Audi R8 725 lóerővel. Lehet kétszázzal több?

Heffner Audi R8 V10 Twin-Turbo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A V8-as Audi R8 után a gyári csúcsgépből, azaz a V10-es, 525 lóerős verzióból is dupla turbósat készített az egyesült államokbeli Heffner tuningműhely.


A Lamborghini Gallardóból átemelt, 5,2 literes, 525 lóerős V10-es motorral hajtott Audi R8 tuning nélkül is 3,9 másodperc alatt képes 100 km/órás tempóra gyorsulni, végsebessége pedig akár 317 km/óra is lehet. Ennek ellenére (pont a komoly sebességkorlátozásairól híres Egyesült Államokban) dupla turbós verziót készített belőle a Heffner Performance tuningműhely.
A két Garrett turbóval kereken 200 lóerővel izmosított, azaz 725 lóerős Heffner R8 különlegessége nem csak teljesítménye, hanem, hogy megjelenése (visszaszerelt hátsó lökhárítókkal) alig különbözik a szériaváltozatokétól. Talán épp ezért, leszerelt lökhárítós fotókat közölt a Heffner, ezeken legalább látszik az átalakított kipufogórendszer is, melynek hangerejét, hangtompítójának méretével, a vevő ízléséhez hangolják. Garantált, hogy az akusztikai élmény a gyárinál is sokkalta komolyabb, s noha konkrét menetdinamikai értékek nincsenek, minden bizonnyal azok is jóval komolyabbak.
Akinek esetleg az R8 V10 gyári alapváltozata „gyenge”, a Heffner-féle Twin-Turbo túl erős, az továbbra is választhatja a már egy éve kapható, Heffner Audi R8 V8 Twin Turbót, mely az „alap”, 430 lóerős, 4,2 literes, V8-asra épül, dupla turbóval szintén 200 többlet, azaz összesen 630 tud. Ez utóbbi látható a Heffner Performance videóján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?