Fehér alapon ad igazán kontrasztot a sok szénszálas kiegészÃtÅ‘
Manapság az új autók személyre szabhatósága eddig soha nem látott méreteket ölt: a luxusmárkáktól már megszokhattuk, hogy vagyonokért szinte bármit képesek autóikon az ügyfél kÃvánsága szerint átalakÃtani, mostanra azonban már a valamivel szélesebb rétegek számára is elérhetÅ‘ prémiummárkák is hasonló szintű szolgáltatást nyújtanak. A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni, M modellekbÅ‘l lassan annyi van már, mint ahány modellje összesen nem volt a márkának még 10-20 éve, ha viszont valaki csak a sportgépek stÃlusát szeretné (vagy csak azt tudja megfizetni), az M Performance kiegészÃtÅ‘kkel a bajorok az Å‘ igényeiket is kielégÃtik. Azt nem mondjuk, hogy bármit kérhet a kedves ügyfél, de az opciós lista Ãgy is van olyan hosszú, hogy jobb, ha inkább csak szemezgetünk a legjobb extrákból.
Diffúzorral és sport-kipufogóval is vadÃtható az 5-ös hátulja
Kezdjük is azokkal, melyek motorsporttal való kapcsolatának van létjogosultsága, nem csak stÃlusnövelÅ‘ kiegészÃtÅ‘k. A hatékony kanyarvételeket M Performance sport fékrendszer segÃti elÅ‘, illetve sport kipufogórendszer is kérhetÅ‘ kifejezetten a dÃzel kivitelekhez. Érdekes módon még az M5 és az M5 Competition sportossága is tovább fokozható, M Performance sport-fékbetétekkel és sport-futóművel. Utóbbi nem hangolja át a lengéscsillapÃtókat, de 5-20 milliméterrel lejjebb ülteti a szedánt, ezáltal alacsonyabbra kerül a súlypont és nagyobb kanyarsebesség érhetÅ‘ el (természetesen a komfortérzet valamilyen szintű kárára). Az alapmodellekhez egy 19 és három 20 colos sportfelni is választható, melyek egyedi, mart technológiával készülnek, az M Performance logó beléjük van vésve. Az igazi M kivitelekhez viszont egy exkluzÃv keréktárcsa is kapható, melyek a sportos stÃlus mellett a menettulajdonságokat is fejleszti, kialakÃtásának köszönhetÅ‘en könnyebben vezeti ki a meleg levegÅ‘t a kerékjárati ÃvekbÅ‘l.
Egyedi felnik is elérhetők
A fentieken kÃvül egy sor optikai tuningelem is elérhetÅ‘, ezek közül talán valódi menetdinamikai hatást az aerodinamikai elemek garantálnak (azon kÃvül, hogy elég jól néznek ki). Rögtön háromféle hátsó légterelÅ‘ is elérhetÅ‘ (kettÅ‘ szénszálból készült, a harmadik matt fekete fényezésű, egy olcsóbb anyagból). Szénszálas műanyaggal egyébként 360 fokban fel lehet öltöztetni az 5-ös BMW-ket, az elsÅ‘ koptatóktól a küszöbtoldatokon át a diffúzorig mind ebbÅ‘l a könnyű, ám magas szilárdságú anyagból készül. Gyerekkori álmainkat gyári matricázással is felelevenÃthetjük, az amatÅ‘r tuningolók egyik elsÅ‘ lépéseként pedig a tanksapkát is sportosra cserélhetjük. Az igazi Ãnyencség viszont a szénszálas, avagy krómozott kipufogóvégek.
Alcantara, szénszál és bÅ‘r borÃtja a sportkormányt
A beltérben sincs hiány variálhatóságból, sportkormányból is három áll rendelkezésre (a legkomolyabb csak az M5-höz), melyeken szénszál, bőr és Alcantara váltakozik. A kormánykerékre minden kivitelhez kérhető M Performance váltófül, de csak az M5-höz jár a szénszálból készült sebességváltó a középkonzolon. Acélból készült pedálsort láttunk már korábban is, ettől egyedibb a szénszálból készült, Alcantara bevonattal ellátott kulcstartó. Az 5-ös BMW-kre M Performance kerékzsákokkal és logózott autóponyvával tudunk vigyázni.
Csak szénszálas hátsó szárnyból is kétféle választható