA boldogabbik része olyan világ, amit egy átlag magyar fel sem tud fogni.”
    Én valahogy nem vágyok erre a “boldogságra”. Elmebeteg egy társadalom ez, összességében semmivel sem jobb mint a magyar (bár sok a különbség). Nincs olyan hónap, amikor nem mészárolnak néhány tucat ártatlan embert random módon, csak úgy egyszerű átlagemberek. Egyszeráen nem érezném jól megamat ott, ahol szinte bárki legaálisan fegyverhez juthat. Paranoiás idióták.

    Egyébként szerintem nem lehet érvet felhozni az én, és kutty89 kijelentése ellen, mely szerint az amcsik pazarlóak (legalább is a túlnyomó többség). Elég összhasonlítnai az ökológiai lábnyomukat mondjuk a svédekével (utóbbiak is igen gazdagok). Na meg a 3 literes motoroknak semmi értelmük sincs. Ez egyszerűen pazarlás, bárhogy is nézzük. Ennek semmi közte a “boldogsághoz”. Ez egy baromság.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    kutty89!
    Igen, aki szállításra használja, annak talán szükséges a nagyobb tömegű autó (pl. dobozos kisteherautók). Ezért is írtam, hogy csak személyautó kategóriában nincs létjogosultsága. De pl. a SUV-ok nem jók semmire igazán.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    [b]“az amerikai nép nem az ésszerűségéről hires,”[/b]
    Ez csak magyar szemmel tűnik így. Az egy totálisan más világ. Családom minden egyes tagja amerikai állampolgár. Most is onnan írogatok.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    [b]“Ezek a pazarlás jelképei. Keményen meg kellene őket adóztatni, ahogy az összes 1,5 tonnánál nehezebb személyautót is!”
    [/b]
    Erről a mondatról annyit nagyon röviden: az USA boldogabbik része olyan világ, amit egy átlag magyar fel sem tud fogni… Ez az idézőjeles mondatod ott “Isten káromlásaként” hangzana…:-)))

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Vannak hibridek, a látott autópark teljességét alapul véve
    (USA legdélebbi része, tengerpart, amerikai milliomosok téli rezidenciája, most is + 28-30 C foknak megfelelő hőmérséklet, viselet rövidnadrág, póló, stb. szezon van, itt vannak a “SNOWBIRD”-ök, 4-8-10 sávos utak, tömve autókkal)
    nem sokkal magasabb arányban láthatóak ebben a kavalkádban jelenleg még, mint kishazánkban.
    Tehát mint írtam, olyan felhozatal mellett, (8-10 sávos utak tömve autóval) 1 óra alatt ebben az autóáradatban látsz 3-4 db-ot!!!! Jómódúakról van szó, azonkívül az USA-ban egy autó annyi, mint Mo-on egy kerékpár.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Ne nekem mondd. Én már eddig is mondtam hogy az amerikai nép nem az ésszerűségéről hires, csak s3000 jól lehurrogott érte, mert állítólag ő ott él, hozzáteszem oda is való de ez most nem tartozik ide.

    A prius eladási számai szépek ugyan, de igazán akkor lenne szép ha nem lenne minden ilyen háztartásban a prius mellett egy van egy ilyen batár is álltalában.

    Nem értek egyett hogy nem szabadna létjogosultságának lennie, csak nem ilyen mértékben. Aki szállít vele vagy más miatt van rá szügsége stb azzal nincs gond csak a legtöbben azért veszik mert nagy és tenkitélyt parancsol és jól lehet benne vagizni.

  • 2017.10.30. at 09:07
    Permalink

    Azért a Prius 236 ezres darabszáma nem rossz, majdnem befért a top10-be. Az viszont szánalmas, hogy ezeket nagy batárt szarokat veszik. 2 literesnél nagyobb motorral rendelkező autóknak nem szabadna hogy legyen létjogosultságuk a személyautó kategóriában. Ezek a pazarlás jelképei. Keményen meg kellene őket adóztatni, ahogy az összes 1,5 tonnánál nehezebb személyautót is!

Vélemény, hozzászólás?