Arculatváltással jön a harmadik SEAT Leon

SEAT Leon új logóval, új dizájnnal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Leon formája gyökeresen eltér elődjétől, kisebb, mégis mind utas- mind csomagtér szintjén sokkal tágasabb lett.


Használati értékét kevéssé befolyásolja, de a harmadik generációs Leonon debütál a SEAT új jelvénye. Ami ennél nagyobb érdeklődésre tarthat számot, azok a számok. 4,26 méteres hosszával az autó 5 centiméterrel lett rövidebb, mint a második generációs modell, tengelytáv tekintetében mégis 5 centivel felülmúlja elődjét. Ennek köszönhetők a rövid túlnyúlások, és a nagyobb csomagtér.
A SEAT teljesen szakított korábbi dizájnfelfogásával, az új modelleket élekkel elválasztott sík felületek jellemzik, melyeket hosszanti törésekkel tesznek érdekesebbé. A kompakt kategóriában ez az első modell, mely kizárólag LED-eket tartalmazó lámpatestekkel is kapható, természetesen a nappali fényfüzér is fénykibocsátó diódákkal világít. Más lett a formája, de a farrészre helyezve továbbra is a csomagtérajtó kilincsként funkcionál a nagyméretű márkajelzés. A hátsó lámpatestek kiemelik az autó szélességét, és ezek is kaphatók full LED-es kivitelben.

Az MQB-padlólemez használatának köszönhetően 40 mm-rel előrébb tolhatták az első tengelyt, amely amellett, hogy bővítette a tengelytávot, a tengelyterhelés kedvezőbb eloszlásához is hozzájárult, ennek megfelelően nemcsak kényelmesebb, hanem jobban vezethető is lett az autó. A gyártás során alkalmazott könnyebb anyagoknak és modernebb gyártástechnológiának köszönhetően azonos motorizáltság és felszereltség mellett az autó 90 kg-mal könnyebb, mint az elődmodell. Tekintve, hogy VW-termékről van szó, nem lepődhetünk meg azon, hogy 1,2-2,0 liter hengerűrtartalom közötti TDI és TSI egységekből áll a motorpaletta.
Hirdetés
Összességében 22%-kal kedvezőbb a korábbinál a mostani motorkínálat fogyasztása. A 105 lóerős, 250 Nm nyomatékú 1,6-os TDI stop-starttal és fékenergia-visszanyeréssel ellátott Ecomotive változatának gyári átlaga 3,8 l/100 km, CO2-kibocsátása 99 g/km. A szintén rendesen átdolgozott 2 literes TDI Ecomotive-nál 4,0 l/100 km-t mértek, pedig ez a motor már 150 lóerőt és 320 Nm-t kínál a Leon-pilótáknak. Ezzel a két motorral indul a forgalmazás, de a benzinesekre sem kell sokat várni, 2013 elején 85 és 105 lóerős kivitelekben érkezik az 1.2 TSI és 120 LE-vel az 1.4 TSI. 180 lovat rejt az 1,8 literes TSI motor, de mégsem ez, hanem a 2,0 literes TDI később érkező, 184 lóerős, 380 Nm nyomatékú variánsa lesz a kínálat legerősebbje. A választott erőforrástól függően 5 illetve 6 sebességes manuális, illetve 6 vagy 7 fokozatot cserélgető DSG váltók közül lehet majd válogatni.

A Leon FR modellekben a sofőr többféle funkciót is szája íze szerint alakíthat, befolyással lehet a gázpedál és a kormányszervo működésére, és a beépített hanggenerátornak megfelelően a motorhang is szabadon változtatható. Utóbbit kíséri figyelemmel a belső tér LED-es világítása, eco és comfort módban fehér, sport fokozatba kapcsolva viszont vörösre vált. Fáradtságfigyelő berendezéssel is felszerelték az autót, ha a vezetőnek csukódnak össze szemei vagy elkezd nem koncentrálni az úttartásra, a szerkezet pihenőt javasol. A külső világítás fényerejét és a sávtartó automatikát a visszapillantó tükör elé épített kamera vezérli. A legmagasabb felszereltségi szinten akár 5,8 colos érintőképernyős, mindent tömörítő, 10 hangszórón és egy mélynyomón át megszólaló multimédia rendszer is elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?