Belülről a Citroën idén érkező olcsó szedánja
Új információk és belső képek a Citroën C-Elysée-ről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még idén piacra lép a Citroën olcsó, helykínálatával és árával is hódítani kívánó szedánja. A Citroën C-Elysée belsejébe most pillanthatunk először.
Kívülről egyáltalán nem hat olcsó autónak a Citroën C-Elysée, orrával a C4-esre, oldalsó vonalaival a C5-ösre is emlékeztet
Divatosan vágott aljú a kormánykerék, a műszerfal alapsémája a C3-asból ismerős
Nem csak méretével egyedi (a kisautók és a középkategóriások méretét is ötvöző) C-Elysée, strapabírását is átlagon felülinek ígéri a Citroën. MacPherson első és csatolt lengőkaros hátsó futóművét kifejezetten rossz utakra optimalizálták, s még alsó kiegészítő védőlemezeket is kap az állítólag erősített anyagokból készülő karosszéria. A gyári teszteken 4 millió kilométeren át faggatott, a spanyolországi Vigóban gyárott szedánt így átlagon felüli mértékben nyúzhatónak ígérik, elektromos szervokormányával rossz úton is tökéletesen és kényelmesen vezethetőnek mondják. Biztonságát ESP és négy légzsák szolgálhatja.
Kifejezetten nagy hátsó lábteret sejtet a gyári fotó, ám nem tudni, mennyire voltak előretolva az első ülések
Utasterében meghatározó a C3-asból ismerős, de azért egyedire rajzolt műszerfal, illetve a nagy - a tengelytáv alapján vélhetően a C4-esénél is méretesebb - hátsó lábtér. A tágas térbe automata légkondicionáló, MP3-lejátszós CD-rádió, Bluetooth-kihangosító is kerülhet, a hosszú távú utazást tempomat, a parkolást radar segítheti. Mivel a C-Elysée-t világautónak szánja a Citroën, számos, a helyi piacok elvárásainak megfelelő extrát is kínál majd hozzá, így kerül például szélvédőfűtés az Oroszországba és Ukrajnába szánt példányokba, a forró éghajlatú országok pedig fokozott teljesítményű légkondicionálót kapnak. Noha a bevezetéskor még nem lesznek elérhetők, néhány hónappal később érintőképernyős navigációs rendszer, tolatókamera és kulcs nélküli indítás is meg fog jelenni az opciós tételek között. A személyre szabhatóságot továbbá króm ködfényszóró-keret, visszapillantó-ház és kipufogóvég, valamint a lökhárító- és oldalsó védőcsíkok szolgálhatják majd.
Egyelőre kecsesnek tűnő vonalakkal övezettnek tűnik az 506 literes csomagtér
A C-Elysée hajtását 1,2 literes, 72 lóerős háromhengeres vagy 1,6-os, 115 lóerős VTi benzinmotor, illetve a már több mint 6 millió példányban gyártott 1.6 HDi 92 lóerős variánsa adhatja, váltói alapesetben kivétel nélkül 5 fokozatú kézik, az 1,6-os benzines (egyelőre részleteiben ismeretlen, de vélhetően 4 fokozatú bolygóműves) automatával is elérhető lesz. Legtakarékosabb verziója - az 1.6 HDi - 4,1 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel és 108 g/km CO2-emisszióval büszkélkedhet. [BANNER type="1"] Az új, még idén év végén piacra lépő szedán áráról egyelőre nincs pontos információ, a Citroën azonban kedvezőt ígér, ami a konkurensek (Chevrolet Aveo, Fiat Linea, Renault Thalia) számai alapján mindenképp 3 millió forint alatti kell legyen a sikeres piaci szerepléshez, úgy azonban a C-Elysée érdekes ajánlat lehet a megfizethető családi autót keresők számára.




