Áprilisban írtunk először az Omoda 9-ersől, amely immár hazánkba is megérkezett. Az eddig is kapható 5-ösnél minden aspektusból nagyobb: 4,78 méter hosszú, 1,92 méter széles, a magassága pedig 1,67 méter. A csomagtere ugyancsak terebélyes, hiszen 660 liter, ám a hátsó ülések lehajtásával 1783 literre bővíthető.
A műszerfalon két 12,3 colos kijelző található egymás mellett. Magyarországon bordó, vagy fekete kárpitozással lehet rendelni az Omoda 9-est.
A 9-es hajtásáról összesen négy erőforrás gondoskodik. A rendszer alapját 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor adja. Ez önmagában 140 lóerőre és 215 newtonméter nyomatékra képes. Ehhez társul három elektromos erőforrás, melyek teljesítménye 100, 120, illetve 234 lóerő - utóbbi kerül hátra, így a 9-es összkerékmeghajtással rendelkezik. A rendszerteljesítmény 530 lóerőre jön ki. A végsebesség 180 km/óra, viszont a 0-100 km/órás sprintet mindössze 4,9 másodperc alatt tudja.
Tisztán elektromos üzemmódban legfeljebb 145 kilométert képes megtenni, ugyanakkor a kombinált hatótáv több mint 1100 kilométer. A nagyfeszültségű akkumulátor 34,46 kilowattórás, míg a benzintank 70 literes. A márka saját adatai szerint a vegyes fogyasztás 0,2 l /100 kilométer környékén alakulhat, viszont ha kizárólag a benzinmotor hajt, akkor már 7 liter a vonatkozó érték, míg EV üzemmódban 18,1 kWh/ 100 kilométeres étvágyat jósolnak.
Az Omoda 9 Magyarországon kizárólag az Exclusive felszereltségi szinttel rendelhető. Ennek listaára 22 990 000 forint, viszont a bevezető akció keretében 21 990 000 forintért hozzá lehet jutni. Az extrák listája igencsak kurta, hiszen mindent tartalmaz az alapár, csupán a fényezés dobhat a végső értéken. A hamu szürke és a gyémánt fekete további 300 ezer forintba kerül, míg a matt szürke 700 ezres plusz költséget jelent.