Bemutatták a Porsche Taycan harmadik modellváltozatát

A Taycan Turbo és Turbo S után már a 4S is elérhető

A Porsche próbál úgy tenni, mintha mi sem változna azzal, hogy teljesen villanyhajtású autó jelent meg a palettáján. Erre is utalhat, hogy ugyanazokkal a modellnevekkel találkozunk, mint a márkatársakon.

Óriási felhajtást rendezett az utóbbi években a Porsche a villanyautója körül, így nem csoda, hogy az érdeklődés is nagyra duzzadt a Taycan iránt, amit hivatalosan szeptemberben mutattak meg a nagyvilágnak. Az első két modellváltozat furcsamód Turbo és Turbo S néven érkezett, a harmadik pedig egy szintén jól megszokott néven, 4S-ként debütált.
Az új modell kétféle teljesítményszinttel választható. A kisebbik 79,2 kWh-s akkucsomaggal 530 lóerős (390 kW) a Taycan 4S, míg a nagyobbik, 93,4 kWh-s akksival már 571 lóerő (470 kW) jár. Mindkét változat négy másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra és a végsebessége is mindkettőnek 250 km/h. A hatótáv 407 kilométer a Performance és akár 463 kilométer a Peformance Plus akkumulátor esetében, így ez a Taycan modellkínálatának legmagasabb értéke. A maximális töltési kapacitás 225 kW a Performance és 270 kW a Performance Plus akkumulátor esetében. További érdekesség, hogy a hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorjának hossza 130 milliméter, amivel pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo S vagy a Taycan Turbo hasonló alkatrésze. Emellett a Taycan 4S első tengelyén használt inverter akár 300 Amperrel dolgozik, miközben a hátsó tengely invertere akár 600 Amperes.
Hirdetés
A külsőségekben csak néhány apró részletről ismerhető fel a belépőmodellnek szánt 4S. Ezek az aerodinamikailag optimalizált, 19 colos könnyűfém keréktárcsák, a vörösre festett féknyergek, illetve a módosított első lökhárító, az oldalsó szoknyákkal és a fekete hátsó diffúzorral egyetemben. Az utastér érdekessége pedig, hogy a Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az újrahasznosított anyagokból készülő belső térrel a sportautó fenntartható koncepcióját próbálja hangsúlyozni a zuffenhauseni márka. A modell már rendelhető is 105 607 eurótól (kb. 35 millió forinttól), ám az első példányok csak jövő januárban érkeznek meg a márkakereskedésekbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?